Αποκλειστικό: 750.000 πίτες για σουβλάκι ημερησίως, φτιάχνει ο «βασιλιάς» του πιο διάσημου ελληνικού φαγητού - Ο «κ. Elviart», Μάριος Καλοϊδάς, είναι ο πρώτος βιομήχανος πίτας & εξάγει σε 35 χώρες!

Παράγει 750.000 πίτες ημερησίως, απασχολεί 150 και πλέον εργαζομένους, προμηθεύει σχεδόν όλη την Ελλάδα με τα προϊόντα της αφού «μπαίνει» σε 5.000 ελληνικά νοικοκυριά και 1250 ψητοπωλεία σε όλη την επικράτεια. Σε όλα αυτά προσθέστε και την αξιοσημείωτη εξαγωγική της δραστηριότητα σε 35 (!) χώρες, από τη Γερμανία ως τις Μπαχάμες! 
pita_tetragone
Ο λόγος για την Elviart, τον τιτάνα της ελληνικής βιομηχανίας αρτοσκευασμάτων, η οποία κατέχει περισσότερο από το 50% της ελληνικής αγοράς. Ειδικά δε η πίτα για σουβλάκι της, θεωρείται ο απόλυτος«leader» τόσο στον κλάδο της εστίασης όσο και στα ράφια των super market, ενώ είναι ιδιαίτερα δημοφιλής σε όλη την Ευρώπη.
Γίνεται σαφές λοιπόν, ότι μιλάμε για μια βιομηχανία «κόσμημα», συνώνυμο της γεύσης, της ποιότητας και της παράδοσης, που πρέπει να αποτελέσει παράδειγμα προς μίμηση και για πολλές άλλες. Το eirinika.gr, επικοινώνησε τόσο με τον ιδιοκτήτη της Elviart κ. Μάριο Καλοϊδά, όσο και με τον διευθυντή Μarketing της εταιρείας, κ. Γιώργο Ράδο, ζητώντας τους να μας αποκαλύψουν το μυστικό της επιτυχίας και της ευημερίας τους. Συνέντευξη στον Χάρη Αποστολόπουλο.
Μάριος Καλοϊδάς - Ιδιοκτήτης Elviart
Χάρης Αποστολόπουλος: Κύριε Καλοϊδά, αν δεν κάνω λάθος, πρόκειται για μια επιχείρηση οικογενειακή, που περάστηκε από τον παππού σας στον πατέρα σας και από εκείνον και σε εσάς.
Μάριος Καλοϊδάς: Και από εμένα στα παιδιά μου. Τον Γιώργο και τη Θάλεια. Και τα δύο μου παιδιά ολοκλήρωσαν τις σπουδές τους και μετά από μια τριετή προϋπηρεσία σε θέσεις μέσα στην εταιρεία, έχουν ήδη ξεκινήσει να συμμετέχουν ενεργά στη διοίκηση.


ΧΑ: Πώς ξεκίνησαν όλα; Τι θυμάστε από μικρός;
ΜΚ: Αρτοποιός ο παππούς μου, αρτοποιός κι ο πατέρας μου. Ο τελευταίος θεωρούσε ότι πρέπει να κάνεις κάτι διαφορετικό για να ξεχωρίσεις. Αυτή η επιμονή του, τον οδήγησε στην εξειδίκευση, καταλήγοντας στην παραγωγή πίτας για σουβλάκι και γύρο. Όλα ξεκίνησαν από το μικρό εργαστήριο της Καλλιθέας.
Από μικρός θυμάμαι εντονότατη την αγωνία του πατέρα μου για να είναι όλα στην εντέλεια. Δεν υπήρχαν ειδικοί στο κομμάτι αυτό, αφού ήταν ο πρωτοπόρος. Έτσι έβρισκε καλούς αρτοποιούς για να μάθει από αυτούς τα μυστικά τους και να τα προσαρμόσει στην πίτα.

ΧΑ: Πώς αντιμετωπίσατε την οικονομική κρίση που κλόνισε την ελληνική αγορά; Ενώ άλλες ελληνικές εταιρείες οδηγήθηκαν στο «λουκέτο», εσείς πώς σταθήκατε στα πόδια σας;
ΜΚ: Οι συνέπειες της κρίσης για άλλες εταιρείες ήταν μεγαλύτερες, για άλλες μικρότερες και για άλλες καταστροφικές.Ανάλογα σε ποια φάση πέτυχε την κάθε εταιρεία και ανάλογα τον κλάδο. Ο δικός μας κλάδος δεν επηρρεάστηκε όσο άλλοι... Αυτό επειδή παράγουμε κι εμπορευόμαστε ένα είδος πρώτης ανάγκης. Υπήρξε μια άνθηση στην αγορά των ψητοπωλείων τα τελευταία χρόνια, η οποία ωστόσο έχει πτωτική τάση αυτή την περίοδο. 
Επίσης, η σημαντικότερη τάση που αναπτύχθηκε ήταν η εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων, τόσο με προσφορά από την Ελλάδα προς το εξωτερικό, όσο και σε ζήτηση από το εξωτερικό για τα ελληνικά προϊόντα. Εμείς, είμαστε εξαγωγική εταιρεία από το 1983 και όταν ο προβολέας έπεσε πάνω σε αυτό το «πάλκο», μας βρήκε σε πρωταγωνιστικό ρόλο.

Ωστόσο, δε μας άφησε ανεπηρεάστους η κρίση. Το 2013 ήταν μια χρονιά σταθμός για την εταιρεία μας. Έπρεπε να νοικοκυρέψουμε το μαγαζί μας για να προχωρήσουμε σε ανάπτυξη. Και το νοικοκυριό έχει μεγάλο κόστος, όταν συμβαίνει, τόσο οικονομικά, όσο και προσωπικά. Αλλά αξίζει τον κόπο διότι αποδίδει μακροχρόνια, με πολλαπλά ωφέλη. Ήδη το πρώτο 9μηνο του 2014, τα εισπράτουμε.
Όσο για την κρίση γενικότερα, έχει διανύσει μεγάλη διαδρομή, έχει γίνει ένα μεγάλο ξεκαθάρισμα στην αγορά. Διαισθάνομαι ότι μπαίνουμε σε μια φάση ισορροπίας με τάσεις ομαλοποιήσης της κατάστασης. Να ξέρετε ότι η κρίση πρώτα υποχωρεί στους δείκτες και κατόπιν η βάση το αντιλαμβάνεται. Πάντως, θέλουμε χρόνο ακόμη και σίγουρα πρέπει να διορθωθούν πολλά κακώς κείμενα που καθυστερούν επειδή βρίσκουν αντιστάσεις από ομάδες μικροσυμφερόντων που θίγονται.ΧΑ: Τι σας κάνει να ξεχωρίζετε από τους ανταγωνιστές σας;
ΜΚ: Δεν μπορώ να πω με σιγουριά τι λείπει από τους άλλους, αυτό που σίγουρα μπορώ να πω είναι τι έχουμε εμείς! Αποφασιστικότητα, όρεξη για δουλειά, φιλοδοξία, μεράκι και πίστη σε αυτό που κάνουμε. Μέσα σε όλα αυτά έχουμε και κάτι απαραίτητο για μένα, που με χαρακτηρίζει ως επιχειρηματία από τα πρώτα μου βήματα: λίγη άγνοια κινδύνου!

ΧΑ: Αλήθεια μπορείτε να μοιραστείτε μαζί μας το μυστικό της καλής... πίτας;
ΜΚ: Μυστικά δεν υπάρχουν. Συνταγές υπάρχουν και η πιστή εφαρμογή αυτών μέσω της τεχνολογίας. Έχουμε αυτό που λένε «προϊοντική ταυτότητα». Μας πήρε χρόνια να ξεφύγουμε από τις νόρμες που είχαμε ως «πιτάδικο» και από βιοτεχνία να γίνουμε βιομηχανία. Το έχουμε καταφέρει ωστόσο και είμαστε περήφανοι. Το προϊόν παράγεται και συσκευάζεται ακολουθώντας τις διαδικασίες που εμείς έχουμε προσδιορίσει.Έχουμε πετύχει πλήρη κωδικοποίηση των παραγωγικών διαδικασιών, πλέον.
ΧΑ: Ποιο είναι το όραμά σας για την επιχείρησή σας και πώς την φαντάζεστε σε 15 χρόνια; Τον εαυτό σας;
ΜΚ: Χτίζουμε το αύριο της εταιρείας βάζοντας μικρούς στόχους. Δεν μπορώ να φανταστώ πώς θα είναι η ELVIART σε 15 χρόνια. Αυτή τη στοχοθέτηση, την αφήνω για τα παιδιά μου.Μπορώ όμως με σιγουριά να σας πω τι θα κάνουμε τον επόμενο χρόνο. 

Κυνηγάμε πολλές μικρές νίκες που να μας οδηγήσουν σε μεγάλους στόχους. Σκοπεύουμε να εκπλήξουμε ευχάριστα την αγορά...Όσον αφορά εμένα προσωπικά, τι ποιο σημαντικό να βλέπω την εταιρεία να εξελίσσεται και να αναπτύσσεται με οδηγούς τη νέα γενιά της οικογένειας. Αυτό μου είναι αρκετό, να έχουμε υγεία και οι διάδοχοι να συνεχίσουν με συνέπεια και αποτελεσματικότητα τη προσπάθεια των προκατόχων τους.
ΧΑ: Τι πιστεύετε ότι λείπει από την ελληνική πρωτοβουλία και την επιχειρηματικότητα ώστε να υπάρξουν και άλλα παραδείγματα, σαν το δικό σας;
ΜΚ: Πιστεύω ότι θα πρέπει να ενεργούμε με την πυξίδα στο παγκόσμιο εμπόριο και όχι περιορισμένοι στα Εθνικά ή τοπικά πλαίσια. Χρειάζεται όραμα, καλός σχεδιασμός, σωστή στελέχωση από εξειδικευμένους τεχνοκράτες, θράσος και τύχη.
______________________________
Γεώργιος Ράδος, Διευθυντής Marketing
Χάρης Αποστολόπουλος: Ποια είναι τα προϊόντα μπορεί να προμηθευτεί κανείς από την εταιρεία σας; Πώς και πού  μπορεί να τα βρει ο Έλληνας καταναλωτής;
Γιώργος Ράδος: Παράγουμε πίτες για σουβλάκια και διάφορα άλλα αρτοποιήματα που δίνουν εύκολες και γρήγορες διατροφικές λύσεις στο νοικοκυριό. Τα προϊόντα μας μπορούν να συνοδεύσουν όλα τα γεύματα, από το πρωινό, ως το μεταμεσονύκτιο σνακ και όλα τα ενδιάμεσα γεύματα. 


Μεταξύ άλλων, διαθέτουμε πιτάκια που είναι ιδανική βάση επάλειψης για αλμυρές και γλυκές γεύσεις, κυπριακή πίτα για σάντουιτς, ΠΙΤΑ ΤΟΣΤ και ΠΙΤΑ ΚΛΑΜΠ για τοστ α λα Ελληνικά.
Σε ό,τι αφορά τον καταναλωτή, μπορεί να βρει τα προϊόντα μας, φρέσκα, σε όλα τα καταστήματα του οργανωμένου λιανεμπορίου της Αττικής και των κοντινών νομών Στερεάς Ελλάδας και Πελοπονήσου. Μέχρι το τέλος του 2014, οι πίτες ELVIART θα πωλούνται σε όλη την Ελλάδα.

Υπάρχει και ένα μεγάλο κομμάτι της παραγωγής μας που προορίζεται για επαγγελματική χρήση και πωλείται μέσω τοπικών εμπόρων. Φρέσκο στην Αττική, κατεψυγμένο στην περιφέρεια και το εξωτερικό.
ΧΑ: Ποιο είναι το δημοφιλέστερο προϊόν σας;
ΓΡ: Αναμφισβητα η πίτα για σουβλάκι σε πακέτο 10 τεμαχίων για οικιακή χρήση και 20 τεμαχίων για χρήση σε ψητοπωλεία. Το πρώτο πακέτο μπαίνει σε περισσότερα από 5,000 σπίτια καθημερινά και το δεύτερο σε περισσότερα από 1,250 ψητοπωλεία σε όλη την Ελλάδα.

ΧΑ: Θα μπορούσατε να μας δώσετε 2 συνταγές, με τις οποίες μπορούν να συνδυαστούν αρμονικά τα προϊόντα σας;
ΓΡ: Πουλάμε ψωμί και πιστεύουμε ότι το ψωμί μπορεί να συνδυαστεί με τα πάντα. 
Ενδεικτικά, προτείνουμε τη χρήση της πίτας μας, ως βάση για σπιτική πίτσα. Απλή, γρήγορη λύση για ένα αγαπημένο σνακ για παιδιά και μεγάλους. Μπορεί να γίνει σε 3 μεγέθη, μικρή πίτσα με τα Πιτάκια μας, ατομική με την Κλασική πίτα και μεγάλη πίτσα με την Πίτα Γίγας.
Επίσης, ένα προϊόν που κερδίζει συνεχώς έδαφος είναι η Κυπριακή πίτα η οποία, αφού ζεσταθεί λίγο, φουσκώνει ιδανικά για να υποδεχτεί ό,τι γέμιση θέλουμε. Αλλαντικά, τυριά, λαχανικά και ό,τι άλλο θέλει κάποιος για να φτιάξει το αγαπημένο του σάντουιτς.

ΧΑ: Η Elviart, είναι μια εταιρεία που έχει έντονη δράση και στο εξωτερικό με πληθώρα εξαγωγών στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης κυρίως. Μιλήστε μας για ποιες είναι οι χώρες τις οποίες προμηθεύετε αλλά και πού αλλού θα θέλατε να επεκταθείτε.
ΓΡ: Τελευταία χώρα που «βάλαμε σημαία» και μας αρέσει να το λέμε είναι οι Μπαχάμες. Πέρα από εκεί, είμαστε σε περισσότερες από 35 χώρες με συχνές, επαναλαμβανόμενες διεθνείς πωλήσεις. Περισσότερες εξ αυτών, χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τη Γερμανία και τη Βουλγαρία να έχουν τα πρωτεία. Ουσιαστικά δεν υπάρχει χώρα της ΕΕ που να μην έχει προϊόντα μας. Σε πρόσφατη έρευνα που κάναμε, ανακαλύψαμε ότι περισσότερα από 7,000 Ελληνικά, κυρίως, εστιατόρια στην κεντρική και δυτική Ευρώπη σερβίρουν Πίτες ELVIART. 
Το επόμενο στοίχημά μας είναι η αγορά της Αυστραλίας. Εκεί υπάρχει μια ώριμη αγορά, έντονο Ελληνικό στοιχείο με μεγάλη αύξηση τα τελευταία 2 χρόνια και σωστές υποδομές για μια οργανωμένη διείσδυση στο τοπικό λιανεμπόριο. 
ΧΑ: Νιώθετε ότι η κρίση έκανε τον κύκλο της και… περνάει σιγά σιγά;
ΓΡ: Νιώθουμε ότι πέρασε το πρώτο κύμα. Ήταν αρκετά τα χρόνια που μας οδήγησαν εδώ και χρειάζονται αρκετά χρόνια για να διορθώσουμε τα λάθη που έγιναν. Αρκετοί επαγγελματίες προσαρμόστηκαν και είναι έτοιμοι να αντιμετώπισουν τις προσκλήσεις που έρχονται. Αρκετοί, όχι όλοι.
ΧΑ: Πόσες πίτες παράγετε ημερησίως, τι μονάδες παραγωγής έχετε και τι ανθρώπινο δυναμικό απασχολείτε;
ΓΡ: Παράγουμε κατά μέσο όρο 750,000 πίτες ημερησίως στη μονάδα παραγωγής του Ασπροπύργου. Είναι η ίδια μονάδα στην οποία μεταφέραμε την παραγωγή μας από την Καλλιθέα το 1990. Τότε παράγαμε λιγότερο από 100,000 πίτες την ημέρα. Αυτή η μονάδα έχει φτάσει το παραγωγικό της ταβάνι και σύντομα σκοπεύουμε να μετεγκατασταθούμε σε νέα μονάδα, εντός Αττικής. Απασχολούμε 150 εργαζόμενους.

ΧΑ: Πού οφείλεται η επιτυχία και η αναγνωρισιμότητά σας;
ΓΡ: Είχαμε το πλεονέκτημα να είμαστε η πρώτη επιχείρηση του κλάδου που από εργαστήριο/οικοτεχνία έγινε βιοτεχνία, αυτοματοποιώντας μέρος της παραγωγής της. Αυτό μας επέτρεψε να ξεκινήσουμε μαζική παραγωγή και να εξυπηρετούμε τις ανάγκες των supermarkets και των αγορών του εξωτερικού, από τα μέσα της δεκαετίας του ‘80. Ένα σημαντικό εργαλείο επιτυχίας είναι το σημαντικό δίκτυο διανομής που έχουμε, πανελλαδικά.
Σχεδόν 30 χρόνια αργότερα, μετατρέψαμε τη βιοτεχνία σε βιομηχανία εφαρμόζοντας νέο τρόπο αντίληψης της παραγωγής. 

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ