Οι αλλεργίες σε πολλά φαγητά της κορούλας του Σωτήρη Κοντιζά: Πως προειδοποιεί τα εστιατόρια όταν πάει για φαγητό;

Ο Σωτήρης Κοντιζάς μας δείχνει το post it που δίνει στα εστιατόρια όταν πηγαίνει για φαγητό με την κόρη του...

Οι τροφικές αλλεργίες είναι κάτι που δεν είναι τόσο απλό όσο ακούγεται. Και ο Σωτήρης Κοντιζάς το γνωρίζει πολύ καλά.

Με αφορμή παλιότερο ποστ σχετικά με τις αλλεργίες και εξαιτίας της μεγάλης ανταπόκρισης που είχε από τους διαδικτυακούς του φίλους, ο Σωτήρης Κοντιζάς θέλησε να επανέλθει με μερικές ακόμη σκέψεις και συμβουλές.

Πριν λίγο καιρό, είχε κάνει μια ανάρτηση στο Facebook όπου μιλούσε για το πρόβλημα των τροφικών αλλεργιών που αντιμετωπίζει η κόρη του Αριάννα. Ο σεφ που έγινε ευρύτερα γνωστός μέσα από το MasterChef εξήγησε ότι δεν πρόκειται για... νάζι και ότι είναι μια κατάσταση που απαιτεί προσοχή και υπομονή

Δείτε την ανάρτησή του:

«Γαλακτοκομικά, αβγό, ψάρι, ξηροί καρποί, κοτόπουλο, ακτινίδιο. Mπορεί ένας άνθρωπος αλλεργικός σε όλα αυτά να φάει έξω; Σκεφτείτε καλά την απάντηση, είναι σημαντική. Παλιότερα εγώ ίσως απαντούσα όχι. Σήμερα απαντώ ότι μπορεί, ότι ΠΡΕΠΕΙ να μπορεί, αλλά για να μπορεί θέλει δουλειά.

Την αλλαγή την έκανε η κόρη μου. Kαμιά φορά μέχρι να ζήσουμε ένα πρόβλημα είτε δεν το κατανοούμε πλήρως είτε το υποβαθμίζουμε. Oμολογώ ότι πριν ανακαλύψουμε την πολυτροφική αλλεργία της Αριάννας, ενίοτε θεωρούσα κάποιους ισχυρισμούς για αλλεργία παραξενιές ή εκκεντρικότητες. Όμως οι αλλεργίες δεν είναι μόδα, είναι το πρόβλημα του μέλλοντος. Οπότε τι πρέπει να κάνουμε εμείς οι μάγειρες;

Καταρχάς να ενημερωνόμαστε και να ενημερώνουμε την ομάδα μας στην κουζίνα και στο σέρβις. Να προσέχουμε την πορεία της τροφής από την αρχή έως το τέλος, τις πιθανές επιμολύνσεις δηλαδή σε κάθε στάδιο μαγειρέματος, όπως π.χ. αν μια σχάρα, ένα τηγάνι ή ένας πάγκος έχει έρθει σε επαφή με κάποιο από τα αλλεργιογόνα. Να προσαρμοζόμαστε, να ακούμε τον πελάτη, να συνεργαζόμαστε μαζί του για να του δώσουμε μια ασφαλή επιλογή, ακόμα κι αν δεν υπάρχει στο μενού, και σε καμία μα ΚΑΜΙΑ περίπτωση, όταν ο πελάτης μας λέει πως είναι αλλεργικός σε κάτι να μην απαντάμε «μα έχει πολύ λίγο».

 

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr