«Velo-City 2013»: Τα νέα για τους ποδηλατες απο τη Βιέννη και το Μόναχο
Οι δήμαρχοι που το έχουν καταλάβει και έχουν προχωρήσει σε σημαντικές υποδομές για το ποδήλατο στις πόλεις τους το είπαν ξεκάθαρα για να κινητοποιήσουν και τους συναδέλφους τους: το ποδήλατο αλλάζει τις πόλεις.
Οι δήμαρχοι που το έχουν καταλάβει και έχουν προχωρήσει σε σημαντικές υποδομές για το ποδήλατο στις πόλεις τους το είπαν ξεκάθαρα για να κινητοποιήσουν και τους συναδέλφους τους: το ποδήλατο αλλάζει τις πόλεις.
Οι «πράσινοι» δημοτικοί άρχοντες έστειλαν το παραπάνω μήνυμα από τη Βιέννη, όπου τις προηγούμενες ημέρες (11-14 Ιουνίου) διεξήχθη το "Velo-City 2013", το μεγαλύτερο συνέδριο στον κόσμο για το ποδήλατο όπως γράφει ο Μάνος Χαραλαμπάκης στο tanea.gr.
Η αντιδήμαρχος Βιέννης Μαρία Βασιλάκου - υπεύθυνη για θέματα αστικού σχεδιασμού, συγκοινωνίας και προστασίας του κλίματος, εικονιζόμενη στη φωτό από κάτω - τόνισε μεταξύ άλλων πως ο «στόχος μας για τη Βιέννη είναι η ποιότητα ζωής. Αυτό σημαίνει για παράδειγμα μία πόλη καλή – φιλική για τα παιδιά». Και πρόσθεσε ότι «θέλουμε να δημιουργήσουμε πόλεις όπου οι άνθρωποι θα ζουν εκεί όχι επειδή πρέπει αλλά επειδή θα το επιθυμούν».
Με ανθρώπους σαν την δική μας Μαρία Βασιλάκου στο τιμόνι της Δημαρχίας, η Βιέννη τα έχει καταφέρει να είναι μία πόλη ελκυστική για τους επισκέπτες ευχάριστη για τους κατοίκους. Έξι τοις εκατό των μετακινήσεων γίνονται με ποδήλατο. Και στόχος της κυβέρνησης είναι έως το 2015 το ποσοστό να φτάσει το 10%. Το σύστημα κοινόχρηστων ποδηλάτων της πόλης διαθέτει 90 σταθμούς με 1200 ποδήλατα και οι εγγεγραμμένοι χρήστες έχον φτάσει τους 350.000.
Αλλά δεν είναι μόνο η Βιέννη που τα καταφέρνει. Ο αντιδήμαρχος του Μονάχου Χεπ Μονατζέντερ αναφέρθηκε την περασμένη Τετάρτη από τη Βιέννη στα άλματα που έχει κάνει η πόλη του στον τομέα του ποδηλάτου. Η μετακίνηση με ποδήλατο στο Μόναχο από 7% το 2007 αυξήθηκε σε 14% σήμερα και σε κάποιες περιοχές έχει φτάσει το 20%.
Όπως είπε ο κ.Μονατζέντερ «προσπαθούμε να κάνουμε τη μετακίνηση με ποδήλατο κάτι άνετο και βολικό δίνοντας στους πολίτες που ποδηλατούν τον χώρο που χρειάζονται. Ακόμη κι αν αυτό σημαίνει ότι πρέπει να τον πάρουμε από τα αυτοκίνητα». Εξήγησε δε ότι μέτρα που έχει πάρει το Μόναχο με στόχο να αυξήσει τις μετακινήσεις με ποδήλατο δεν περιορίζονται στην κατασκευή υποδομών. Αλλά σε μία καμπάνια μεγάλης γκάμας: όπως είναι η εκπαίδευση και οι κοινωνικές δράσεις που επικεντρώνονται στα πλεονεκτήματα που προσφέρει το ποδήλατο.
Αθήνα, ακούς; Καλή κίνηση οι ποδηλάτες – δημοτικοί αστυνόμοι όμως χρειάζονται κι άλλα βήματα. Και επίσης, στόχος και χρονοδιάγραμμα.
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr