Made in Greece η The Motley Goat & ο Μιχαήλ-Αλέξανδρος Πάσσος: Ένας ευρηματικός σχεδιαστής δημιουργεί t-shirts με έμπνευση ελληνική από το… παρδαλό κατσίκι

The Motley Goat ή αλλιώς το… Παρδαλό Κάτσικι.

Μόνο φρεσκάδα, αυτοσαρκασμό κι άφθονο χιούμορ πρέπει να έχει ένας σχεδιαστής για να αποφασίσει να «βαφτίσει» κατ’ αυτόν τον τρόπο τις δημιουργίες του και ο Μιχαήλ-Αλέξανδρος Πάσσος είναι αυτή η ξεχωριστή περίπτωση. ‘Ενας άνθρωπος που μας έβγαλε από την πρώτη κιόλας στιγμή μία πολύ θετική κι αισιόδοξη αύρα, αποδεικνύοντας ότι η δημιουργικότητα δεν μπορεί να περιοριστεί στα στενά όρια και τα κλισέ της βιομηχανίας της μόδας.

Η σχέση του με τον χώρο ξεκίνησε κάπως απρόοπτα. Ο ίδιος προερχόταν από τον κλάδο των οικονομικών και του μάρκετινγκ όταν κάποια στιγμή βρέθηκε στο πλευρό του γνωστού σχεδιαστή Νάσου Ντότσικα, ο οποίος του έσπειρε το «μικρόβιο» του σχεδιασμού. Χωρίς ιδιαίτερη σκέψη αποφάσισε να ακολουθήσει το ένστικτό του, που του υπαγόρευε να χαράξει το δικό του δρόμο, δημιουργώντας μία συλλογή με σύγχρονο ελληνικό design, χωρίς περιορισμούς και δεσμεύσεις.

Γυναικεία και αντρικά t-shirts, φούτερ, τσάντες και τα new entries jockey caps και pochettes γίνονται πραγματικότητα στη συλλογή The Motley Goat, που ακολουθεί τις αρχές της υπεύθυνης παραγωγής με φυσικές πρώτες ύλες.

Όσο για την έμπνευσή; Είναι τόσο ελληνική όσο και το ευφυέστατο όνομα του brand. Οτιδήποτε θυμίζει Ελλάδα και προέρχεται από την παράδοση και τις τέχνες είναι ικανό να αποτελέσει πηγή δημιουργίας. Αλλά ακόμα και ερεθίσματα της καθημερινότητας μπορούν να γίνουν η βάση για κάποιο σχέδιο.

Την όμορφη και πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία της γέννησης του brand The Motley Goat και της πορείας του έως σήμερα αφηγείται στο MadeinGreece.news ο ίδιος ο δημιουργός, εμπνευστής, ιδρυτής και σχεδιαστής Μιχαήλ-Αλέξανδρος Πάσσος.

Τα βασικότερα σημεία της συνέντευξης:

  • το brand The Motley Goat ιδρύθηκε το 2015 και τελικά επαναλανσαρίστηκε τον Νοέμβριο του 2017
  • είχα την τύχη να ξεκινήσω στο πλευρό του καταξιωμένου σχεδιαστή Νάσου Ντότσικα
  • μου έλλειπε το formal training, η πρώτη μου σκέψη ήταν πως… θα γελάσει και το παρδαλό κατσίκι!
  • Το κύριο μέρος συλλογής αποτελείται από γυναικεία και αντρικά t-shirts, από εξαιρετικής ποιότητας βαμβάκι
  • Όλα τα είδη της συλλογής εμπνέονται από το κατοχυρωμένο και πλέον αναγνωρίσιμο λογότυπο, το Παρδαλό Κατσίκι
  • Η βασική διαφορά είναι η καινοτομία στον σχεδιασμό, η αγάπη για τις φυσικές πρώτες ύλες και η υπεύθυνη παραγωγή
  • η συλλογή σχεδιάστηκε με πελάτη-στόχο τους επισκέπτες από το εξωτερικό, μας έχει κάνει μεγάλη εντύπωση η πολύ μεγάλη ανταπόκριση και από την ελληνική αγορά
  • το πλέον δύσκολο κομμάτι θεωρώ πως είναι η οικονομική πολιτική και η μη επαρκής παραγωγική βάση στην Ελλάδα
  • το παρδαλό κατσίκι εμπνέεται από ήθη, έθιμα, χαρακτηριστικά του Έλληνα καταναλωτή έως και τις δικές μου «ελληνικές» αναμνήσεις
  • την άνοιξη θα έχει ολοκληρωθεί και το ηλεκτρονικό μας κατάστημα

Ποιο είναι το story/το αφήγημα γύρω από τη δημιουργία του brand The Motley Goat; Ποια η ιδέα, η στόχευση και τα στάδια ανάπτυξής του;

Μετά από αρκετά χρόνια ενασχόλησης με τον χώρο της μόδας μέσα από διάφορες θέσεις, όπως μεταξύ άλλων Brand Manager για το designer brand Nassos Ntotsikas και Fashion Editor για το περιοδικό Athens Insider, μου δημιουργήθηκε η ανάγκη έκφρασης μέσα από μια συλλογή με σύγχρονο ελληνικό design, όπως εγώ το ορίζω. Έτσι λοιπόν, το brand The Motley Goat ιδρύθηκε το 2015 και τελικά επαναλανσαρίστηκε τον Νοέμβριο του 2017, έχοντας πια σε πρώτο πλάνο τα prints του λογότυπου σε διάφορες εκδοχές του. Πλέον εστιάζουμε στα accessories και τα premium printed T-shirts και μέσα από μια συλλογή που διαρκώς εμπλουτίζεται το brand συνδυάζει στοιχεία από την ελληνική κουλτούρα με αρκετές δόσεις χιούμορ και φρεσκάδα, ενώ απευθύνεται σε μια μεγάλη μερίδα του καταναλωτικού κοινού καθώς όλοι βρίσκουν κάποιο σχέδιο που τους εκφράζει! 

Πως προέκυψε αυτό το ευφάνταστο όνομα για το brand;

Κατά κάποιο τρόπο τυχαία! Παρότι όπως προανέφερα ασχολούμαι πολλά χρόνια με τον χώρο της μόδας και είχα την τύχη να ξεκινήσω στο πλευρό του καταξιωμένου σχεδιαστή Νάσου Ντότσικα, οι σπουδές μου και η εργασιακή προϋπηρεσία μου βασίζονταν στον τομέα των οικονομικών και του marketing. Όταν λοιπόν αποφάσισα να ασχοληθώ και με τον σχεδιασμό, καθώς μου έλλειπε το formal training, η πρώτη μου σκέψη ήταν πως…θα γελάσει και το παρδαλό κατσίκι! Η έκφραση αυτή έκανε το κλικ μέσα μου, τόσο για την ελληνικότητα της, όσο και γιατί οδήγησε στον σχεδιασμό του λογότυπου και τελικά επικράτησε χωρίς πολλές δεύτερες σκέψεις.

Μιλήστε μας για τις δημιουργίες σας; Τι περιλαμβάνει η συλλογή σας;

Το κύριο μέρος συλλογής αποτελείται από γυναικεία και αντρικά t-shirts, από εξαιρετικής ποιότητας βαμβάκι. Παράλληλα προτείνουμε και φούτερ σε διάφορα σχέδια και χρώματα, ενώ αρκετά δημοφιλείς είναι και οι τσάντες της συλλογής (tote-bags και backpacks). Η πιο πρόσφατη προσθήκη αφορά στα jockey caps και τις pochettes, ενώ σύντομα η συλλογή θα εμπλουτιστεί περαιτέρω. Όλα τα είδη της συλλογής διακοσμούνται φυσικά με τα δικά μας, κατοχυρωμένα σχέδια.

Ποιες είναι οι πηγές έμπνευσής σας;

Δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη νόρμα που να λειτουργεί ως πηγή έμπνευσης. Οποιοδήποτε ερέθισμα ή στιγμιαία ιδέα δύναται να αποτελέσει τη βάση για κάποιο σχέδιο. Προσπαθώ πάντως, κατά το δυνάμιν, να αντλώ στοιχεία από την ελληνική παράδοση και τέχνη.

Σε τι διαφοροποιείται η The Motley Goat από άλλα casual wear brands;

Η βασική διαφορά είναι η καινοτομία στον σχεδιασμό, η αγάπη για τις φυσικές πρώτες ύλες και η υπεύθυνη παραγωγή σε συνθήκες «αειφόρου» ανάπτυξης. Σε πολλούς κωδικούς χρησιμοποιούμε οργανικό βαμβάκι και όλα τα είδη είναι προϊόντα Δίκαιου Εμπορίου. Τα χρώματα των εκτυπώσεων είναι οικολογικά, ενώ πέρα από την άριστη ποιότητα των πρώτων υλών, οι εκτυπώσεις πραγματοποιούνται με ψηφιακούς εκτυπωτές τελευταίας τεχνολογίας σε high definition. Όλα τα είδη της συλλογής εμπνέονται από το κατοχυρωμένο και πλέον αναγνωρίσιμο λογότυπο, το Παρδαλό Κατσίκι, το οποίο με χιούμορ και αυτοσαρκασμό συνδέει το brand με τις ελληνικές του ρίζες, αλλά και με τη χαρά που σκοπεύει να «μεταφέρει» με κάθε μπλουζάκι και αξεσουάρ.

Ποια είναι η ανταπόκριση και οι εντυπώσεις του κόσμου;

Παρόλο που η συλλογή σχεδιάστηκε με πελάτη-στόχο τους επισκέπτες από το εξωτερικό, μας έχει κάνει μεγάλη εντύπωση η πολύ μεγάλη ανταπόκριση και από την ελληνική αγορά, καθώς υπάρχει παρουσία και σε μη τουριστικές περιοχές, ενώ συχνά λαμβάνουμε μηνύματα από ενδιαφερόμενους σε πόλεις που δεν έχουμε ακόμα παρουσία. Το λογότυπο απέκτησε μια δυναμική, αποτυπώνεται στην μνήμη, αρέσει και φυσικά αυτό μας έχει ωφελήσει ιδιαίτερα. Από το εξωτερικό υπάρχουν πολλοί πελάτες, προς το παρόν όμως μόνο στα καταστήματα, όπως μας ενημερώνουν και οι ιδιοκτήτες τους. Θεωρώ ότι η τάση θα ενισχυθεί και απευθείας αφού δημιουργήσουμε το ηλεκτρονικό μας κατάστημα!

Ποια ήταν τα δύσκολα βήματα που συναντήσατε στην πορεία σας μέχρι τώρα και ποιες οι μεγαλύτερες επιτυχίες;

Υπό τις παρούσες συνθήκες, το πλέον δύσκολο κομμάτι θεωρώ πως είναι η οικονομική πολιτική και η μη επαρκής παραγωγική βάση στην Ελλάδα. Αξιοσημείωτο είναι και το ζήτημα της μη ύπαρξης Σωματείου σχεδιαστών που θα μπορούσε να προάγει συνολικά την ελληνική μόδα, και ιδιαίτερα τα μικρά brands που αγωνίζονται να βγουν στην επιφάνεια. Είναι δύσκολο το επιχειρείν στην Ελλάδα για τους λόγους που όλοι γνωρίζουμε, ωστόσο με αρκετή πίστη και πολύ δουλειά όλα είναι εν τέλει εφικτά. Οι μεγαλύτερες επιτυχίες δεν έχουν έρθει ακόμα, προσωπικά όμως θεωρώ μια κατάκτηση την αναγνωρισιμότητα που έχει ήδη αποκτήσει το brand.

Εμείς δημιουργήσαμε το site »Made in Greece.news». Πόσο ελληνικό είναι το δικό σας δημιούργημα;

Το brand The Motley Goat έχει ελληνική ψυχή, αν και καμιά φορά λοξοκοιτά και σε άλλες χώρες/πολιτισμούς! Όλα τα είδη της συλλογής εμπνέονται από το κατοχυρωμένο και πλέον αναγνωρίσιμο λογότυπο, το «Παρδαλό Κατσίκι», το οποίο με χιούμορ και αυτοσαρκασμό συνδέει το brand με τις ελληνικές του ρίζες. Το ίδιο το brand name, το Παρδαλό Κατσίκι δηλαδή, εμπνεύστηκε από μια κοινή ελληνική έκφραση για να αποτυπώσει την πολύ-συλλεκτικότητα του brand. Από εκεί και πέρα, το παρδαλό κατσίκι εμπνέεται και από πολλά ελληνικά στοιχεία, ήθη, έθιμα, χαρακτηριστικά του Έλληνα καταναλωτή έως και τις δικές μου «ελληνικές» αναμνήσεις, και τα αποτυπώνει με τρόπο συχνά χιουμοριστικό στην εικόνα του, το logo του. Με άλλα λόγια, το Παρδαλό Κατσίκι καλείται να «φορέσει» κάθε φορά κάτι ελληνικό, είτε πρόκειται για μαγιάτικο στεφάνι, είτε για τσαρούχια, είτε να ντυθεί «ναυτάκι», ενώ χαρακτηριστικό σχέδιο μας είναι και η κονσέρβα γάλακτος που παραπέμπει σε παλιά συσκευασία γνωστής ελληνικής εταιρείας.

Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας; Ετοιμάζετε κάτι καινούριο;

Αυτή την περίοδο ετοιμάζουμε την καλοκαιρινή συλλογή μας, έχουμε ξεκινήσει την διαμόρφωση του showroom που θα μας φιλοξενεί και παράλληλα επανασχεδιάζουμε την ιστοσελίδα του brand. Στο άμεσο μέλλον σκοπεύω να επεκτείνω την γκάμα των προσφερόμενων ειδών με έμφαση στα καλοκαιρινά είδη. Σε επιχειρηματικό επίπεδο τώρα, ετοιμάζουμε πολλές νέες συνεργασίες με boutiques σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας, αλλά και κάποια νέα projects σχεδιασμού custom-made σχεδίων, όπως αυτό που δημιουργήσαμε για το Votsalo Bar στις Σπέτσες, ως στολές προσωπικού.

Που ονειρεύεστε να φτάσει στο μέλλον το δημιούργημά σας; Πώς θα προχωρήσετε και θα εξελίξετε όσες προσπάθειες έχουν γίνει μέχρι τώρα;

Ο βασικός στόχος είναι να συνεχιστεί η δυναμική ανάπτυξή του και να τοποθετηθεί σε περισσότερα upscale καταστήματα και ξενοδοχειακές boutiques. Επιθυμούμε όμως και συνεργασίες με καταστήματα του εξωτερικού, πέραν όμως της επιθυμητής εμπορικής επιτυχίας, φιλοδοξώ να καταστήσω το brand συνώνυμο του καλού ελληνικού design.

Για την ώρα υπάρχει ένα σαφές business plan και θέλω να πιστεύω ότι αν διατηρήσουμε την άριστη σχέση ποιότητας-τιμής που έχουμε, με αρκετή προσπάθεια και σκληρή δουλειά, πολλά ταξίδια, εξέλιξη των σχεδίων και εμπλουτισμό της γκάμας των προιόντων μας θα κατακτήσουμε τελικά όλους τους ανωτέρω στόχους!

Που μπορούμε να βρούμε τις δημιουργίες σας;
Σε επιλεγμένα καταστήματα στην Ελλάδα και σε ένα δίκτυο που συνεχώς διευρύνεται. Αυτή τη στιγμή η συλλογή διατίθεται σε Κηφισιά, Πάτρα, Σπέτσες, Χανιά, Χαλκίδα και Κορυδαλλό ενώ η επόμενη, καλοκαιρινή συλλογή θα είναι διαθέσιμη και σε Κέα, Μύκονο, Κύθνο, Αίγινα, Σύρο, Καρδίτσα και σε πολλές ακόμα περιοχές που θα ανακοινωθούν και επιπλέον την άνοιξη θα έχει ολοκληρωθεί και το ηλεκτρονικό μας κατάστημα.

WHO IS WHO


Μιχαήλ-Αλέξανδρος Πάσσος

Ο Μιχαήλ γεννήθηκε το 1980 και κατοικεί στην Κηφισιά. Έχει πάθος με τα ταξίδια, την φωτογραφία και την τέχνη, ενώ δεν λέει ποτέ όχι στο διάβασμα ενός καλού βιβλίου. Απόφοιτος οικονομικών σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιά και κάτοχος MBA του University of Leicester, έπειτα από αρκετές επαγγελματικές αναζητήσεις και ενασχόληση σε διάφορα πεδία τον κέρδισε η βιομηχανία της μόδας. Ολοκλήρωσε έναν κύκλο μαθημάτων στο London College of Fashion και εργάστηκε ως brand manager για το designer brand Nassos Ntotsikas. Ίδρυσε το πρακτορείο Fashion Assured που αποτελείται από μια ομάδα fashion experts με βασική υπηρεσία το fashion consulting, ενώ παράλληλα έχει εργαστεί και ως αρθρογράφος – συντάκτης μόδας (Athens Insider, Beau Sillage, Savoir Ville, κ.α.) ενώ σε επόμενο στάδιο δημιούργησε το δικό του design brand το The Motley Goat που γράφει μια επιτυχημένη πορεία από το 2015.

Website: www.themotleygoat.com
info@themotleygoat.com
Facebook: @themotleygoat
Instagram: @themotleygoat

 

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στο Made In Greece στις 15/10. 

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr