Η τηλεοπτική σεζόν άρχισε, τα νούμερα μίλησαν... και έστεψαν νικητές τον Νίκο, την Τατιάνα, τη Μαρία Χούκλη και το «Μπρούσκο»

H τηλεοπτική σεζόν άρχισε δυναμικά και ω, τι έκπληξη! φέτος σε αντίθεση με την περσινή σεζόν έχουμε επιτέλους πλούσιο -ποσοτικά- πρόγραμμα (για ποιοτικό δεν είναι της παρούσης), υψηλές τηλεθεάσεις, την απαραίτητη ίντριγκα και γερή δόση Ελλάδας!

H τηλεοπτική σεζόν άρχισε δυναμικά και ω, τι έκπληξη! φέτος σε αντίθεση με την περσινή σεζόν έχουμε επιτέλους πλούσιο -ποσοτικά- πρόγραμμα (για ποιοτικό δεν είναι της παρούσης), υψηλές τηλεθεάσεις, την απαραίτητη ίντριγκα και γερή δόση Ελλάδας! Οι πρώτες διαθέσεις του κοινού έχουν ήδη αποσαφηνιστεί. Στροφή στην πολυφωνική ενημέρωση, προτίμηση στην ελληνική μυθοπλασία, ανάγκη για ψυχαγωγία ουσίας. Η πίτα σχεδόν κόπηκε και τα κομμάτια μοιράζονται, όπως γράφει το newpost.gr...



Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΕ ΠΡΩΤΟ ΠΛΑΝΟ

Εξαιτίας των συνεχών πολιτικοοικονομικών εξελίξεων, είναι κάτι παραπάνω από πασιφανής η ανάγκη του τηλεθεατή να εστιάσει στην πληροφόρηση γύρω από τρέχοντα ζητήματα κοινωνίας και οικονομίας. Τα άλλοτε "βαρετά" αυτά θέματα αποτελούν πια πρώτη επιλογή και το "ελληνικό πρόβλημα" τίθεται συνεχώς στον τηλεοπτικό τάπητα προς περαιτέρω διευκρίνιση και εξεύρεση λύσης.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η πρώτη «Ανατροπή» της νέας σεζόν με τον Γιάννη Πρετεντέρη. Θέμα της η Χρυσή Αυγή, η σύλληψη των μελών της, ο φασισμός που όλοι λίγο πολύ κρύβουμε μέσα μας. Καλεσμένοι ο Καμίνης, ο Βορίδης, ο Ανδρουλάκης και ο αιώνιος έφηβος Δημήτρης Πουλικάκος γύρω από ένα τραπέζι με σύμπλευση σχεδόν απόψεων. (φωτεινή εξαίρεση ο Πούλικας) Τα διψήφια νούμερα της εκπομπής -συνεπώς και η επιτυχία της- φανέρωσαν αυτό που όλοι υποπτευόμασταν: το κοινό θέλει να μάθει, να ακούσει απόψεις, να δει παρασκήνιο, να φιλτράρει... Απέναντί του ο «Ενικός» του Νίκου Χατζηνικολάου με το δικό του κοινό να τον ακολουθεί σε εκπομπές και δελτία και έναν υπουργό Οικονομικών να μιλά για τη φτώχεια μας και να δίνει ρεσιτάλ ερμηνείας. 25,9% στο γενικό και 22,6% στις ηλικίες 15-44 ο απολογισμός σε αριθμούς της πρώτης εκπομπής.

Και οι τηλεοπτικές ανατροπές συνεχίστηκαν με το δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1 και την πάντα ψύχραιμη και άμεση Μαρία Χούκλη να δίνει ένα γερό χτύπημα στην «αντίπαλο» Όλγα Τρέμη και το κινδυνολατρικό δελτίο ειδήσεων του Μεγάλου Καναλιού. Οι πίνακες της AGB έδειξαν πρώτο για δύο συνολικά ημέρες το δελτίο του ΑΝΤ1 με το αντίστοιχο του MEGA να περνά στη δεύτερη θέση (!!!) Στην... αναδιαμόρφωση στους τηλεοπτικούς πίνακες συνέβαλε και το γεγονός ότι ο ΑΝΤ1 πολύ σωστά επένδυσε στη νέα του σειρά «Μπρούσκο» την οποία προβάλλει πριν το δελτίο, δίνοντας του έτσι ένα γερό «lead in» και δημιουργώντας αναστάτωση στην Τουρκάλα «Fatmagul» των απέναντι.

Yψηλά ποσοστά τηλεθέασης σημείωσαν και οι «Πρωταγωνιστές» του Σταύρου Θεοδωράκη, παρόλο που το συνηθισμένο ραντεβού τους με τους τηλεθεατές μεταφέρθηκε σε άλλη μέρα. (από Κυριακή - Τρίτη) 40άρια χτύπησε στα νεανικά κοινά η εκπομπή - αφιέρωμα στο "γελαστό παιδί που έφυγε από τη σφαίρα του Χρυσαυγίτη", στον "μάγκα του Πειραιά", στη σύντομη ζωή του του Παύλου Φύσσα. O φακός να ζουμάρει στα άδεια μάτια της χαροκαμμένης μάνας, ο παρουσιαστής να θέλει να σπάσει τη συμπονετική σιωπή του και τα πλάνα ζωής του άτυχου νέου να διαδέχονται το ένα το άλλο. Η επιτυχία δεν συμβαδίζει πάντα με την ηθική...

Και η ενημέρωση συνεχίζει να καταλαμβάνει την πρωτιά. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι ο Γιώργος Παπαδάκης τερματίζει καθημερινά πρώτος στη μάχη του πρωινού ανταγωνισμού με πάνω από 30% στο γενικό σύνολο και γύρω στο 25% στα νεανικά, ενώ σε ό, τι αφορά στα πρωινά του Σαββατοκύριακου η αμεσότητα, η ανθρωπιά και η παρεμβατικότητα του Γιώργου Αυτιά είναι τα στοιχεία εκείνα που του χαρίζουν απλόχερα την πρωινή νίκη (χτυπά 40άρια στο γενικό κοινό), κατατροπώνοντας την ίδια στιγμή Χασαπόπουλο και Αναγνωστάκη. Μια ιδιαίτερη μνεία οφείλουμε να κάνουμε και σε ένα πετυχημένο δίδυμο του ΣΚΑΪ, τους Λυριτζή - Οικονόμου οι οποίοι αν και πολύ πρωινοί τύποι, σπάνε τα κοντέρ. Όταν κατορθώνεις να πιάσεις το σχεδόν άπιαστο ποσοστό των 54,4% στα νεανικά και 48% στο γενικό σύνολο (έστω και αν η επικαιρότητα σε ευνοούσε τη συγκεκριμένη ημέρα), τότε αν μη τι άλλο δικαιούσαι να μιλάς για «τηλεοπτική επιτυχία».

ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ ΥΠΟ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ

Σε δεύτερη μοίρα έχουν περάσει -μέχρι στιγμής- οι ψυχαγωγικές εκπομπές, λόγω της ανουσιότητας και αποκαιροποίησης που διακρίνει πολλές εξ' αυτών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Ελένη Μενεγάκη που βλέπει το τηλεοπτικό βασίλειό της σταδιακά να καταρρέει. Την "εθνική μας παρουσιάστρια" περνάει συχνά στα νούμερα τηλεθέασης η ευπαρουσίαστη Εύα Αντωνοπούλου και η εκπομπή της στον ΣΚΑΪ, αλλά και η επανάληψη της σειράς της δεκαετίας του '90 «Χάι Ροκ». Η απουσία αλλαγών στα πρόσωπα και το ύφος της εκπομπής είναι οι βασικοί λόγοι που οδήγησαν τον υποψιασμένο πια τηλεθεατή να αλλάξει κανάλι...

Μόνη κερδισμένη -μέχρι στιγμής- της ψυχαγωγίας θα λέγαμε πως είναι για ακόμη μια χρονιά η Τατιάνα Στεφανίδου και όχι τυχαία. Η καθημερινή της ύλη είναι πλούσια, ενδιαφέρουσα για μια συγκεκριμένη μερίδα τηλεθεατριών που την ακολουθεί πιστά και η ίδια διακρίνεται για τη διαδραστικότητά της. Η αλλαγή ώρας της εκπομπής της στο STAR απέδωσε τα δέοντα, κάτι που δεν συνέβη με τις υπόλοιπες εκπομπές ψυχαγωγικού χαρακτήρα του καναλιού της Κάτω Κηφισιάς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι «Φώτης και Μαρία live» -εκπομπή άνευ ουσίας και περιεχομένου- που δεν λέει να ξεφύγει από το μονοψήφιο παρελθόν της αλλά και η Ελεονώρα με το «Μελέτησέ το» που τους σιγοντάρει επικίνδυνα στα χαμηλά νούμερα. Ακόμη όμως, και το «Δέστε τους» στον ALPHA -με τα νέα εντυπωσιακά σκηνικά και τις καινούργιες στήλες- που μας είχε συνηθίσει σε υψηλά ποσοστά, έχει πέσει αισθητά στις προτιμήσεις του κοινού (χρειάζονται ενδεχομένως μια πιο δίκαιη απονομή ρόλων) Για το "Excellent" της Χριστίνας Λαμπίρη ούτε λόγος. Όταν μετά βίας αγγίζεις το 5% στα νεανικά, τότε έναν σταυρό τον κάνεις...

FOCUS ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ

Πέραν της ενημέρωσης, μεγάλοι κερδισμένοι της φετινής σεζόν υπολογίζουμε πως θα 'ναι οι ελληνικές σειρές. Όταν έχεις ένα «Μπρούσκο» που από τα πρώτα ακόμη επεισόδια σου κάνει 30άρια στα νεανικά, ένα «Μην αρχίζεις τη Μουρμούρα» στον Alpha που φλερτάρει επίσης με τα 30άρια και κρατάς στο χέρι δύο ακόμη γερά χαρτιά που ακούνε στο όνομα «Κλεμμένα Όνειρα» (MEGA), -αγαπημένη σειρά του κοινού που έχει περάσει ήδη επιτυχώς τις εξετάσεις της- και «Στο σπίτι της Έμμας» με τα ονόματα - συνώνυμο της επιτυχίας των Μπέζου - Δανδουλάκη σε ρόλο πρωταγωνιστών (πάλι MEGA) τότε σίγουρα "χτίζεις" σε στέρεες βάσεις. Μην ξεχνάμε εδώ και το γερό χτύπημα που ετοιμάζει ο ΑLPHA. «Δια ταύτα» με το "βαρύ πυροβολικό" Λάκη Λαζόπουλο που θα φέρει αέρα ανανέωσης στο κανάλι αλλά και το βραβευμένο Homeland που πολύ σωστά ενέταξε στο πρόγραμμά του ο σταθμός της Κάντζας και του προσφέρει τηλεοπτικό γόητρο και αισιόδοξα νούμερα της τάξεως του 14-18 %. Ο τηλεθεατής επιμένει ελληνικά και αυτό φαίνεται. Ακόμη και η έξυπνη οικογενειακή σειρά «Ευτυχισμένοι Μαζί» που προβάλλει καθημερινά το MEGA ΣΕ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ξεπερνά σε νούμερα το 30%. Αντιλήφθησαν -έστω και αργοπορημένα- οι σταθμοί ότι ο κόσμος έχει ανάγκη από καλογυρισμένα ελληνικά σήριαλ και επενδύουν ξανά σ΄ αυτά.
Ποιοτικό πρόγραμμα να υπάρχει και ο τηλεθεατής θα του κλείσει το μάτι... Καλή σεζόν!


Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr