Good News: Οι δέκα ταινίες για την Ημέρα της Μητέρας - Θα τις λατρέψετε ή τις αγαπάτε ήδη

Υπάρχουν οι πάντα κλασικές και αγαπημένες επιλογές (όπως οι «Σχέσεις Στοργής» με τη Σίρλεϊ Μακ Λέιν ή οι «Ανθισμένες Μανόλιες», δεν είναι όμως μόνο αυτές οι ταινίες που επικεντρώνονται στη σχέση μητέρας - παιδιού. 

Η μητέρα που θυσιάζεται, εκείνη που μάχεται, η μητέρα - τιμωρός, η καταπιεστική μητέρα, εκείνη που αναζητά την ισορροπία ανάμεσα στην ζωή της ως γυναίκα και στον ρόλο της μητέρας, η τρυφερή μητέρα είναι οι διάφοροι τύποι μητέρας που έχουν κάνει την εμφάνισή τους στο σινεμά.

 

Το in.gr επιλέγει δέκα διαφορετικές κινηματογραφικές μαμάδες για την Γιορτή της Μητέρας στις 8 Μαΐου.

 

Μπάμπι (1942)

Ποιος δεν έχει δακρύσει στη σκηνή του θανάτου της μητέρας του Μπάμπι; Η ταινία είναι υπεύθυνη για ένα από τα πρώτα «σοκ» της παιδικής μας ηλικίας, την απώλεια της αίσθησης ασφάλειας που προσφέρει η παρουσία της μητέρας. 

 

Babadook (2014)

Πώς η κατάθλιψη της μητέρας βιώνεται από το παιδί. Μία ταινία τρόμου τόλμησε να μιλήσει με το θέμα αυτό, χρησιμοποιώντας τους κώδικες του είδους στο οποίο ανήκει. Γενικότερα, ο τρόμος στο σπίτι και την οικογένεια κατέχει σημαντική θέση στα θρίλερ. Εδώ αποκτά ένα συμβολικό επίπεδο, καθώς η μητέρα της οικογένειας καλείται να αντιμετωπίσει τη θλίψη της και το «τέρας» που κρύβεται στην οικία. 

 

Mamma Roma (1962)

Η Άννα Μανιάνι έχει υπάρξει η ιδανική μητέρα στο Μάμα Ρόμα του Πιέρ Πάολο Παζολίνι, στον ρόλο μιας ιερόδουλης που προσπαθεί να κρύψει από τον έφηβο γιο της το παρελθόν της. Όταν ο Ετόρε το πληροφορείται, αντιδρά και εμφανίζει παραβατική συμπεριφορά. Η Μανιάνι είναι μία μητέρα γήινη που αποπνέει αισθησιασμό.

 

Τα παιδιά είναι εντάξει (2010)

Η ζωή της Νικ και της Τζουλς, ενός ομόφυλου ζευγαριού και των παιδιών τους, έρχεται να ταράξει η εμφάνιση του πατέρα. Σπάνια στιγμή έκφρασης διαφορετικότητας στον mainstream κινηματογράφο, η ταινία απέσπασε υποψηφιότητες για Όσκαρ και είχε την τύχη να έχει ένα εξαιρετικό πρωταγωνιστικό δίδυμο: την Ανέτ Μπένινγκ και την Τζούλιαν Μουρ.

 

Baby Boom (1987)

Τη δεκαετία του 1980, το σινεμά απασχόλησε η προσπάθεια των γυναικών να καταφέρουν να βρουν την ισορροπία ανάμεσα στους διάφορους ρόλους τους. Κάποιες τα κατάφερναν, άλλες (όπως η Μέριλ Στριπ στο Κράμερ εναντίον Κράμερ δεν άντεχαν την πίεση). Το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζει η Ντάιαν Κίτον στην κωμωδία Baby Boom, η οποία ερμηνεύει μία γυναίκα καριέρας που «κληρονομεί» ένα παιδί και καλείται να τα βγάλει πέρα.

 

Η Ρίκι και η Ροκ (2015)

Η Μέριλ Στριπ είναι η μητέρα και η πραγματική της κόρη Μάμι Γκάμερ ερμηνεύει την κόρη της στην ταινία. Η Ρίκι (Στριπ) είναι μία τραγουδίστρια ροκ μουσικής που έχει εγκαταλείψει το σπίτι της για να ζήσει το όνειρό της. Η επιστροφή θα είναι δύσκολη, καθώς συνειδητοποιεί ότι τα παιδιά της έχουν στραφεί εναντίον της. Ενδιαφέρον σχόλιο για τις μητέρες που δεν διστάζουν να επιμένουν να ακολουθούν τα όνειρά τους.

 

Mommy (2015)

Ο Ξαβιέ Ντολάν όχι μόνο γύρισε μια ταινία για τη σχέση μητέρας - γιου, αλλά την ονόμασε και «Mommy». Μία γυναίκα στον Καναδά συμβιώνει με τον έφηβο γιο της, ο οποίος είναι ευαίσθητος, αλλά ταυτόχρονα υπερκινητικός και συχνά βίαιος. H ζωή τους δεν είναι εύκολη, οι δυο τους προσπαθούν να τα βγάλουν πέρα όπως μπορούν.

 

Mildred Pierce (1945, 2011)

Τόσο στην κλασική ταινία του Μάικλ Κέρτιζ, όσο και στην τηλεοπτική της εκδοχή από τον Τοντ Χάινς βλέπουμε τη σύγκρουση δύο εγωισμών: μιας μητέρας που καλείται να εργαστεί και καταλήγει να ανοίξει τη δική της επιχείρηση και της κακομαθημένης κόρης της. Ο ανταγωνισμός μητέρας - κόρης και η πολυπλοκότητα της σχέσης τους, έρχεται στο επίκεντρο. 

 

Η Δεύτερη Μάνα (2016)

Η μητρότητα βρίσκεται στο επίκεντρο της ταινίας αυτής από τη Βραζιλία που προβλήθηκε φέτος στις αίθουσες. Μία μητέρα έχει αφήσει την κόρη της να μεγαλώνει με συγγενείς, ενώ η ίδια εργάζεται σε ένα πλούσιο σπίτι, μεγαλώνοντας ουσιαστικά τον γιο της οικογένειας. 

 

Μικρά Αγγλία (2013)

Μπορεί στο επίκεντρο της ταινίας να βρίσκεται ένας έρωτας, ωστόσο ο ρόλος της μητέρας λειτουργεί ως «καταλύτης» για την εξέλιξη της ιστορίας. Εκείνη είναι που αρνείται να εγκρίνει τον έρωτα της μεγάλης κόρης της για τον Σπύρο Μαλταμπέ, εκείνη που τον δέχεται ως γαμπρό για τη δεύτερη κόρη της. Η Ανέζα Παπαδοπούλου ερμηνεύει εξαιρετικά τη δυναμική, καταπιεστική μητέρα που καλείται να τα βγάλει πέρα μόνη της την ώρα που ο σύζυγός της ταξιδεύει.

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr