Οδηγός «κατάκτησης» του Δημοτικού: Γνώσεις και συναισθήματα που θα αποκτηθούν ανά τάξη
Ένα καινούργιο ταξίδι έχει ξεκινήσει για τα παιδιά μας εδώ και λίγες ημέρες. Ένα ταξίδι γεμάτο συγκινήσεις, γνώσεις και νέες κατακτήσεις.
Όμως από τάξη σε τάξη τα ερεθίσματα διαφέρουν.
Γράφει ο εκπαιδευτικός του Διά…λόγου Τέχνη Γιώργος Σαρλής
Οι γονείς πρέπει να είναι προετοιμασμένοι για να μπορούν να διαχειριστούν το πώς και ποια νέα δεδομένα θα επεξεργαστεί ο «σκληρός δίσκος» των παιδιών τους.
Γι’ αυτό τον λόγο ο εκπαιδευτικός του Διά…λόγου Τέχνη κ. Γιώργος Σαρλής «χαρτογράφησε» το τι θα «εισπράξουν» (σε επίπεδο γνώσης και διαχείρισης συναισθημάτων) τα παιδιά μας, διαβαίνοντας την πόρτα του δημοτικού σχολείου.
ΓΙΑ ΤΗΝ Ά ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Στην Α’ τάξη το παιδί έρχεται αντιμέτωπο με νέες μαθησιακές συνθήκες όπως είναι το οργανωμένο σχολικό περιβάλλον της τάξης (π.χ θρανία) η μεθοδική διδασκαλία των γνώσεων, οι κανόνες της τάξης, οι υποχρεώσεις και τα δικαιώματα που αναγνωρίζονται από τους κανονισμούς του κέντρου μας, και η μελέτη των μαθημάτων και με υπευθυνότητα.
Πρωταρχικός μας στόχος, είναι η ομαλή μετάβαση του παιδιού από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό και γι’ αυτό φροντίζουμε το κλίμα να είναι πρωτίστως φιλικό όσο και διδακτικό, καλλιεργούμε σχέσεις αγάπης, σεβασμού, κατανόησης, και ενισχύουμε την αυτοεκτίμηση και την αυτοπεποίθηση του παιδιού.
Σχετικά με τον προφορικό λόγο, στην πρώτη τάξη του Δημοτικού, ο μαθητής γνωρίζει σταδιακά να συμμετέχει σε συζητήσεις, να διατυπώνει τη γνώμη του, να διηγείται αληθινές ή φανταστικές ιστορίες χρησιμοποιώντας τα ρήματα στο σωστό χρόνο, να περιγράφει ανθρώπους, πράγματα και καταστάσεις και να εκφράζει όσα σκέφτεται και νιώθει.
Θα μάθει να αρθρώνει, να προφέρει και να τονίζει σωστά τις λέξεις καθώς και να χρησιµοποιεί σωστά τους γραµµατικούς τύπους.
Ως προς την ανάγνωση, ο μαθητής στην πρώτη δημοτικού μαθαίνει να διαβάζει αναγνωρίζοντας τη σχέση φθόγγων και γραμμάτων. Αρχικά, θα μάθει να διαβάζει προτάσεις και έπειτα μικρά κείμενα, να τα κατανοεί, να αντλεί πληροφορίες από αυτά αλλά και να μεταφέρει το νόημα τους με απλό τρόπο.
Θα μάθει να αναλύει τις λέξεις σε συλλαβές και να τις ανασυνθέτει. Άμεσα συνδεόμενα είναι μεταξύ τους η ανάγνωση με τη γραφή. Θα ξέρει να τηρεί τις αποστάσεις μεταξύ των λέξεων, αλλά και να χρησιμοποιεί ορισμένα σημεία στίξης όπως τελείες, κόμμα και ερωτηματικό. Εκτός από αυτό, ο μαθητής εμπλουτίζει το λεξιλόγιό του, σχηματίζει προφορικά και γραπτά βασικές προτάσεις, αντιλαμβάνεται το ρόλο του ρήματος και χρησιμοποιεί το ουσιαστικό σαν υποκείμενο και αντικείμενο.
Στα Μαθηματικά, το παιδί θα μάθει να διαβάζει, να γράφει ,να διατάσσει τους φυσικούς αριθµούς µέχρι το 100, να μετρά 1-1 μέχρι το 20, να απαγγέλλει προφορικά 2-2 τους αριθμούς µέχρι το 10 και το 20 και να διαβάζει τα αριθµητικά σύµβολα. Θα εκτελεί τις πράξεις της πρόσθεσης και της αφαίρεσης µε αριθµούς που δεν ξεπερνούν το 20, θα βρίσκει τον προηγούµενο και τον επόµενο ενός αριθµού και θα αναλύει σε αθροίσµατα τους αριθµούς µέχρι το 5.
Ο μαθητής αποκτά μία πρώτη επαφή µε τις έννοιες του μήκους, του χρόνου, της μάζας και του χρήματος καθώς και να διακρίνει τα γεωμετρικά μοτίβα και σχήματα (τετράγωνο, τρίγωνο, κύβος, πυραμίδα).
ΠΗΓΗ: pinakio.blogspot.gr
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr