Από το «δεν μπορώ να το κάνω» στο... «πώς μπορώ να το κάνω;»

Πολύ συχνά τα παιδιά πελαγώνουν όταν έχουν να επιλύσουν ένα δύσκολο πρόβλημα στα μαθηματικά, να γράψουν μια ιστορία, να μάθουν το μάθημα της επόμενης μέρας.

 Εκφράσεις όπως «Δεν μπορώ με τίποτα να το λύσω», «Δεν ξέρω τι να γράψω» ή «Είναι πολύ για να το μάθω» είναι αρκετά συνηθισμένες όταν βρίσκονται μπροστά σε μαθησιακές προκλήσεις.

 

Όταν τα παιδιά αντιλαμβάνονται τον εαυτό τους ως αδύναμο ή ανίκανο να ανταπεξέλθει σε κάτι συγκεκριμένο, αναπτύσσουν μια σταθερή στάση απέναντι σε αυτό, με αποτέλεσμα να αντιδρούν παθητικά, μην μπορώντας να σκεφτούν πώς μπορούν να αλλάξουν την κατάσταση. Είναι δηλαδή σαν να προεξοφλούν την αδυναμία τους να διεκπεραιώσουν κάτι, πριν καν προσπαθήσουν.

 

Γράφει η Ελένη Σίγκου, Ψυχολόγος - Ενίσχυση Δεξιοτήτων Μάθησης & Συμβουλευτική Γονέων

 

Πώς μπορούν όμως τα παιδιά να μεταβούν από αυτή την αρνητική κατάσταση στη θετική προσέγγιση της μαθησιακής πρόκλησης; Αυτό που έχουν ανάγκη τα παιδιά για να επιτύχουν, όχι μόνο μέσα στο σχολείο αλλά και έξω από αυτό, είναι αυτό που οι ειδικοί ονομάζουν μετάγνωση.

 

Τι είναι η μετάγνωση και πώς επιτυγχάνεται;

Η μετάγνωση έχει να κάνει με τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε, θυμόμαστε, σκεφτόμαστε και πράττουμε. Είναι η επίγνωση που έχουμε για το πώς σκεφτόμαστε, για το τι ξέρουμε και τι όχι. Όταν αναλύουμε τη σκέψη μας, αποκτούμε εικόνα για τα συναισθήματά μας, τις ανάγκες και τη συμπεριφορά μας.

 

Είναι σαν να βρισκόμαστε σε έναν εσωτερικό διάλογο με τον εαυτό μας που μας επιτρέπει να μαθαίνουμε, να διαχειριζόμαστε και να προσαρμοζόμαστε στις νέες εμπειρίες. Η μεταγνωστική σκέψη μάς βοηθά να ξεπερνούμε καθημερινά εμπόδια και αυτός είναι ο λόγος που μπορεί να αποδειχθεί ένα ισχυρό εργαλείο για τα παιδιά!

 

Διαβάστε εδώ όλη τη συνέχεια  - infokids.gr

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr