Cristobal Balenciaga: Ο βασιλιάς της υψηλής ραπτικής ήταν γιός ναυτικού & μοδίστρας - Η ιστορία του άνδρα που ήξερε να ράβει όσο καμμιά! 

Από τη βασική πόλη Getaria στον θρόνο της δημιουργίας, ο Κριστομπάλ Μπαλενσιάγκα αποτελεί έναν από τους σπουδαιότερους σχεδιαστές στην ιστορία της μόδας… Είστε έτοιμοι για ένα ταξίδι στον χρόνο;

Απόγονος ενός καπετάνιου φέρι-μποτ και μιας πατρονίστ της αριστοκρατίας, ο Κριστομπάλ Μπαλενσιάγκα, γεννήθηκε και μεγάλωσε στη βασκική πόλη Getaria. Ο κόσμος του, πλούσιος σε παραθαλάσσιες εμπειρίες, αγώνες ταυρομαχίας, Καθολικού τύπου αναζητήσεις, φιέστες με φλαμένκο καθώς και συναναστροφές με την ελίτ της περιοχής, αποτέλεσε το ιδανικό εφαλτήριο για την μετέπειτα μεγαλειώδη πορεία του στον κόσμο της μόδας.


Αντικρίζοντας καθημερινά την αριστοκρατική ομορφιά της πελατείας της μητέρας του, ιδιαίτερα της Μαρκησίας de Casa Torres, δεν άργησε να ενασχοληθεί με το πάθος του, που δεν ήταν άλλο από τη δημιουργία κοστουμιών. Σύμφωνα με την Χριστίνα Ζήκου και το into-the-fashion.com, σε ηλικία μόλις 13 ετών, ζήτησε από τη Μαρκησία να της σχεδιάσει ένα κοστούμι. Και όταν εκείνη τον ρώτησε «Γιατί θες να το κάνεις αυτό;», αυτός απλά απάντησε «Διότι νομίζω ότι μπορώ να το κάνω». Και πράγματι.

Η Μαρκησία ήταν τόσο ικανοποιημένη από το έργο του έφηβου τότε Μπαλενσιάγκα, που τον προέτρεψε να αφήσει το σχολείο και να μαθητεύσει στη Μαδρίτη. Με την υποστήριξή της επίσης, γνωρίζει τον couturier Ζακ Ντουσέ στο Παρίσι και ανοίγει το ατελιέ του στο San Sebastián, σε ηλικία 23 ετών. Η επιτυχία δεν άργησε να έρθει για το νεαρό σχεδιαστή και η επιχείρησή του επεκτάθηκε σε Μαδρίτη και Βαρκελώνη.


Κατά τη διάρκεια του ισπανικού εμφυλίου πολέμου, ο Μπαλενσιάγκα βρίσκει καταφύγιο στο Παρίσι, όπου εγκαινιάζει τον οίκο του στην Avenue Georges V. Τον Αύγουστο του 1937, παρουσιάζει την πρώτη του κολεξιόν, με μεγάλη επιτυχία. 36 έτη μετά, η Diana Vreeland, σχολίαζε «Κανείς ποτέ στα χρονικά δεν είχε εισβάλλει στο Παρίσι και καταλάβει τη γαλλική ραπτική όπως έκανε αυτός ο Ισπανός σχεδιαστής με τις καθαρές, ακριβείς του γραμμές».


Το ταλέντο του αδιαμφισβήτητο, καθότι ήταν ο μόνος ο οποίος ενορχήστρωνε με μαεστρία τη δημιουργία ενός κοστουμιού, από την αρχή έως το τέλος. «Είναι ο μόνος πραγματικός couturier ανάμεσά μας», είχε πει η θρυλική Κοκό Σανέλ για τον “The Master” (O Μαιτρ) ή τον “The King of Haute Couture” (Ο Βασιλιάς της Υψηλής Ραπτικής), όπως έχει μείνει γνωστός στην ιστορία της μόδας.

H διάσημη τσάντα του οίκου Balenciaga 

Οι καινοτομίες του πολλές. Η τόλμη του αξεπέραστη. Ένας καλλιτέχνης που δεν εφησυχάζει, εφευρίσκει καινούργιες φόρμες, προκαλεί με τα πρωτοποριακά υλικά, τους απρόσμενους συνδυασμούς χρωμάτων και τα «γλυπτικά» σχέδια του, χωρίς να στερεί όμως από τη γυναίκα Balenciaga την υπέρτατη δόση κομψότητας που συνοδεύει το όραμά του. Παλτό με εφέ κουκουλιού, ευμεγέθη κουμπιά, baby doll, sack φορέματα, αλλά και αμπίρ τουαλέτες αποτελούν ορισμένα από τα εφόδια που προσέφερε ο σχεδιαστής στη γυναίκα του οίκου προκειμένου να κατακτήσει την ενδυματολογική αρένα, μεταμφιεσμένη σαν Καθολική μούσα, ιέρεια φλαμένκο, κομψή φιγούρα που κυριαρχεί στους αιθέρες ή που αφήνει το αφηρημένο μα συνάμα εξαίρετο στίγμα της όπου κι αν πηγαίνει.

H Βασίλισσα της Σουηδίας και η Σάλμα Χαγιεκ με νυφικά Balenciaga 

 

Τον Μάιο του 1968, λόγω οικονομικών δυσχερειών, ο Μπαλενσιάγκα αναγκάζεται να ρίξει την αυλαία του οίκου του στο Παρίσι. Τρία χρόνια αργότερα, πραγματοποιεί την τελευταία του εμφάνιση, αποχαιρετώντας την Κοκό Σανέλ. Το 1972, αποδέχεται να δημιουργήσει ένα νυφικό φόρεμα για την María del Carmen Martínez-Bordiú y Franco, εγγονή του Francisco Franco και μελλοντική Δούκισσα του Cadiz.

Δύο ημέρες πριν τον γάμο, δυσαρεστημένος από το αποτέλεσμα, δημιουργεί εκ νέου το ένδυμα, το οποίο έμεινε στην ιστορία της μόδας. Ο σχεδιαστής, στον δρόμο της επιστροφής, υπέκυψε στο κάλεσμα της καρδιάς του, αφήνοντάς μας μία επίγευση του νυφικού ονείρου.

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr