Ποια είναι τα 10 ακριβότερα εμπορικά σήματα παγκοσμίως;
Μια νέα πρωτιά -αυτή του πολυτιμότερου εμπορικού σήματος παγκοσμίως - κατακτά ο κολοσσός του Κουπερτίνο, Apple, λίγους μήνες αφότου κατάφερε να γίνει η πρώτη εταιρεία με αξία ενα τρισ. δολάρια.
Σύμφωνα με την λίστα των δημοφιλέστερων κι ακριβότερων εμπορικών σημάτων του κόσμου που συντάσσει κάθε χρόνο η εταιρεία επιχειρηματικών συμβούλων Interbrand η Apple έχει το ακριβότερο εμπορικό σήμα παγκοσμίως με την αξία του να έχει αυξηθεί κατά 16% εν συγκρίσει με το 2017 και να φτάνει πλέον τα 214,5 δισ. δολάρια
Πέρα από την Apple βέβαια την πρώτη τριάδα των ακριβότερων εμπορικών σημάτων καταλαμβάνουν αποκλειστικά εταιρείες τεχνολογίας. Για την ακρίβεια την Apple ακολουθεί η Google το εμπορικό σήμα της οποίας έχει αξία 155,5 δισ. δολάρια ενώ στην τρίτη θέση βρίσκεται το σήμα της Amazon η αξία του οποίου υπολογίζεται στα 100,8 δισ. δολάρια.
Ωστόσο το εμπορικό σήμα με την ταχύτερη αύξηση μεταξύ των 100 της λίστας ήταν αυτό της Amazon ενώ το δεύτερο ταχέως αναπτυσσόμενο είναι αυτό του Netflix με αύξηση 45% και αξία στα 8,1 δισ. δολάρια. Αντίστοιχη αύξηση σε αξία παρουσιάζουν και τα εμπορικά σήματα των Salesforce, PayPal και Mastercard, ενώ απώλειες εμφανίζουν σε αξία τα σήματα της Coca-Cola και του πληγωμένου μετά τα σκάνδαλα Facebook.
Παρότι βέβαια ο κλάδος της υψηλής τεχνολογίας ξεχωρίζει για τα εμπορικά του σήματα και την απήχηση αυτών στο καταναλωτικό κοινό δεν είναι ο κλάδος με την υψηλότερη ανάπτυξη σύμφωνα τουλάχιστον με την Interbrand. Ο κλάδος που κινείται ανοδικά κατά 42% το τελευταίο διάστημα είναι αυτός της υψηλής ραπτικής και των ειδών πολυτελείας. Την ώρα μάλιστα που ο κλάδος των ειδών πολυτελείας διανύει μεγάλη ακμή δύο από τα πιο δημοφιλή εμπορικά σήματα παγκοσμίως είναι αυτά των οίκων Gucci και Louis Vuitton.
Συγκεκριμένα η αξία του σήματος του οίκου Gucci, ενός από τους πιο γνωστούς και αγαπητούς στον χώρο υψηλής ραπτικής, ο οποίος ξεκίνησε την πορεία του από τα φίνα και ποιοτικά δερμάτινα είδη ταξιδιού, έχει αυξηθεί τον τελευταίο χρόνο σε ποσοστό 30% και φτάνει τα 12,9 δισ. δολάρια. Αντιστοίχως στην περίπτωση του Louis Vuitton η αξία φτάνει τα 28,2 δισ. δολάρια καταγράφοντας αύξηση κατά 23%. εμφανίζονται εννέα εμπορικά σήματα από τον κλάδο ειδών πολυτελείας και υψηλής ραπτικής, η αξία των οποίων ανέρχεται στα 105,8 δισ. δολάρια. Πέραν των Gucci και Louis Vuitton, στον κατάλογο της Interbrand συμπεριλαμβάνονται κι άλλα επτά εμπορικά σήματα από τον κλάδο των ειδών πολυτελείας και της υψηλής ραπτικής αυτά των Tiffany, Burberry, Dior, Hermes και Chanel.
Με μικρότερους αλλά ικανοποιητικούς ρυθμούς ανάπτυξης κινούνται και οι κλάδοι της αυτοκινητοβιομηχανίας, των καταναλωτικών αγαθών και των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών.
Να σημειωθεί ότι το κριτήριο βάσει του οποίου η Interbrand επιλέγει τις πιο εμπορικές επιχειρήσεις, είναι κατά πόσον το εμπορικό τους σήμα επηρεάζει τον καταναλωτή ώστε να πάρει τη μία ή την άλλη απόφαση για να προχωρήσει στην αγορά ενός προϊόντος. Εξετάζει δηλαδή το κατά πόσο ένα εμπορικό σήμα υπερτερεί στην απόφαση αγοράς έναντι της τιμής και της ποιότητας του προϊόντος.
Αυτά είναι τα δέκα πιο ακριβά εμπορικά σήματα του 2018
- Apple (214 δισ. δολάρια)
- Google (155 δισ. δολάρια)
- Amazon (101 δισ. δολάρια)
- Microsoft (93 δισ. δολάρια)
- Coca-Cola (66 δισ. δολάρια)
- Samsung (60 δισ. δολάρια)
- Toyota (53 δισ. δολάρια)
- Mercedes-Benz (49 δισ. δολάρια)
- Facebook (45 δισ. δολάρια)
- McDonald’s (43 δισ. δολάρια)
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr