Top woman η Χριστίνα Μαρτίνη: Η Ελληνίδα που έβαλε αρχαιοελληνικά σανδάλια στα πόδια της Rihanna και όχι μόνο! (φωτό)
Στα 22 της και μόλις είχε ολοκληρώσει Art and Design στο Camberwell College του Λονδίνου, η μόνη της εξειδίκευση ήταν να στέλνει βιογραφικά σε μεγάλους οίκους μόδας. Έστελνε δεκάδες, αλλά αντί οι πόρτες να ανοίγουν, έκλειναν.
Στα 22 της και μόλις είχε ολοκληρώσει Art and Design στο Camberwell College του Λονδίνου, η μόνη της εξειδίκευση ήταν να στέλνει βιογραφικά σε μεγάλους οίκους μόδας. Έστελνε δεκάδες, αλλά αντί οι πόρτες να ανοίγουν, έκλειναν. Αναγκάστηκε να ξεκινήσει από τα πολύ χαμηλά και συγκεκριμένα, από το σχεδιασμό logo σε κουτιά παπουτσιών στα καταστήματα Καλογήρου. Όταν έπεισε τον πρώτο της εργοδότη να την εμπιστευτεί, έδινε καθημερινά τον δικό της αγώνα δρόμου στον… αέρα. Με ένα καλαπόδι ανά χείρας «έγραφε μίλια» από το Μιλάνο στο Παρίσι και αντίστροφα, ωσότου το σχέδιο παπουτσιού να ταιριάζει απόλυτα στα γούστα του εκάστοτε σχεδιαστή και να ξεκινήσει η παραγωγή.
Στα 25 της, οι «χρυσοί» οίκοι μόδας τής εμπιστεύτηκαν για πρώτη φορά τον σχεδιασμό γυναικείας σειράς υποδημάτων και τελικά, η Χριστίνα Μαρτίνη έγινε η πρώτη Ελληνίδα που υπέγραψε fashion παπούτσια του LouisVuitton και Balenciaga.
Οι φιλοδοξίες της όμως δεν σταμάτησαν εκεί και σε νεαρή ηλικία, ίδρυσε τη δική της εταιρία παπουτσιών, καταφέρνοντας να βάλει το αρχαιοελληνικό πνεύμα στα πόδια ολόκληρου του πλανήτη.
Από το 2011 μέχρι σήμερα, η Gwyneth Paltrow συγκαταλέγεται στις πελάτισσες της Χριστίνας, αφού πρόσφατα παρήγγειλε τη σειρά «Ιφιγένεια», η Sarah Jessica Parker και η Rihanna το ίδιο, ενώ η Naomi Watts έχει ένα δερμάτινο ζευγάρι με το μονόγραμμά της. Για την Anne Hathaway και την Emma Watson, τα αρχαιοελληνικά σανδάλια έγιναν αναπόσπαστο κομμάτι της γκαρνταρόμπας τους, ενώ πρόσφατα και η Μαντόνα παρήγγειλε σανδάλια για τις περιοδείες της.
Η Χριστίνα Μαρτίνη κατάφερε μέσα σε δύο χρόνια να κεντρίσει το ενδιαφέρον του διεθνούς Τύπου και τα έντυπα «New York Times», «Elle», «Vogue», «Financial Times», «Conde Nast Traveller», «Harper’s Bazaar», ενώ διάσημα blogs μιλούν ασταμάτητα για τα μαγικά πέδιλα που φιγουράρουν σε 300 boutique, σε πάνω 50 χώρες και ακούνε στο όνομα Ancient Greek Sandals.
Και για του λόγου το αληθές:
Τη στιγμή που τα αρχαιοελληνικά σανδάλια «πετάνε ψηλά», αγγίζοντας για φέτος το καλοκαίρι τις 40.000 παραγγελίες, το WE του NEWS 247 κατάφερε να εντοπίσει τη σχεδιάστρια Χριστίνα Μαρτίνη, προκειμένου να αντιληφθούμε πώς ξεκίνησε η ιδέα των σανδαλιών από χάντρες, σολομό και γνήσια ιταλικά δέρματα, αλλά και για να δούμε ποια τα μελλοντικά σχέδια της πολλά υποσχόμενης Ελληνίδας σχεδιάστριας παπουτσιών που πρόσφατα εγκατέλειψε τη λάμψη των ατελιέ, για να εγκατασταθεί στην Κέρκυρα με τον σύζυγο και τα παιδιά της.
Έχοντας μόλις ολοκληρώσει την παρουσίαση στο καινούργιο showroom Rainbowwave της Νέας Υόρκης, η Χριστίνα Μαρτίνη εργάζεται εντατικά για το επόμενο event στην Κηφισιά, στις 12 Ιουνίου. Ανάμεσα σε ατζέντες και ένα κινητό τηλέφωνο που δεν σταματά να χτυπά, ξεδιπλώνει όλες τις κρυφές πτυχές του εαυτού της και τα μυστικά της επιτυχίας που φτάνει από την Αμερική μέχρι το Χόνγκ Κόνγκ.
Αποκαλύπτει δε στο WE ότι δεν αποκλείεται στο μέλλον να ασχοληθεί σοβαρά και με το σχεδιασμό τσάντας. «Έφτιαξα ένα σχέδιο και το πήγα πρόσφατα στο Λονδίνο. Άρεσε πολύ, αλλά ακόμα έχουμε δρόμο μπροστά μας. Δεν ξέρουμε καν από τι υλικό θα τις κατασκευάσουμε και τι είδους δέρματα».
Πώς όμως «ξύπνησε» η αγάπη της Χριστίνας Μαρτίνη για το σχεδιασμό παπουτσιού; «Από μικρή μου άρεσαν τα όμορφα ρούχα. Ακόμη θυμάμαι να ζωγραφίζω τουαλέτες της Σταχτοπούτας και να περνάω ατελείωτες ώρες στη ντουλάπα της μαμάς μου, δοκιμάζοντας παπούτσια και ρούχα. Στην εφηβεία, είχα μανία με top models, όπως η Σίντι Κρόφορντ και έμενα ώρες με το στόμα ανοιχτό, όταν έβλεπα βίντεο κλιπ στο MTV. Όταν βέβαια, έπεσε το πρώτο περιοδικό στα χέρια μου με ολοσέλιδη διαφήμιση παπουτσιών της PRADA, κατάλαβα ότι αυτό ήταν το στοιχείο μου».
Σε όλα αυτά, να προστεθεί και το «κατά πατέρα, κατά κύρη». «Kαι στον πατέρα μου άρεσε το σχέδιο. Έπιανε το χέρι του. Δεν σχεδίαζε βέβαια ρούχα και παπούτσια, αλλά ίσως το ταλέντο να είναι κληρονομικό».
Η γέννηση ενός μωρού «γέννησε» τον επαναπατρισμό και τα αρχαιοελληνικά σανδάλια
Στα περίπου δέκα χρόνια εργασίας της δίπλα σε διάσημους σχεδιαστές μόδας, η Χριστίνα Μαρτίνη δεν εγκατέλειψε ποτέ την ιδέα επιστροφής στην πατρίδα της. «Έμεινα έγκυος και ήθελα να γυρίσω από το Παρίσι, όπου εργαζόμουν για τον οίκο μόδας Balenciaga. Αλλά δεν ήξερα πού να δουλέψω και τι να κάνω ακριβώς στην Ελλάδα».
Η γνωριμία της εκείνη τη χρονική στιγμή με τον νυν business partner της, Νικόλα Μίνογλου έμελλε να αποδειχτεί καθοριστική. «Έχει πολύ καλό επιχειρηματικό μυαλό και οι ιδέες του μου άρεσαν από την αρχή. Του έστειλα κάποια σχέδια, εκείνος βρήκε έναν κατασκευαστή στην Κρήτη και κάπως έτσι ξεκίνησαν τα Ancient Greek Sandals. Βέβαια, είχαμε τη δυσκολία του ποιος θα τα λάνσαρε στο κοινό, αλλά σύντομα βρέθηκε η λύση. Τα πρώτα σανδάλια μας μπήκαν το καλοκαίρι του 2012 στο Rainbowwave στο Λονδίνο της Μαρίας Λαιμού. Και ξεπουλήθηκαν».
Από την πρώτη σεζόν παρουσίασης των μοντέλων, η Χριστίνα με τον συνεργάτη της πήραν παραγγελίες για πάνω από 6.000 ζευγάρια, ενώ η αρχική πρόβλεψη ήταν για περίπου 500 με 1.000. «Και σε αυτή την επιτυχία, δεν πιστεύω ότι έπαιξε τόσο μεγάλο ρόλο η φήμη μου. Αν και το λέμε συχνά ότι δούλευα για τον Louis Vuitton, γιατί αποτελεί ένα ωραίο Press Story, παρ’ όλα αυτά, πιστεύω ότι περισσότερο η ποιότητα, το concept και το αισθητικό αποτέλεσμα ήταν αυτά που κέρδισαν τους πελάτες».
Και τι εννοούμε ποιότητα; Τα ιταλικά δέρματα, το πόνι, το σουέντ, ο μεταλλικός σολομός, τα ελληνικά αξεσουάρ - όπως οι αγκράφες - τα χειροποίητα κεραμικά μάτια/χάντρες σχεδιασμένα στην Λέσβο και οι ελληνικές τσάντες που συσκευάζονται τα παπούτσια, συνθέτουν το υψίστης ποιότητας αισθητικό αποτέλεσμα των διεθνούς φήμης πλέον παπουτσιών. «Εδώ πρέπει να προστεθεί και η σχολαστικότητα των περίπου δέκα ατόμων που δουλεύουν αδιάκοπα στο εργοστάσιο του Μοσχάτο για να βγει η δουλειά».
Δύο μόλις οικονομικά έτη μετά την έναρξη λειτουργίας της εταιρίας Ancient Greek Sandals και η Χριστίνα Μαρτίνη μετρά ήδη 40.000 περίπου παραγγελίες σε όλο τον κόσμο για φέτος το καλοκαίρι! Να σημειωθεί ότι στην αρχή, η εταιρία ξεκίνησε με 31 μοντέλα και σήμερα δουλεύει έναν κατάλογο με πάνω από 100 σχέδια.
«Οι περισσότερες παραγγελίες προορίζονται για το εξωτερικό. Η Ελλάδα αποτελεί το 3% των πωλήσεων μας. Και από εκεί που είχαμε μόνο δύο συνεργαζόμενα καταστήματα εδώ, δηλαδή το Free Shop στο Κολωνάκι και τη Μύκονο, αλλά και το Mezzo Mezzo στην Κέρκυρα, πλέον τα παπούτσια μας πωλούνται σε πάνω από 15 καταστήματα σε όλη τη χώρα, από τη Θεσσαλονίκη, μέχρι την Πάτρα, τη Σαντορίνη και τη Ρόδο. Στην Αθήνα, εκτός από τα Free Shop, μπορείτε να μας βρείτε και στο Detroit στην Κηφισιά».
Όσο για τα ονόματα, όλα τα μοντέλα είναι εμπνευσμένα από την αρχαία ελληνική τέχνη και μυθολογία. Κλειώ, Θάλεια, Ιφιγένεια και άλλα. «Θαυμάζω την αρχαιοελληνική τέχνη, τα αγγεία, τα κοσμήματα, τα χρηστικά αντικείμενα, τα αγάλματα, τις τοιχογραφίες. Επίσης μου αρέσουν οι μύθοι και οι ήρωές τους. Όταν σχεδιάζω, σκέφτομαι τι θα μπορούσαν να φοράνε στα πόδια τους οι θεές, οι νύμφες, οι μούσες»
Τα περίφημα σανδάλια με άρωμα αρχαιοελληνικό πωλούνται από 110 έως 400 ευρώ (τα ακριβότερα φτιάχνονται σε συνεργασία με τους οίκους Carven και Μario Schwab).
«Έχουν όλα οδηγίες για το πώς συντηρούνται και για το πώς μπορούν να γίνουν αδιάβροχα με ειδικό σπρέι. Σπάνια έχουμε επιστροφές. Αλλά και στις ελάχιστες ελαττωματικές παραγγελίες, δίνουμε πάντα πίσω ένα καινούργιο ζευγάρι».
Αυτές τις ημέρες η δημιουργός των Ancient Greek Sandals Χριστίνα Μαρτίνη ετοιμάζει μία ξεχωριστή εκδήλωση που ακούει στο όνομα Monogramming Event, στο Detroit της Κηφισιάς στις 12 Ιουνίου και ημέρα Πέμπτη. «Από τις 18.00 έως τις 21.00 θα είμαστε στο κατάστημα, προκειμένου να πυρογραφήσουμε τα αρχικά σας στα σανδάλια σας. Εάν δεν έχετε, μπορείτε να αγοράσετε από εκεί τα δικά μας. Πιστεύω θα περάσουμε πολύ ωραία και καλούμε όσους ενδιαφέρονται να έρθουν».
Η δήλωση συμμετοχής δεν είναι απαραίτητη. Αρκεί να φορέσετε τα αγαπημένα σας καλοκαιρινά παπούτσια και να είστε εκεί. Εμείς είναι σίγουρο ότι θα περάσουμε μία βόλτα!
Οι σπουδές και τα δειλά βήματα στο Footwear Design
• Η Χριστίνα Μαρτίνη έκανε μόλις δύο εξάμηνα στο Deree College, εγκατέλειψε τις σπουδές του Μάρκετινγκ και έφυγε αμέσως για το Λονδίνο. Σπούδασε Art and Design στο Camberwell College και πήρε εξειδίκευση στο Footwear Design.
• Επέστρεψε στα 22 στην Αθήνα και απορροφήθηκε στον όμιλο επιχειρήσεων «Λεμονή» και συγκεκριμένα, στα καταστήματα Καλογήρου. Τότε σχεδίαζε την ετικέτα σε κουτιά παπουτσιών.
• Το 2001 και σε ηλικία μόλις 23 ετών, η Χριστίνα Μαρτίνη μετακομίζει στο Fiesso D’ Artico και δούλεψε ως Product Manager στο εργοστάσιο «IRIS» της Ιταλίας, στο οποίο παράγονται όλα τα επώνυμα brand παπουτσιών, όπως τα Chloe, Sonia Rykiel και Veronique Branquinho.
• Στο ίδιο εργοστάσιο, ενάμιση χρόνο αργότερα, η Χριστίνα θα έρθει σε επαφή με τον υπεύθυνο σχεδιασμού των παπουτσιών του Louis Vuitton, Μichael Lewis, όπου και θα της γίνει η πρόταση να γίνει η βοηθός του. Αμέσως, μετακόμισε στην πηγή της prêt a porter μόδας, στο Παρίσι για έξι χρόνια ως υπάλληλος του LouisVuitton. Γρήγορα εντάχτηκε στην ομάδα σχεδιασμού των πιο fashion παπουτσιών.
• Έξι χρόνια μετά, σε πρόταση HeadHunter για το ατελιέ του Balenciaga, δεν είπε όχι και ξεκίνησε να εργάζεται στο Group Pinαult στο Παρίσι, εκεί όπου σχεδιάζονται τα παπούτσια του διεθνούς φήμης σχεδιαστή. Παρέμεινε εκεί για δύο χρόνια.
• Το 2011 συστήνεται η εταιρία Ancient Greek Sandals και το 2012 παρουσιάζονται πρώτη φορά τα αρχαιοελληνικά σανδάλια στο κοινό. Η Χριστίνα έκτοτε ζει και εργάζεται στην Κέρκυρα.
Μοντέλα των Ancient Greek Sandals
H επίσημη σελίδα των Ancient Greek Sandals
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr