Tο 2023 θα είναι έτοιμος ο Πατρών – Πύργου: Θα κατασκευαστεί αυτοκινητόδρομος 75 χιλ. με 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση
Μέσα σε 1,5 μήνα μπορούν να ξεκινήσουν οι εργασίες στον άξονα Πατρών – Πύργου, με στόχο ο νέος αυτοκινητόδρομος να είναι έτοιμος μέσα σε 3,5 χρόνια.
Αυτό εξήγγειλε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης κατά την διάρκεια της συζήτησης στην ειδική επιτροπή της Βουλής για την κύρωση των έξι από των συνολικά οκτώ συμβάσεων του έργου.
Όπως ανέφερε ο υπουργός η έβδομη σύμβαση βρίσκεται από τις 21 Ιανουαρίου στο Ελεγκτικό Συνέδριο, ενώ στις 18 Μαρτίου εκδικάζονται και τα ασφαλιστικά μέτρα για τον όγδοο διαγωνισμό.
Θα κατασκευαστεί αυτοκινητόδρομος 75 χιλιόμετρων, από αυτά τα 13 χιλιόμετρα αφορούν δια πλάτυνση και βελτίωσης της υπάρχουσας χάραξης και τα 62 χιλιόμετρα νέα χάραξη. Ο αυτοκινητόδρομος θα έχει πλάτος 21,3 μέτρων με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, δύο ΛΕΑ και κεντρική νησίδα.
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 502 εκατ. ευρώ με τον ΦΠΑ και προβλέπονται και 11,3 εκατ. ευρώ έργα προαίρεσης για κόμβους και άλλες τοπικές ανάγκες. Η συνολικής επένδυση θα είναι της τάξης των 300 εκατ. ευρώ.
Αξίζει να σημειωθεί πως το τμήμα Πάτρα-Πύργος ήταν αρχικά κομμάτι της Ολυμπίας Οδού αλλά τελικά «κόπηκε» με την αναθεώρηση της σύμβασης παραχώρησης το 2013. Αρχικά θα προχώραγε ως ενιαίος διαγωνισμός αλλά το 2015 αποφάσισε να «σπάσει» σε οχτώ εργολαβίες.
Υπερασπιζόμενος αυτήν την απόφαση ο κ. Σπίρτζης δήλωσε στη Βουλή ότι αν δεν πηγαίναμε στις διαδοχικές διαγωνιστικές διαδικασίες δεν θα γινόταν το έργο. Όπως είπε, ο δρόμος σύμφωνα με τις προβλέψεις του 2013 προέβλεπε 9.100 οχήματα την ημέρα, ενώ το όριο που θέτει η ΕΕ για τα μεγάλα οδικά έργα για την Ελλάδα είναι 15.000 οχήματα την ημέρα. Σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη η κίνηση θα έφτανε τα περίπου 14.000 οχήματα το 2040. «Δεν θα παίρναμε πότε την έγκριση μεγάλου έργου», τόνισε.
Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών η ακύρωση του ενιαίου διαγωνισμού έγινε και λόγω προσφυγής από κατασκευαστική με δύο βασικές αιτιάσεις. Η μια ήταν ότι η διαγωνιστική διαδικασία είχε παρεκκλίσεις. Η δεύτερη αιτίαση της προσφυγής αφορούσε αθέμιτο ανταγωνισμό. «Είχαμε την εκτίμηση ότι το δικαστήριο θα δικαίωνε την εταιρεία που προσέφυγε και αυτό θα τίναζε τον διαγωνισμό στον αέρα», σημείωσε.
Ο ίδιος σημείωσε πως αν γινόταν πάλι ενιαίος ο διαγωνισμός οι εταιρείες 7ης τάξης που θα συμμετείχαν θα έδιναν χαμηλές εκπτώσεις αυξάνοντας το τελικό κόστος κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου. Αποτέλεσμα θα ήταν να μην λάβει χρηματοδότηση από την ΕΕ ως μεγάλο οδικό έργο. «Αν είχαμε εκπτώσεις της τάξης του 25% με 30% δεν θα είχαμε χρηματοδότηση του έργου ούτε για μια λωρίδα ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ», δήλωσε.
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr