Ποια είναι η ΤοpWoman Πέγκυ Αντωνάκου που διευθύνει την Microsoft Ελλάδας, συνομιλήτρια του Bill Gates; Γοητευτική και θαραλλέα βάζει ''ψυχή'' στην τεχνολογία! (φωτό)
Μετά από δυόμισι χρόνια θητείας του Ernst-Jan Stigter στο τιμόνι της Microsoft Hellas, οι πρόσφατες οργανωτικές αλλαγές σε ευρωπαϊκό επίπεδο, έφεραν τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου, όχι μόνο σε Ελληνικά χέρια, αλλά σε γυναικεία. Όλα αυτά συμβαίνουν τη στιγμή που η Microsoft διανύει μια ιδιαίτερα κομβική περίοδο με έντονο ανταγωνισμό σε όλα τα επίπεδα, ενώ διεκδικεί την ηγετική της θέση στο νέο περιβάλλον που κυριαρχείται από το cloud και τις φορητές συσκευές. Η συγκυρία αυτή αποτελεί μια μεγάλη πρόκληση, στην οποία η κα.Πέγκυ Αντωνάκου καλείται να αποδείξει ότι η γυναικεία δυναμική θα είναι το μυστικό όπλο που θα κάνει τη διαφορά.
Μετά από δυόμισι χρόνια θητείας του Ernst-Jan Stigter στο τιμόνι της Microsoft Hellas, οι πρόσφατες οργανωτικές αλλαγές σε ευρωπαϊκό επίπεδο, έφεραν τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου, όχι μόνο σε Ελληνικά χέρια, αλλά σε γυναικεία. Όλα αυτά συμβαίνουν τη στιγμή που η Microsoft διανύει μια ιδιαίτερα κομβική περίοδο με έντονο ανταγωνισμό σε όλα τα επίπεδα, ενώ διεκδικεί την ηγετική της θέση στο νέο περιβάλλον που κυριαρχείται από το cloud και τις φορητές συσκευές. Η συγκυρία αυτή αποτελεί μια μεγάλη πρόκληση, στην οποία η κα.Πέγκυ Αντωνάκου καλείται να αποδείξει ότι η γυναικεία δυναμική θα είναι το μυστικό όπλο που θα κάνει τη διαφορά.
Τι αισθάνεται, όμως, ένας μάνατζερ όταν κάθεται πρώτη φορά στην καρέκλα μέσα σε περίοδο κρίσης;
Οπως απαντά η κυρία Αντωνάκου, «το να αναλαμβάνεις μια σημαντική θέση στο μέσον μιας πολυ μεγάλης κρίσης έχει προκλήσεις, έχει δυσκολίες και έχει σίγουρα και κάποιες ευκαιρίες που παρουσιάζονται σε αυτά τα πλαίσια. Η κρίση δεν είναι μόνο ελληνική είναι γενικότερη αλλά σίγουρα η ελληνική κρίση είναι κάτι το οποίο για εμάς έχει γίνει το "καινούργιο φυσιολογικό. Εχουμε μάθει πλεόν να λειτουργούμε μέσα σε αυτά τα πλαίσια. Με αυτή τη λογική έχουμε προσαρμοσθεί αρκετά και σαν εταιρεία και σαν μανατζμεντ στην καινούργια κατάσταση αυτή και ευελπιστούμε να βγούμε από αυτήν κάποια στιγμή ως χώρα. tovima.gr
Τα καινούργια δεδομένα είναι ότι όλες οτιι επιχειρήσεις πιέζονται να είναι πιο παραγωγικές νε μειώσσουν τα κόστη τους , να επιβιώσουν από αυτή τη διαδικασία της κρίσης και να βγούν ισως ακόμη περισσότερο ενδυναμωμένες και πιο ανταγωνιστικές, και η κάθε μια επιχείρηση και σαν χώρα συνολικότερα. Αυτό που λένε ότι δεν σε σκοτώνει σε κάνει πιο δυνατό πιθανώς να μας κάνει καλό, να βγούμε, δηλαδή πιο δυνατοί από αυτη τη διαδικασία».
Σε ότι αφορά το θέμα της πολιτικής που πρέπει να ακολουθούν οι επιχειρήσεις με στόχο να επιβιώσουν κατά τη διάρκεια της κρίσης η κυρία Αντωνάκου πιστεύει ότι η λύση δεν είναι η απλή επιλογή μιας καθαρά αμυντικής πολιτικής μειώσεων κόστους και εξόδων ή μιας επιθετικής πολιτικής με στόχο την μελλοντική αύξηση μεριδίων αγοράς, όταν ομαλοποιηθούν τα πράγματα.
«Η κρίση έχει κάνει ένα πράγμα πολύ εμφανές . Σίγουρα δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να λειτουργούμε με τον τρόπο που λειτουργούσαμε πριν. Πρέπει να κάνουμε επιλογές και να εκμεταλλευθούμε τις ευκαιρίες που θα μπορούσαν να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητα αλλά και τη βιωσιμότητα. Και η Πληροφορική μπορεί να δράσει καταλυτικά στο κομμάτι αυτό.
Από την άλλη πλευρά υπάρχουν διαθέσιμες και έξυπνες λύσεις που προάγουν την παραγωγικότητα, αυξάνουν τη βιωσιμότητα την ανταγωνιστικότητα και πιθανως μειώνουν και τα κόστη , νομίζω ότι μπορούν να εξασφαλίσουν καλά αποτελέσματα όχι μόνο για το παρόν αλλά και για το άμεσο μέλλον.
Θεωρώ , λοιπόν, ότι πρέπει να κάνουμε και αμυντική και επιθετική πολιτική ταυτόχρονα . Αφ ΄ενός “να κάνω περισότερα, να γίνω πιο ανταγωνιστικός με λιγότερους πόρους και έξοδα και εξορθολογισμό του κόστους” και αφ΄ετέρου επειδή μια στείρα μείωση του κόστους μπορεί να μην δώσει την ευκαιρία να γίνεις ανταγωνιστικός θα πρέπει η επιχείρηση να προχωρά και σε νεες επενδύσεις, για παράδειγμα, στον τομέα της παραγωγικότητας, που θα σε βοηθήσουν στο άμεσο μέλλον»
Σε ότι αφορά τις προτάσεις της Microsoft ειδικά για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις η κυρία Αντωνάκου συνοψίζει ότι «στην Ελλάδα, ειδικά και λόγω της κρίσης οι ανάγκες για περισσότερη ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων, για καλύτερη διαχείριση των πόρων και για τον εξορθολογισμό στα διάφορα κόστη είναι εμφανείς
Το κομμάτι του cloud, για παράδειγμα είναι πολύ στρατηγικό . Ας πάρουμε ως παράδειγμα την έκδοση 365 του Office, μιας ολοκληρωμένης, εμπλουτισμένης σειράς εφαρμογών από e-mail, ροή εγγράφων έως συνεργασία και ανταλλαγή πληροφοριών. Αυτά μια επιχείρηση μπορεί να τα έχει διαθέσιμα σε pay as you go μορφή. Για παράδειγμα μια μικρομεσαία επιχείρηση, ένα ξενοδοχείο που έχει μεγάλες ανάγκες τις θερινούς μήνες και πολύ λιγότερες τουυς χειμερινούς, μπορεί να προσαρμόσει ανάλογα τα κόστη και την επένδυσή του ώστε να αυξάνονται όταν τα έχει ανάγκη. Αυτη είναι μια κλασσική περίπτωση προσαρμογής του κόστους της επένδυσης ανάλογα με τον κύκλο εργασιών.
Αν τώρα υποθέσουμε ότι το 40% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων έχουν υποτυπώδη ή καθόλου πρόσβαση στο Internet, δίνεται μια τεράστια ευκαιρία για όλες αυτές να πάνε κατευθείαν στο cloud με την μέθοδο pay as you go που σημαίνει ελάχιστο κόστος για την απ ευθείας υιοθέτηση από αυτές μιας νέα γενιά τεχνολογίας.
Αλλωστε και εμείς ως μικρομεσαία εταιρεία, παρά το γεγονός ότι είμαστε μέλος μια μεγάλης πολυεθνικής, χρησιμοποιούμε το cloud».
Το Who is Who της Πέγκυς Αντωνάκου
Η κα Αντωνάκου εντάχθηκε στο δυναμικό της Microsoft Ελλάς το Φεβρουάριο του 2012 και πριν την ανάληψη των καθηκόντων της ως Διευθύνουσα Σύμβουλος, είχε τη Διεύθυνση Μικρών και Μεσαίων Επιχειρήσεων, καθώς και τη διαχείριση του οικοσυστήματος των Συνεργατών της εταιρίας με στόχο την αποδοτικότερη αξιοποίηση των λύσεων της Microsoft.
Διαθέτει πολυετή εμπειρία σε θέσεις Διοίκησης και Marketing, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Εντάχθηκε στο δυναμικό της Microsoft προερχόμενη από την DELL S.A., όπου κατείχε τη Γενική Διεύθυνση Consumer & SMB για την περιοχή της Νότιας Ανατολικής Ευρώπης και όπου εδραίωσε market leadership σε πολλές από τις χώρες ευθύνης της. Στην εταιρία DELL ξεκίνησε το 2002 από το τμήμα Marketing στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στο Austin, Texas της Αμερικής. Επανήλθε στην Ευρώπη το 2006, όπου ως Sales Manager ανέλαβε την ανάπτυξη του Consumer & SMB με χώρες ευθύνης την Ελλάδα, την Κύπρο και στην συνέχεια την Ιταλία, δημιουργώντας και αναπτύσσοντας ένα ευρύ δίκτυο διανομής και λιανικών πωλήσεων, πετυχαίνοντας σημαντικά μερίδια αγοράς σε μικρό χρονικό διάστημα. Παλαιότερα εργάστηκε στις εταιρίες General Motors USA και Opel Bank GMBH. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πειραιά και κάτοχος MBA από το University of Michigan.
Οι τεχνολογικές εξελίξεις στα προϊόντα της Microsoft
«Το 2012 ήταν για πρώτη φορά στην ιστορία της Microsoft μια χρονιά πολλών και μεγάλων λανσαρισμάτων νέων προϊόντων και υπηρεσιών», αναφέρει η κυρία Αντωνάκου. «Για κάθε προϊόν υπάρχει και μια νέα έκδοση. η αλήθεια είναι ότι στην Ελλάδα η καμπάνια των Window 8 ήταν αρκετά περιρισμένη για ευνόητους λόγους. Στηρίχθηκε κυρίως σε road shows, σε ειδικές καμπάνιες σε μεγάλα κέντρα retail αλλά και στα κανάλια διανομής. Περιμένουμε συσκευές , κυρίως λάπτοπς που θα αναδείξουν τη χρήση των Windows 8 , κυρίως και στο κομμάτι της λειτουργίας touchscreen.
Ακόμη, προσπαθούμε να είμαστε σε ένα συνεχή διάλογο με όλους τους πελάτες μας αλλά και με την αγορά, γενικότερα, ώστε να τους εξηγήσουμε ποιά τα οφέλη τους. Ενα χαρακτηριστικό παράδειγμα το οποίο αφορά όλους, απλούς χρήστες, επαγγελματίες και επιχειρήσεις είναι ότι τα Windows 8 έχουν ενσωματώσει μια νέα τεχνολογία η οποία με έξυπνο τρόπο ανιχνεύει αν το σήμα του ασύρματου Internet που υπάρχει διαθέσιμο στην συγκεκριμένη περιοχή είναι wi -fi ή 3G.
Αν λοιπόν κάποιος από μια εφαρμογή με ελάχιστες απαιτήσεις ροής δεδομένων θελήσει να ανοίξει ένα βίντεο στο youtube που έχει μεγάλες απαιτήσεις σε ροή δεδομένων τότε αυτόματα η συσκευή που χρησιμοποεί ανιχνεύει αν υπάρχει διαθέσιμο wi fi και συγχρονίζεται με αυτό. Γυρνάει δηλαδή αυτόματα τη λειτουργία. Αυτό σημαίνει και καλύτερη διαχείριση δικτύου και καλύτερη διαχείριση κατανάλωσης ενέργειας. Αυτό είναι και ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα των διαθέσιμων εφαρμογών και πρακτικών λύσεων που μπορούν να ξεπεράσουν τα όποια προβλήματα στα δίκτυα.
Τα Windows 8 έχουν ακόμη πολύ δρόμο μπροστά τους. Αναμένεται να αλλάξουν τα δεδομένα. Το σύστημα είναι πιο ευέλικτο και θα έχει μια ενοποιημένη εμπειρία στον χρήστη. Αλλωστε τα όρια μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής χρήσης έχουν καταργηθεί καθώς κανένας πλέον δεν λέει χρησιμοποιώ μια συσκευή ως επαγγελματική και άλλη ως προσωπική. Η καρδιά της όλης στρατηγικής των Windows 8 είναι να χειρίζεσαι όλες τις συσκευές σου σε μια πλατφόρμα , σε ένα ενοποιημένο περιβάλλον. Αυτό έχει οφέλη και για τους απλούς χρήστες και για τις επιχειρήσεις».
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr