Made in Greece o Βασίλης & ο Γιώργος: Άφησαν την Amazon & τη Google για το γκουρμέ delivery

Τη διαφορά στο «κύμα» φυγής νέων επιστημόνων σε χώρες του εξωτερικού για λόγους εργασιακής φύσης κάνουν δύο νέοι άνθρωποι από την Αθήνα.

Με σπουδές υψηλού επιπέδου στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, αποφάσισαν, μετά από τουλάχιστον οκτώ χρόνια εργασίας στο Λουξεμβούργο και την Αγγλία, να εγκαταλείψουν τις -διόλου ευκαταφρόνητες- θέσεις εργασίας τους, προκειμένου να επιστρέψουν στα πάτρια εδάφη και να δραστηριοποιηθούν επιχειρηματικά στον «παραδοσιακό» κλάδο του delivery με έναν, όμως, πρωτοποριακό τρόπο.

Πρόκειται για τον Βασίλη Παπαποστόλου, 31 ετών, ο οποίος μέχρι πρόσφατα εργαζόταν στο τμήμα Διαφήμισης της Amazon Λουξεμβούργου και τον 30χρονο Γιάννη Κουτράκο, ο οποίος απασχολούνταν στο τμήμα Μάρκετινγκ της Google Αγγλίας. Οι δύο τους, έχοντας ολοκληρώσει τον πτυχιακό κύκλο σπουδών τους στα τμήματα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας ο πρώτος και Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων ο δεύτερος, γνωρίστηκαν στο πλαίσιο των μεταπτυχιακών σπουδών τους στην Αγγλία. Ακολούθησε ένα χρονικό διάστημα πρακτικής άσκησης στο πλαίσιο της εκπαίδευσής τους, η οποία οδήγησε στην πρόσληψή τους από τις δύο εταιρείες-κολοσσούς των νέων τεχνολογιών.

Εμπειρία

«Πάντα επιθυμούσαμε να κάνουμε κάτι δικό μας -εξάλλου, αυτός είναι ο σκοπός των περισσοτέρων που επιλέγουν τη Διοίκηση Επιχειρήσεων», υπογραμμίζει ο Γιάννης, ο οποίος όμως δεν παραλείπει να σημειώσει ότι πρώτος στόχος του αποτέλεσε να αποκτήσει στο εξωτερικό την εργασιακή του εμπειρία, ώστε να γνωρίζει την κατάσταση εκ των έσω και να γίνει μάρτυρας των τεχνολογικών εξελίξεων, αφού «η Google (σ.σ. όπου έμεινε τρία έτη) βρίσκεται στην αιχμή του δόρατος στον τομέα της τεχνολογίας».

Οπως, άλλωστε, και ο Βασίλης, ο οποίος «ήθελε αφενός να έχει κάποια προϋπηρεσία και, αφετέρου, να μάθει τον τρόπο εργασίας σε πραγματικά μεγάλες εταιρείες, ώστε να αναπτύξει τις επαγγελματικές του δεξιότητες, να μάθει λεπτομέρειες για τον τρόπο και τους ρυθμούς, ώστε να μπορεί να εφαρμόσει την προηγούμενη γνώση του στο επόμενο -ατομικό του πλέον- εγχείρημα».

Η σκέψη δεν άργησε να γίνει πράξη, με αποτέλεσμα οι δύο φίλοι να εξελιχθούν σε συνεταίρους. «Αναζητήσαμε πράγματα διαδεδομένα στην Ελλάδα και εντοπίσαμε, μεταξύ άλλων, το φαγητό, αλλά και τη χρήση του delivery», αναφέρει ο Γιάννης. Ετσι, τον περασμένο Οκτώβριο βγήκε στον «αέρα» το νέο τους επιχειρηματικό εγχείρημα με όνομα Gourmet Delivery. Πρόκειται για μία διαδικτυακή πλατφόρμα, όπου ο καταναλωτής έχει τη δυνατότητα να παραγγείλει κατ' οίκον ή στον χώρο εργασίας του το αγαπημένο του πιάτο από εστιατόρια ποιότητας, τα οποία μέχρι πρότινος δεν πραγματοποιούσαν καν παραγγελίες. «Είναι μία νέα ιδέα στον τομέα του delivery, όπου γεύσεις υψηλών προδιαγραφών από εστιατόρια και ζαχαροπλαστεία παραδίδονται -σε χαμηλότερη τιμή- στον χώρο του πελάτη με το πάτημα ενός κουμπιού.

Ελειπε από την αγορά

«Θεωρήσαμε ότι είναι μία υπηρεσία που έλειπε από την ελληνική αγορά, δημιουργώντας, έτσι, κενό στην αγορά ποιοτικού φαγητού για τον καταναλωτή και την οικογένειά του», δηλώνει ο Βασίλης. «Η τεχνολογία είναι πλέον ώριμη για τη διαχείριση της πλατφόρμας, μέσω smartphone, τάμπλετ, σταθερού Η/Υ, αλλά και τηλεφώνου, ενώ τα κόστη για να 'στηθεί' ένα σύστημα logistics στην ελληνική αγορά είναι εξαιρετικά συμφέροντα». Επιπλέον, καμία επιβάρυνση δεν προκύπτει για τα συνεργαζόμενα καταστήματα, καθώς ο «στόλος» των οδηγών που αναλαμβάνουν τις παραδόσεις έχει κτιστεί εξ ολοκλήρου από την Gourmet Delivery.

Η νεοσύστατη εταιρεία «μετρά» ήδη 16 ενεργές εταιρείες, ενώ την ερχόμενη εβδομάδα θα λειτουργούν μέσω της πλατφόρμας 21 συνολικά εταιρείες εστίασης. Παραδόσεις πραγματοποιούνται, προς το παρόν, εντός του Δήμου Αθηναίων και, συγκεκριμένα, στον μεγάλο δακτύλιο, ενώ φιλοδοξία του Βασίλη και του Γιάννη είναι το προσεχές εξάμηνο να καλύπτουν ανάγκες στο σύνολο της Αττικής.

Google - Αmazon / Οι διαφορές των κολοσσών

Σημασία, πάντως, και για τους δύο έχει η εμπειρία που αποκόμισαν στο εξωτερικό. «Αντελήφθην τη σημασία του να ανακαλύπτεις τις ανάγκες του καταναλωτικού κοινού και τους τρόπους με τους οποίους μπορείς να τις καλύψεις», δηλώνει ο Γιάννης, ενώ ο Βασίλης συμπληρώνει ότι η εργασία στο εξωτερικό υπήρξε ένα καλός τρόπος να μεταφέρεις την εκεί τεχνογνωσία και να την προσαρμόσεις στην ελληνική πραγματικότητα. Επιπλέον, «αποκτάς πειθαρχία, στοχοπροσήλωση και συνέπεια, μαθαίνεις να θέτεις στόχους και να τους επιτυγχάνεις», δηλώνουν.

Οσο για τον όρο «κουλτούρα» στις επιχειρήσεις, επισημαίνουν ότι είναι τόσο ζήτημα επιχείρησης, όσο και χώρας. «Λουξεμβούργο και Αγγλία έχουν πολύ διαφορετικές κουλτούρες», τονίζει ο Βασίλης, καθώς θεωρεί το Λουξεμβούργο «την καλύτερη χώρα στον κόσμο για να εργαστεί κανείς», αφού προσφέρει στους εργαζομένους κάθε δυνατή παροχή, προκειμένου να ισορροπεί η εργασιακή με την οικογενειακή ζωή.

Παράλληλα, όπως αναφέρει το θέμα του Έθνους, θέτουν την παράμετρο του αμερικανικού μοντέλου. «Στα μέλη μίας ομάδας σε αμερικανική εταιρεία, υπάρχει πολύ έντονο το στοιχείο της προβολής και υποστήριξης τόσο των ατομικών, όσο και των ομαδικών επιτευγμάτων», σχολιάζει ο Γιάννης. Αντιθέτως, οι Αγγλοι εργαζόμενοι προσαρμόζονται στην κουλτούρα του κλάδου όπου εργάζονται. Οσο για την αντίληψη της συνεργασίας εντός των συγκεκριμένων εταιρειών παρατηρούν, επίσης, μεγάλες διαφορές. «Στην Google υπάρχει μία διάχυτη αίσθηση σύμπλευσης, ομαδικότητας και αλληλοβοήθειας», πράγμα το οποίο προφανώς διαφέρει απολύτως στην Amazon. «Η Amazon δεν ευνοεί την ομαδική σκέψη, τη συμφωνία με μία ιδέα για τη συμφωνία. Ο καθένας οφείλει να αμφισβητεί τεκμηριωμένα τα επιχειρήματα συναδέλφου, τακτική πολύ πιο επιθετική μεν, ίσως παραγωγικότερη δε».

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr