Οι ταινίες της εβδομάδας & τα τρέιλερ: Το Ουζερί Τσιτσάνης σε πρώτο πλάνο και η Κέιτ Μπλάνσετ με το Carol ακολουθεί

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας από σήμερα Πέμπτη στις σκοτεινές αίθουσες.

Ουζερί Τσιτσάνης

Του Μανούσου Μανουσάκη. Με τους Χάρη Φραγκούλη, Χριστίνα Χειλά-Φαμέλη, Ανδρέα Κωνσταντίνου, Βασιλική Τρουφάκου. 
Δραματική, 2015, Ελλάδα, 116’.


Στην πέμπτη ταινία του, ο Μανούσος Μανουσάκης μεταφέρει το μυθιστόρημα του Γιώργου Σκαμπαρδώνη, μια ιστορία αγάπης που εκτυλίσσεται στη Θεσσαλονίκη κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Η Εστρέα, μια νεαρή Εβραία, ερωτεύεται τον Γιώργο, κουνιάδο του Βασίλη Τσιτσάνη, καθώς οι Εβραίοι γκετοποιούνται και στέλνονται σταδιακά στα στρατόπεδα συγκέντρωσης. Σοβαρή η ιστορία του, αλλά προβληματική: μια εμφανώς καλοστημένη παραγωγή, με σεβασμό στους ανθρώπους που συμμετέχουν, άνευρη όμως παρά το πάθος στον πυρήνα της. 

Carol

Του Τοντ Χέινς. Με τους Κέιτ Μπλάνσετ, Ρούνι Μάρα, Σάρα Πόλσον, Κάιλ Τσάντλερ. 
Δραματική, 2015, Μ. Βρετανία / ΗΠΑ / Γαλλία, 118’
.


Ποιο «Love Story»; Η νέα ταινία του Τοντ Χέινς για το... love story δύο γυναικών στη Νέα Υόρκη των αρχών του ’50 είναι ένα έπος: όχι λόγω του μεγέθους της, αλλά της συναισθηματικής αλήθειας, έντασης και της τρυφερότητας στην καρδιά της. Η παντρεμένη με παιδί Κάρολ (Κέιτ Μπλάνσετ) βρίσκεται στα χωρίσματα με τον άντρα της - η ερωτική σχέση της με την κολλητή της Αμπι ευθύνεται κατά κύριο λόγο. Η γνωριμία της με την πολύ νεότερή της Τερέζ κουβαλά μια υπόσχεση για αγάπη και επικοινωνία, μια ελπίδα αλλαγής εν μέσω μιας δύσκολης δικαστικής διαμάχης για την επιμέλεια της κόρης της. Αφοσιωμένος στη μεταξύ τους δυναμική, ο Τοντ Χέινς εστιάζει στις σχεδόν ανεπαίσθητες λεπτομέρειες που καλλιεργούν μία εν δυνάμει σχέση σε όλα τα μικρά και σιωπηλά που αποκτούν σημασία στον μικρόκοσμο ενός νέου έρωτα. Ωραιότατα τα φορέματα, τα σκηνικά, η όλη αναπαράσταση της εποχής - εντάξει, ο Τοντ Χέινς δεν θα μπορούσε να το κάνει διαφορετικά. Είναι όσα έχει αποτινάξει, όμως δίνουν βάθος στο έργο του: η αισθητική δεν είναι αυτοσκοπός, αλλά σύντροφος. Και είναι τα βλέμματα των δύο πρωταγωνιστριών, τα χαμόγελα και οι δισταγμοί που απογειώνουν την εμπειρία και σε κάνουν να θες να τρέξεις να αγκαλιάσεις τον σύντροφό σου, τους γονείς σου, τον μπάρμαν, τη γάτα, το ψυγείο σου, ό,τι αγαπάς τέλος πάντων, και να το κρατήσεις σφιχτά.

Μιούν, ο φρουρός του φεγγαριού / Mune, le gardien de la lune

Των Αλεξάντρ Εμπογιάν, Μπενουά Φιλιπόν. Με τις φωνές των Φοίβου Ριμένα, Αφροδίτης Αντωνάκη κ.ά.
Κινούμενα σχέδια, 2014, Γαλλία, 86’.


Ενα ευφάνταστο παραμύθι με ιδιαίτερη αισθητική, που ξεφεύγει από την πεπατημένη των σύγχρονων animation, το οποίο αφηγείται την ιστορία ενός νεαρού Φαύνου που κατά λάθος γίνεται φρουρός του φεγγαριού - και κατά λάθος τα κάνει μαντάρα. Μια ταινία μικρού μήκους που έγινε μεγάλου, αλλά ίσως θα έπρεπε να είχε κρατηθεί μικρή, μια και η ιστορία φαίνεται ξεχειλωμένη, κάνοντας τις πραγματικά εξαιρετικές εικόνες της να χάνουν πόντους.

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr