Η L'Oréal έκανε το πρώτο βήμα: Ιδού το πανέμορφο μοντέλο της με χιτζάμπ στη νέα καμπάνια για μαλλιά

Η L’Oreal Paris πρωτοπορεί, καθώς προσέλαβε την Amena Khan, τη Βρετανή μπλόγκερ ομορφιάς (beauty blogger) που φοράει χιτζάμπ, για τη διαφημιστική καμπάνια ενός νέου προϊόντος μαλλιών.

Η μπλόγκερ, μοντέλο και συνιδρύτρια της Ardere Cosmetics, χαρακτήρισε τη νέα συνεργασία ως «μια φρέσκια αλλαγή» καθώς είναι η πρώτη γυναίκα με χιτζάμπ για να εκπροσωπήσει προϊόν της εταιρείας.

«Πόσες εταιρείες κάνουν τέτοια πρωτοποριακά βήματα; Όχι πολλές», είπε η Khan στη βρετανική Vogue. «Κυριολεκτικά, χρησιμοποιούν μια γυναίκα που φοράει χιτζάμπ και που δεν φαίνονται τα μαλλιά της, σε διαφήμιση για προϊόν μαλλιών.

 

 

I arrived to a set that was beyond anything I could imagine. With several open studio areas spread across a giant building, the first thing that hit me was the scale of the project. There were colourful sets assembled with multiple people behind the cameras. Amongst the buzzing of constant activity, the crew & @lorealhair team would often smile & say hello, always welcoming. Shoots like this are invariably stressful somewhere along the line, but I didn’t detect a hint of that. ⠀⠀⠀⠀⠀In the makeup room, I couldn’t contain my excitement about the project. @karindarnell regaled us with stories about the celeb world (being Riri’s MUA), all the while swiftly working her magic with makeup. We exchanged stories of working & of motherhood. @neelamkg joined us. Being an internationally successful model, I’m always struck by how “real” & humble she is. All 3 of us chatted away about life, triumph & sacrifice. ⠀⠀⠀⠀⠀Lunch was great - lots of Vegan options so I was happy. The atmosphere was energised, especially as @ling.kt was on my table. She uplifts everyone around her. I ate quickly as we had some outdoor photography to do. ⠀⠀⠀⠀⠀Our beloved weather did the predictable… as we stood at the main door, it started to drizzle. But before I knew it, someone had slipped a robe & slippers on me. There I was, in a van with 5 other people from the team, driving down to the canal in the area. It was surreal but exhilarating. ⠀⠀⠀⠀⠀Back at the studio, super friendly @francescajordan did touch ups as it grew closer to my turn. The photographer was the legendary genius, @rankinarchive. A quiet, down to earth man, he was deliberate & thoughtful in every shot. I felt confident, unexpectedly calm & filled with gratitude. ⠀⠀⠀⠀⠀Then came the interview. @lillycon, the interviewer, put me at ease quickly. She has the kind of vibe that makes it easy to speak with honesty - to just be yourself. ⠀⠀⠀⠀⠀When the long day finished & I was back on the train home, I reflected... not on how awesome this campaign (obviously) is, but more on the kindness I was privileged to have encountered that day (in so many more ways), & the beauty in connection between human beings <3

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Amena (@amenaofficial) στις

Αυτό σημαίνει ότι αυτό που έχει αξία μέσα από την καμπάνια, είναι οι φωνές και τα δικαιώματά μας», συμπληρώνει η Khan, σύμφωνα με την huffingtonpost.com.

 

«Πρέπει να αναρωτηθούμε γιατί να υπάρχει η αντίληψη ότι μια γυναίκα που φοράει χιτζάμπ σημαίνει ότι δεν φροντίζει τα μαλλιά της; Από την άλλη, υπάρχει η αντίληψη του ότι όποια γυναίκα έχει τα μαλλιά της ελεύθερα και δείχνουν περιποιημένα, επιθυμεί να τραβήξει την προσοχή για την εμφάνισή της.

Αυτή η νοοτροπία μας απαλλάσσει από την αυτονομία και την αίσθηση της ανεξαρτησίας μας», λέει η Khan. 

 

Nude colours All my new scarf pics are now up on the site @pearldaisyltd

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Amena (@amenaofficial) στις

«Πρόσφατα, είχα μια περίπλοκη σχέση με τα μαλλιά μου, καθώς είναι θαμπά. Όταν βγάζω το χιτζάμπ, θέλω τα μαλλιά μου να λάμπουν, όπως και όλοι. Επομένως είμαι πολύ χαρούμενη και υπερήφανη που συμμετέχω στην καμπάνια». 

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr