Made in Greece o Ηλίας Παπάς & η Blue Apron: Τζίρος 2 δις σε 36 μήνες και προσωπικό 2.500 άτομα

Πριν από 36 μήνες, ιδρύθηκε μια εταιρεία εν ονόματι Blue Apron, με έδρα τη Νέα Υόρκη που προσφέρει εκατομμύρια συνταγές και αγνά υλικά σε συνδρομητές κάθε μήνα.

Η Blue Apron που εκτιμήθηκε στα 2 δισεκατομμύρια δολάρια και διαθέτει προσωπικό 2.500 άτομα, πριν 3 χρόνια δεν υπήρχε καν.

Η ραγδαία ανάπτυξη δεν προκαλεί έκπληξη στον Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρίας, τον 32χρονο Matt Salzberg, ο οποίος κατετάγη στην 4η θέση στο φετινό Silicon Alley Insider 100 μαζί με τους συνιδρυτές. Ο Salzberg έχει δηλώσει ότι ήξερε από την πρώτη εβδομάδα ότι η Blue Apron θε είχε επιτυχία.

Το 2011, ο Matt Salzberg ήταν συνεργάτης στη Bessemer Venture Partners. Ο ίδιος και ο φίλος του Ηλίας Παπάς, 34 ετών, ήθελαν να δημιουργήσουν μια επιχείρηση και να δημιουργήσουν κάτι καινούργιο και «οικογενειακό».

Ξεκίνησαν με μερικές ιδέες για startup πριν καταλήξουν στην Blue Apron, η οποία δίνει στους ανθρώπους έναν εύκολο τρόπο για να φτιάχνουν δείπνο χρησιμοποιώντας αξιόπιστες συνταγές από σεφ, συμπεριλαμβανομένων όλων των συστατικών που χρειάζονται σε ακριβείς ποσότητες.

Έτσι αποφάσισαν να προσφέρουν μερικές συνταγές για τους συνδρομητές κάθε εβδομάδα. Σφυρηλάτησαν σχέσεις με τους τοπικούς αγρότες και δημιούργησαν μενού με βάση την εποχικότητα και ποια υλικά ήταν σε απόθεμα.

Οι συνταγές και τα τέλεια οργανωμένα συστατικά συσκευάζονται και παραδίδονται στους πελάτες εντός 24 ωρών ώστε να μπορούν να τρώνε ένα φρέσκο γεύμα για δείπνο. Τα δείπνα θα μπορούσαν να χωριστούν σε μερίδες για δύο (9,99 δολ. ανά άτομο) ή για ένα οικογενειακό πακέτο, δύο έως τέσσερα άτομα (8,74 δολ. ανά άτομο).

Ούτε ο Salzberg ούτε ο Παπάς γνώριζαν τη βιομηχανία τροφίμων, έτσι ο Salzberg κάλεσε έναν οικογενειακό φίλο, τον Matthew Wadiak, ο οποίος είχε γνώση επί του θέματος. Ο Wadiak, 37 ετών, ήταν ένας χονδρέμπορος τρούφας και αβοκάντου και ανέλαβε αμέσως δουλειά.

Ο Wadiak βοήθησε στη δημιουργία εκατοντάδων σχέσεων με τοπικούς προμηθευτές που κυμαίνονταν από αγρότες και κτηνοτρόφους μέχρι κατασκευαστές ζυμαρικών έτσι ώστε η ομάδα του Blue Apron να προετοιμάζει έξυπνα μενού. Η ομάδα του Παπά «έχτισε» μια πλατφόρμα που κατέστησε εύκολο για τους συνδρομητές να επιλέξουν τις ημερομηνίες παράδοσης ή να παραλείψουν τις παραγγελίες όταν έλειπαν εκτός πόλης. Ο Salzberg από την πλευρά του εργάστηκε για την επέκταση αποστολών πέρα από το Μανχάταν σε όλη την ανατολική ακτή και στη συνέχεια, παντού ανατολικά του Μισισιπή και παντού δυτικά του Κολοράντο.

Σήμερα, πάνω από 5 εκατομμύρια γεύματα παραδίδονται στους πελάτες της Blue Apron κάθε μήνα. Ο Salzberg λέει ότι η εταιρεία πλέον βγάζει χρήματα από κάθε γεύμα και τα ποσοστά παραμονής είναι «πραγματικά ισχυρά». Με μέσο κόστος 9,99 δολ. ανά γεύμα, η 3 ετών επιχείρηση, έχει μέσο ετήσιο ακαθάριστο τζίρο 600 εκατομμύρια δολ. ή περισσότερο.

Ο Salzberg λέει πως η Blue Apron είναι η μεγαλύτερη πλατφόρμα διανομής φρέσκου παντοπωλείου στη χώρα και ότι έχουμε να περιμένουμε από αυτή σπουδαιότερα στο μέλλον.

Πηγή: businessinsider.com

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr