Η ιστορία του καλσόν - Αρχικά το φορούσαν οι άντρες, αλλά διαδόθηκε στις γυναίκες όταν κόντυναν οι φούστες
Η αρχική φωτογραφία τραβήχτηκε το 1956 στη Σουηδία και φαντάζει αρκετά «προχωρημένη» σε σχέση με τα μεσογειακά συντηρητικά ήθη που δεν επέτρεπαν στις γυναίκες να δείξουν τα πόδια τους.
Ο φακός απαθανατίζει μια γυναίκα έξω από ένα κατάστημα στη Στοκχόλμη να τραβά το νέο νάιλον καλσόν της.
Μέχρι το τέλος του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου, όταν οι ποδόγυροι άρχισαν να ανεβαίνουν, τα γυναικεία πόδια αποτελούσαν ένα μυστήριο. Για αιώνες οι άντρες αναδείκνυαν τα δικά τους άκρα φορώντας κολλητά παντελόνια, που θύμιζαν τα σύγχρονα “κολάν”. Τα γυναικεία πόδια όμως, ήταν πάντα κρυμμένα κάτω από μακριές φούστες και μπορεί να καλύπτονταν με κάποιο είδος κάλτσας, μπορεί όμως και όχι. Κανείς δεν είχε δικαίωμα να το γνωρίζει, εκτός από τον σύζυγο. Σύμφωνα με τη μόδα του 18ου αιώνα, οι άντρες ήταν αυτοί που φορούσαν κάλτσες τύπου κολάν Οι κάλτσες τότε είχαν περισσότερο λειτουργική αξία, παρά αισθητική. Τις φορούσαν κυρίως για ζέστη και αν η γυναίκα ήταν αρκετά πλούσια, μπορούσε να επιλέξει μεταξωτές και όχι μάλλινες ή βαμβακερές, όπως συνηθιζόταν. Όταν οι φούστες κόντυναν και η κάλτσα πλέον φαινόταν, έπρεπε να ικανοποιεί και αισθητικούς σκοπούς.
Κάλτσες από βαμβάκι και μαλλί δεν κολάκευαν ούτε τη γυναικεία σιλουέτα ούτε ικανοποιούσαν τις στιλιστικές απαιτήσεις των γυναικών. Η μόνη που «άντεξε» στις απαιτήσεις της μόδας ήταν η μεταξωτή κάλτσα, η οποία όμως ήταν εξαιρετικά ακριβή. Για όσες γυναίκες δεν είχαν τη δυνατότητα να τις αγοράσουν, υπήρχαν κάλτσες φτιαγμένες με το συνθετικό νήμα ρεγιόν. Ήταν φθηνότερες, αλλά κακής ποιότητας και καταστρέφονταν πολύ εύκολα. Και τα δύο υλικά είχαν περιορισμένη ελαστικότητα, με αποτέλεσμα οι κάλτσες να πρέπει να δεθούν στο μηρό είτε με ζαρτιέρες είτε με καλτσοδέτες. Στο Β”. Π. Π. σταμάτησε η παραγωγή νάιλον και οι γυναίκες έβαφαν τα πόδια τους, για να φαίνεται ότι φορούσαν νάιλον κάλτσες Η επανάσταση του νάιλον Η μεγάλη επανάσταση έγινε το 1939 όταν παρουσιάστηκε ένα νέο συνθετικό υλικό, το νάιλον. Κατασκευαστής ήταν η εταιρεία Ντουπόντ και διαφήμιζε το νέο της προϊόν με σλόγκαν όπως: “ανθεκτικό σαν ατσάλι, λεπτό σαν ιστό αράχνης”. Εκτός από ανθεκτικό και λεπτεπίλεπτο, το νάιλον ήταν πιο ελαστικό, αδιάβροχο και πωλούνταν σε πολύ λογική τιμή....
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr