Να είστε καλά ρε παιδιά βαρέθηκα τα ''τσολιαδάκια''-σουβενίρ: η παρέα του ''When in Greece'' επιτέλους λανσάρει τα αναμνηστικά για τουρίστες 2014-50 χρόνια τώρα αράχνιασαν τα παλιά... (Φωτό)

Σουβενίρ, memento, memorabilia, αναμνηστικό. Οι περισσότεροι ταξιδιώτες από τη Νέα Υόρκη μέχρι τη Μακρινίτσα ψάχνουν να αγοράσουν από ένα. Αλλά τα καλόγουστα και πρωτότυπα αναμνηστικά ήταν δυσεύρετα,  μέχρι που τα τελευταία χρόνια διάφοροι designers και γραφίστες προσπαθούν να λανσάρουν μια νέα γενιά αντίστοιχων αντικειμένων. Έχουμε δει τέτοιες περιπτώσεις σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας. Και τώρα ήρθε η ώρα της Ρόδου, από την ομάδα «When in Greece…Rhodes».

Screen Shot 2014-07-24 at 2.36.45 μ.μ.

Την πρωτοβουλία του εγχειρήματος είχαν δύο ζευγάρια, πολύ καλοί φίλοι μεταξύ τους, ηλικίας 34-35: οι Μαρία Μπαραμίλη, Χρύσα Τριβήλου, Πρόδρομος Σφυρίου (αρχιτέκτονες) και Στέλιος Μαυροδόντης (πολιτικός μηχανικός) ενώ τη γραφιστική επιμέλεια της δουλειάς έχει αναλάβει ο Ροδίτης γραφίστας Λέανδρος Κατσούρης.

«Με όραμα τη δημιουργία μιας κολεκτίβας, μιας κιβωτού ανθρώπων, που θα εισχωρήσουν στον αρχικό πυρήνα ώστε να εδραιωθεί το “When in Greece…” ακόμα και εκτός Ρόδου. Με μια κοινή νοοτροπία, ώστε σε όποιο μέρος πάει το κατάστημα να μπορεί να εμπνέεται από τον τόπο και τις δράσεις του. Θέλουμε να δημιουργήσουμε συνθήκες συλλογικότητας και πλατφόρμας ώστε η είσοδος  ανθρώπων με καλλιτεχνικές ανησυχίες να μπορεί να κάνει κάποια στιγμή όλο το εγχείρημα μεγαλύτερο. When in Greece…Santorini/ Samothraki κ.α, γιατί όχι;  Το μαγαζί για το οποίο μιλάμε τώρα δεν είναι το ταβάνι μας ή ο ορίζοντας μας. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι ο επαναπροσδιορισμός του αναμνηστικού είδους, η καλλιέργεια μιας ανώτερης αισθητικής και ενός ανώτερου προϊόντος. Μια σειρά αντικειμένων τα οποία να απευθύνονται κατά βάση στους ταξιδιώτες αλλά και στον τοπικό πληθυσμό, δημιουργημένα και επιλεγμένα προσεκτικά από ανθρώπους που εμπνέονται από το μέρος, στα πρότυπα ίσως των εκθετηρίων των μουσείων του εξωτερικού όπως για παράδειγμα όταν πας στην Tate Modern».

Tης Ελένης Παναγιωτακοπούλου - Popaganda.gr

Φωτογραφίες: Κωνσταντίνος Κατζάκης

Screen Shot 2014-07-24 at 2.37.28 μ.μ.

Ποια η διαφορά τους με αντίστοιχα εγχειρήματα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη; «Αποφεύγοντας τον προβοκατόρικο, ακραίο σχεδιασμό. Εμείς επικεντρωνόμαστε στην προσαρμογή ενός αναμνηστικού αποκλειστικά εμπνευσμένου από ένα τόπο. Ένα κολάζ εμπειριών και αξιοθέατων». Είτε βρουν τα παιδιά κάποιον καλλιτέχνη είτε κάποιος πλησιάσει τα παιδιά, υπάρχει μια απόλυτη ελευθερία στην παρουσίαση του τι σημαίνει Ρόδος. Από μια γραφιστική απεικόνιση της λέξης Ρόδου, μέχρι κάτι εμπνευσμένο από τη Ρόδο ή για τη Ρόδο.

Μια μεγάλη γκάμα contemporary αναμνηστικών ειδών δώρου έχουν συνδεθεί με πολύ αλλά και λιγότερο αναγνωρίσιμα τοπόσημα του νησιού με σκοπό ο ταξιδιώτης να θυμάται τον τόπο αλλά και τις δραστηριότητές του. Βασισμένοι σε αυτό, η ομάδα πήρε το πασίγνωστο «When in Rome, do as the Romans do» και ξεκίνησε το When in Greece…

«Θέλουμε να να σπρώξουμε τον κόσμο και την αγορά έξω από τις συμπεριφορές του κλισέ τουρίστα. Να γίνει περισσότερο ταξιδιώτης, να έχει μια αλληλεπίδραση με το περιβάλλον, να ψάξει διαφορετικά το μέρος που επισκέπτεται». Τ-shirts, τσάντες, παρεό, κούπες, είδη γραφικής ύλης, αλλά και βραβευμένες συλλογές άλλων Ελλήνων όπως οι χάρτινες φιγούρες των Meet The Greeks, η χάρτινη ελιά Tree of Life, τα χρηστικά design items από τσιμέντο των Α Future Perfect σ’ ένα μαγαζί με λονδρέζικη αισθητική του οποίου η διακόσμηση και η διαρρύθμιση επανασχεδιάζονται με πολύ εύκολο και χρηστικό τρόπο.

Η ομάδα και οι συνεργάτες της, τωρινοί και μελλοντικοί, καλούνται ν’απαντήσουν σε δύο ερωτήματα. «Ένας ταξιδιώτης δεν αγοράζει ενδιαφέροντα αναμνηστικά αντικείμενα γιατί δεν υπάρχουν ή γιατί δε θέλει; Και ποια είναι τελικά η μέση αισθητική ενός τουρίστα;».

Popaganda_20140715_0103

Οι “When in Greece…” στοχεύουν στην αναβάθμιση μιας κατάστασης και όχι στο επιχειρηματικό συμφέρον, ακολουθώντας το νέο ρεύμα ποιοτικών προτάσεων πάνω στο Ελληνικό σουβενίρ που εξελίσσεται πανελλαδικά τα τελευταία χρόνια.

«Στη σύλληψη μιας ιδέας, στο σχεδιασμό, στην επιμέλεια, στα υλικά, και στον αφορισμό μιας δικής μας νοοτροπίας που βλέπει τον κάθε τουρίστα ως ακαλλιέργητο,  χωρίς κουλτούρα και ανησυχίες. Για το λόγο αυτό τα εγκαίνια του μαγαζιού θα είναι ταυτόχρονα μια εκδήλωση με ανοιχτή πρόσκληση σε οποιονδήποτε θα ήθελε να γίνει μέλος της ομάδας καταθέτοντας ιδέες και σκέψεις ώστε όλοι μαζί να βάλουμε στο χρονοντούλαπο τα φολκλόρ τουριστικά αναμνηστικά».

When in Greece…Rhodes, Σωκράτους 153, Παλιά Πόλη Ρόδου  //  facebook.com/WheninGreece.Rhodes

*Τα εγκαίνια του καταστήματος θα γίνουν το Σάββατο 26 Ιουλίου.

Popaganda_20140715_0117

Popaganda_20140715_0100


Popaganda_20140715_0097

Popaganda_20140715_0089

Popaganda_20140715_0066

Popaganda_20140715_0031

Popaganda_20140715_0006

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr