Οι ξυπόλυτοι μαθητές έχουν καλύτερες επιδόσεις στο σχολείο; Όλα όσα έδειξε έρευνα - αποκάλυψη
Τα παιδιά που παρακολουθούν το μάθημα χωρίς παπούτσια έχουν περισσότερες πιθανότητες να επιδείξουν καλύτερη συμπεριφορά εντός και εκτός τάξης αλλά και να πετύχουν υψηλότερους βαθμούς, αποκάλυψε πρόσφατα μια νέα έρευνα.
Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Bournemouth ανακάλυψαν ότι οι μαθητές που αφήνουν τα παπούτσια τους στην πόρτα της τάξης έχουν την τάση να φτάνουν νωρίτερα στο μάθημα, να κάθονται λίγο περισσότερο μετά το σχόλασμα και να διαβάζουν μία ευρεία γκάμα βιβλίων, κάτι που οδηγεί σε βάθος χρόνου σε καλύτερες ακαδημαϊκές επιδόσεις.
Στο πλαίσιο της έρευνας, που κράτησε περίπου μία δεκαετία, η ερευνητική ομάδα μελέτησε τις συνήθειες και τις επιδόσεις παιδιών από 25 χώρες, προκειμένου να εντοπίσει τις διαφορές ανάμεσα στους μαθητές των σχολείων που εφαρμόζουν την εν λόγω πρακτική και σε εκείνους που παρακολουθούν μαθήματα σε πιο «συμβατικά» σχολεία.
Όπως διαπίστωσαν, το σκανδιναβικό πρότυπο μάθησης στη δημοτική εκπαίδευση που θέλει τα παιδιά να ξεφορτώνονται τα παπούτσια τους πριν το μάθημα δημιουργεί ένα πιο ήρεμο κλίμα μέσα στην τάξη, που ευνοεί τη συμμετοχή στις μαθησιακές δραστηριότητες. Τα παιδιά, όπως επισημαίνουν οι ερευνητές, αισθάνονται πιο άνετα βγάζοντας τα παπούτσια τους και αυτή η αίσθηση ευνοεί την συγκέντρωσή τους.
Επίσης, τα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που συμμετείχαν στην έρευνα υιοθετώντας την εν λόγω πρακτική του «ξυπόλυτου μαθήματος» κατέγραψαν και άλλα οφέλη, όπως μείωση των φαινομένων bullying, λιγότερα έξοδα για υπηρεσίες καθαρισμού και εν γένει καλύτερες σχέσεις ανάμεσα στο εκπαιδευτικό προσωπικό και τα παιδιά.
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr