Αποκλ. Made in Greece η Goji & Health: 46 στρ. ρόδιας & goji berry στην Ανάβυσσο – Παγκόσμια πρωτοπορία με 40% χλωρού goji berry στις μαρμελάδες της
Ένας γιατρός, ο Ιωάννης Οικονομόπουλος και ένας γεωπόνος, ο Δημήτρης Καρακατσιώτης, με κοινή αγάπη τη γη αποφάσισαν να αφοσιωθούν στα προϊόντα που απλόχερα μπορεί να μας χαρίσει.
Λίγο η οικονομική κρίση και τα πρώτα μνημόνια, λίγο και η δική τους ανάγκη να διοχετεύσουν την ενέργειά τους σε κάτι πιο δημιουργικό έχτισαν βήμα βήμα με ιδία κεφάλαια και πολύ μεράκι την Goji & Health.
Το όραμά τους έγινε πράξη το 2012. Σε δικά τους κτήματα στην Ανάβυσσο Αττικής ασχολούνται αποκλειστικά με γεωπονικά ελεγμένες καλλιέργειες, παράγοντας ρόδια και goji berries. Πριν 2 χρόνια πρόσθεσαν στην προϊοντική τους γκάμα και χυμό ροδιού και μαρμελάδες σε τρεις γεύσεις, γκότζι 40%+κολοκύθα 40%, γκότζι 40%+πράσινο μήλο 40%, γκότζι 40%+χυμό ροδιού 40%. Η παρασκευή τους δηλαδή έχει συνολικά 80% φρούτο, είναι χειροποίητη χωρίς καθόλου φάρμακα, συντηρητικά και τεχνητά αρώματα, χρώματα, καθώς επίσης και χωρίς προσθήκη ζάχαρης.
Η Goji & Health είναι μία από τις πιο καινοτόμες εταιρείες στο χώρο του τροφίμου κι αυτό το πρωτοπόρο πνεύμα της είναι κάτι που αναδεικνύει και μέσα από το γεγονός ότι αποτελεί την πρώτη και μοναδική εταιρεία στην Ελλάδα και στο εξωτερικό που χρησιμοποιεί για τις μαρμελάδες της το υψηλότατο ποσοστό του 40% χλωρού Ελληνικού goji berry!
Την όλη πορεία της εταιρείας με τις επιτυχίες και τις δυσκολίες μας περιγράφει ο κ. Καρακατσιώτης.
Τα βασικότερα σημεία της συνέντευξης:
- Η «όλη» ιστορία ξεκινά κάπου στο 2011
- φτάσαμε αισίως στα 46 στρέμματα, όπου (μετά από αρκετές αποτυχίες), καλλιεργούμε 1850 φυτά ροδιάς, περίπου 1000 φυτά goji berry, 350 φυτά ελιάς για λάδι και 370 φυτά ελιάς καλαμών
- παράγουμε 27 τόνους χλωρού ροδιού, και θα φτάσουμε τους 40 τόνους μελλοντικά
- Όλα έχουν πολύ χαμηλές θερμίδες, και, βασικά, δεν υπάρχουν ούτε στην Ελληνική, ούτε στην ξένη αγορά (δεν υπάρχει κανείς που να βάζει πάνω από 8% gojiberryκαι να «πήζει» χυμό ροδιού μόνον με στέβια και με φυσικό τρόπο)
- Η μαρμελάδα μας είναι σχετικά ακριβό προϊόν, για τους Έλληνες, αλλά φτηνό για τους ξένους, που θέλουν να το πάρουν, αλλά «κολλάνε» στην μεταφορά με αεροπλάνο
- Όσον αφορά στο αποξηραμένο goji berry, εγκαταλείψαμε, προς το παρόν, το σχέδιο, γιατί το «κινέζικο» είναι πολύ πιο φτηνό, αλλά πολύ κακής ποιότητας, αλλά ο καταναλωτής δεν το καταλαβαίνει
- Μελλοντικά, και εφόσον όλα πάνε καλά, θα βγάλουμε στην αγορά ένα προϊόν «σταφίδα», εξαιρετικής ποιότητας, που μας κοστίζει ακριβά, αλλά είναι πάρα πάρα πολύ καλό
- Ακόμη δεν έχουμε κάνει εξαγωγές, αν και κάποιοι, ήδη, μας έχουν προσεγγίσει, από Νορβηγία, Γαλλία, Αγγλία, Αμερική και Αυστραλία
- Το άλλο μεγάλο πρόβλημα είναι ακόμη η καλλιέργεια των goji. Είναι η πιο δύσκολη καλλιέργεια, που έχω συναντήσει. Χαλάσαμε πολλά χωράφια με goji berry, γιατί δεν μπορούν να καταπολεμηθούν ασθένειες εδάφους
- Ονειρευόμαστε να φτάσουμε μέχρι την Κίνα με την μαρμελάδα μας και την «σταφίδα» goji berry (που δεν έχουν)
Ποιο είναι το story/το αφήγημα γύρω από τη δημιουργία της «Goji & Health»; Πότε και πως ξεκίνησε η ιστορία της;
Η «όλη» ιστορία ξεκινά κάπου στο 2011, όταν συζητήσαμε με ένα φίλο και πελάτη μου, τον γιατρό Ιωάννη Οικονομόπουλο, που ήθελε κάπου να «βάλει» τα χρήματά του (μετά τα πολλά «χαστούκια» των πρώτων μνημονίων). Του πρότεινα να δοκιμάσουμε στην καλλιέργεια της ροδιάς και σε άλλες καλλιέργειες, ξένες προς την ελληνική συνήθη γεωργία, αλλά αρκετά προσοδοφόρα, όπως όλα τα “superfoods”. Αφού δοκιμάσαμε αρκετά φυτά, και μετά από ανάλυση εδάφους και κλιματικών – υδρολογικών παραγόντων, καταλήξαμε στο goji berry, και στην ροδιά. Αγόρασε και άλλα κτήματα, κοντά σε αυτά που ήδη είχε στην Ανάβυσσο και φτάσαμε αισίως στα 46 στρέμματα, όπου (μετά από αρκετές αποτυχίες), καλλιεργούμε 1850 φυτά ροδιάς, περίπου 1000 φυτά goji berry, 350 φυτά ελιάς για λάδι και 370 φυτά ελιάς καλαμών. Έχουμε κάνει μια πάρα πολύ μεγάλη επένδυση, (όλα τα χρήματα τα έχει βάλει ο κ Οικονομόπουλος), που με τα κτήματα, τις εγκαταστάσεις και τον μηχανολογικό εξοπλισμό, φτάνει τις…. 000.000,00€ (και βέβαια δεν μας ενδιαφέρει καμιά βοήθεια από το κράτος, που μόνον ζητάει).
Ποια η ιδέα, η στόχευση και τα στάδια ανάπτυξής της;
Ο Σκοπός ήταν να παράγουμε ρόδια για νωπή κατανάλωση και αποξηραμένο goji berry, και μαρμελάδες. Αλλά στην πορεία, όλα άλλαξαν. Τα κόστη ήταν πολύ μεγάλα, και «κοιτώντας» την αγορά, στραφήκαμε,
α) στην παραγωγή χλωρού καρπού ροδιών σε αρκετά μαγαζιά καλής ποιότητας
β) στην παραγωγή χυμού ροδιών, με δικό μας τρόπο, που δεν μπορεί να κάνει η βιομηχανία, γιατί θα έχει πολύ μεγαλύτερο κόστος από εμάς.
γ) στην παραγωγή μαρμελάδων με βάση τα goji berry και άλλες υπερτροφές
δ) κατεψυγμένο goji berry
ε) ΟΧΙ βιολογικά προϊόντα, σύμφωνα με τον νόμο, αλλά γεωπονικά ελεγχόμενα, χωρίς φυτοφάρμακα, συντηρητικά και ζάχαρη.
Στο τέλος του 2018, φτάσαμε να βγάλουμε στην αγορά κάποια από τα προϊόντα μας, μετά από πειράματα και πολλές προσπάθειες δύο ετών.
Τι προϊόντα προσφέρετε σήμερα στην αγορά και ποιες οι ποιοτικές και
γευστικές ιδαιτερότητές τους;
Σήμερα παράγουμε 27 τόνους χλωρού ροδιού, και θα φτάσουμε τους 40 τόνους μελλοντικά. Προσφέρουμε στην αγορά χλωρό καρπό ροδιού, πολύ καλής ποιότητας, σε ορισμένα μαγαζιά (σε καλή τιμή), στην λαχαναγορά και κατεψυγμένο φυσικό χυμό ροδιού, χωρίς «στιφάδα», συντηρητικά και ζάχαρη. Βγάζουμε όλο το περικάρπιο, τις μεμβράνες, και μένει μόνον ο σπόρος, που συμπιέζουμε (και δεν συνθλίβουμε), παράγεται ο χυμός, που καθιζάνει για 12-18 ώρες και μετά καταψύχεται σε μπουκάλια 1λτρ, 500γρ και 250γρ. (χωρίς παστερίωση). Δυστυχώς η παραγωγή τριών τόνων χυμού τελειώνει, και του χρόνου πρέπει να κάνουμε τον διπλό χυμό, για να καλύψουμε την μεγάλη ζήτηση. Γι’ αυτό τον λόγο, θα φτιάξουμε έναν ακόμη καταψύκτη, πέντε τόνων στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις μας.
Επίσης, μετά από πολλές προσπάθειες, παράγουμε μαρμελάδα από υπερτροφές, με 80% φρούτου, από τα οποία το 40% είναι χλωρό Ελληνικό goji berry, με το άλλο 40% κολοκύθα, ή πράσινο μήλο ή χυμό ροδιού, μόνον με στέβια. Όλα έχουν πολύ χαμηλές θερμίδες, και, βασικά, δεν υπάρχουν ούτε στην Ελληνική, ούτε στην ξένη αγορά (δεν υπάρχει κανείς που να βάζει πάνω από 8% gojiberry και να «πήζει» χυμό ροδιού μόνον με στέβια και με φυσικό τρόπο). Οι μαρμελάδες μας, μπορούν να χρησιμοποιηθούν με δύο τρόπους. Με τον γνωστό τρόπο, σαν μαρμελάδες, που στα μικρά παιδιά αρέσει πιο πολύ αυτή με το πράσινο μήλο και στους μεγάλους αρέσει πιο πολύ αυτή με κολοκύθα και πιο «ξινή» και παράξενη, αυτή με χυμό ροδιού. Και μπορεί να χρησιμοποιηθεί στα κοκτέιλ ή σαν «σάλτσα». Θα βοηθήσει στην δημιουργική μαγειρική, μιας και η μαρμελάδα μας είναι «ελαφρά» γλυκόξινη, και κάνει για σαλάτες, σάλτσες τύπου chutney, συνοδευτικό αλμυρών, τυριών και φρούτων, για καλωσόρισμα σε τραπέζια, μαρινάδες σε κρέατα, ακόμα και σε ποτά-κοκτέιλς, κοκτέιλς φρούτων κλπ. Με λίγα λόγια μπορούν να συνοδεύσουν την διατροφή σας από το πρωινό έως το δείπνο αλλά και after.
Επίσης, παράγουμε κατεψυγμένο goji berry σε σκαφάκια 100γρ, αλλά, ακόμη, οι Έλληνες δεν το ξέρουν και πρέπει να το μάθουν, σαν υπερτροφή, για να δώσουν και μια διέξοδο στην Ελληνική γεωργία, αν και είναι πολύ (πάρα πολύ) δύσκολη καλλιέργεια. Όλοι ξέρουμε τις πολύ μεγάλες αντιοξειδωτικές ιδιότητες και θεραπευτικές δράσεις των goji berry, του ροδιού, της κολοκύθας, αλλά και του πράσινου μήλου. Στην ιστοσελίδα μας υπάρχουν άρθρα για τις ιδιότητες αυτών των καρπών, αλλά και μελλοντικά θα αναρτηθούν και νεότερα άρθρα, γι’ αυτό δεν κρίνω αναγκαίο να αναφερθώ εδώ. Όλα μας τα προϊόντα είναι κατάλληλα για διατροφή "Vegan". (Δεν έχουμε ακόμη πιστοποιητικό).
Πoια από αυτά είναι τα δημοφιλέστερα στο καταναλωτικό κοινό;
Από τα προϊόντα μας το πιο δημοφιλές είναι ο κατεψυγμένος χυμός ροδιού, που πιστεύω, ότι θα πάει πολύ καλά στα επόμενα χρόνια.
Όσον αφορά στην μαρμελάδα μας, έχει πολύ «δρόμο» ακόμη για να γίνει γνωστή. Μπορεί να αρέσει σε όσους την δοκιμάζουν, αλλά είναι ακόμη πολύ διστακτικοί, γιατί και η τιμή δεν «βοηθάει». Είναι σχετικά ακριβό προϊόν, για τους Έλληνες, αλλά φτηνό για τους ξένους, που θέλουν να το πάρουν, αλλά «κολλάνε» στην μεταφορά με αεροπλάνο. Γι’ αυτό συμμετέχουμε σε εκθέσεις για να το γνωρίσει ο κόσμος και μελλοντικά θα φτιάξουμε το δικό μας σημείο πώλησης.
Σήμερα πόσους εργαζόμενους απασχολείτε και ποια είναι τα οικονομικά στοιχεία της εταιρείας συνοπτικά;
Σήμερα, απασχολείται σχεδόν ένας εργαζόμενος με εργάσιμο, και σε περιόδους αιχμής (κλάδεμα συλλογή και παραγωγική χυμού) πάνω από οκτώ εργαζόμενοι από το πρωί μέχρι βράδυ και Σαββατοκύριακα. Δυστυχώς είναι όλοι αλλοδαποί, αν και τα ημερομίσθια είναι πολύ καλά, αλλά η δουλειά δύσκολη, βαριά και με ένταση. Τη μαρμελάδα, τη φτιάχνουμε σε εργαστήριο «σε φασόν» με HACCP, με δικές μας συνταγές σύμφωνα με το νόμο. Μελλοντικά, στο δικό μας σημείο πώλησης, θα έχουμε τουλάχιστον έναν υπάλληλο. Αυτό πιθανόν, να γίνει στην επόμενη καλλιεργητική περίοδο.
Καινοτομία, ανταγωνιστικότητα και εξωστρέφεια είναι οι τρεις λέξεις-κλειδιά που οδηγούν στην επιτυχία. Πως κατατάσσετε αυτά τα τρία στοιχεία με σειρά προτεραιότητας για την ανάπτυξη της εταιρείας σας;
Όπως καταλαβαίνετε, τα προϊόντα μας είναι πολύ καινοτόμα. Όσον αφορά στον χυμό ροδιού, υπάρχει κάποια ανταγωνιστικότητα, αλλά, όταν τον δοκιμάσουν, δεν υπάρχει περίπτωση να μην «κολλήσουν».
Όσον αφορά στις μαρμελάδες, είναι δύσκολα για την Ελληνική αγορά, λόγω «του νέου προϊόντος» και της αυξημένης τιμής. Θέλει πολύ προσπάθεια, να πείσουμε τους ανθρώπους για την υγιεινότητα του προϊόντος και ότι είναι πολύ πιο φτηνό σε σύγκριση με ένα αντίστοιχο με ζάχαρη ή κάποια άλλη γλυκαντική ουσία.
Όσον αφορά στο αποξηραμένο goji berry, εγκαταλείψαμε, προς το παρόν, το σχέδιο, γιατί το «κινέζικο» είναι πολύ πιο φτηνό, αλλά πολύ κακής ποιότητας, αλλά ο καταναλωτής δεν το καταλαβαίνει. Μελλοντικά, και εφόσον όλα πάνε καλά, θα βγάλουμε στην αγορά ένα προϊόν «σταφίδα», εξαιρετικής ποιότητας, που μας κοστίζει ακριβά, αλλά είναι πάρα πάρα πολύ καλό.
Όσον αφορά στις ελιές, είναι ακόμη νωρίς, να προγραμματίσουμε τι θα κάνουμε την παραγωγή. Θέλουμε τουλάχιστον 4-5 χρόνια ακόμη.
Σε ποιες χώρες διαθέτετε εξαγωγική δραστηριότητα;
Ακόμη δεν έχουμε κάνει εξαγωγές, αν και κάποιοι, ήδη, μας έχουν προσεγγίσει, από Νορβηγία, Γαλλία, Αγγλία, Αμερική και Αυστραλία. Θα δούμε…. Είμαστε «ανοικτοί» σε οποιαδήποτε πρόταση, που θα μας γίνει.
Ποια ήταν τα δύσκολα βήματα που συναντήσατε στην πορεία σας μέχρι τώρα
και ποιες οι μεγαλύτερες επιτυχίες;
α) Η μεγαλύτερη δυσκολία ήταν στην νοοτροπία των υποτιθέμενων αγροτών και όλων όσων δεν πίστευαν στο εγχείρημά μας. Τέτοιο «κοντράρισμα» στην προσπάθειά μου (και του επενδυτή φυσικά) δεν περιγράφετε.
β) Το άλλο μεγάλο πρόβλημα είναι ακόμη η καλλιέργεια των goji. Είναι η πιο δύσκολη καλλιέργεια, που έχω συναντήσει. Χαλάσαμε πολλά χωράφια με goji berry, γιατί δεν μπορούν να καταπολεμηθούν ασθένειες εδάφους, που εμφανίστηκαν. Χάνω πολλά φυτά κάθε χρόνο, αλλά δεν υπάρχει περίπτωση να κάνουμε φυτοφάρμακα. Οι καρποί μαζεύονται ένας-ένας, σχεδόν κάθε ημέρα, γι’ αυτό και είναι πολύ ακριβό προϊόν.
γ) Η κατάτμηση των χωραφιών και η απόσταση μεταξύ τους, που ανεβάζει κατά πολύ το κόστος παραγωγής. (Έχουμε επτά αντλίες, αντί για δύο. Τέσσερις γεωτρήσεις, δύο πηγάδια και μια δεξαμενή 100κυβικών, αντί για ένα πηγάδι και μία δεξαμενή. Και τέσσερις προγ/τές αντί για έναν. Και μεγάλη δυσκολία στην επίβλεψη των κτημάτων).
δ) Η παροχή νερού και η ΔΕΗ. Πιστεύω ότι τα δύο αυτά προβλήματα τα λύσαμε (με αρκετά χρήματα, αλλά τα λύσαμε).
ε) Η μεγάλη μου δυσκολία με τις ξένες γλώσσες, και με τα σύγχρονα μέσα επικοινωνίας, που μέχρι τώρα δεν είχα ασχοληθεί, αλλά όλοι μου λένε ότι είναι αναγκαία.
στ) Ένα σημαντικότατο πρόβλημα, που εμφανίστηκε τελευταία, είναι η πολύ σοβαρή ασθένεια του κ. Οικονομόπουλου, που, φοβάμαι ότι, θα περιορίσει την χρηματοδότηση, που είναι πολύ αναγκαία για την ολοκλήρωση της προσπάθειάς μας.
Οι μεγαλύτερες επιτυχίες μας είναι που καταφέραμε και φτάσαμε στην παραγωγή από το μηδέν. Έχουμε την δυνατότητα να παράγουμε χυμό ροδιού (γιατί εκτός από τα δικά μας, πίσω μας υπάρχει ένας συνεταιρισμός, που μπορεί να μας προμηθεύει ρόδια), και μαρμελάδα με υπερτροφές (γιατί, πέρα από τα δικά μας, πίσω μας υπάρχει άλλος συνεταιρισμός, που μπορεί να μας προμηθεύει κατεψυγμένο καρπό goji berry). Είμαστε λοιπόν έτοιμοι να παράγουμε όσο θέλουμε, για όποιον μας ζητήσει στο εξωτερικό.
Εμείς δημιουργήσαμε το site ''MadeinGreece.news''. Πόσο ελληνικό είναι το δικό σας δημιούργημα;
Τα προϊόντα μας είναι 100% ελληνικά, (εκτός από την φυτική πηκτίνη, που είναι εισαγωγής), κατάλληλα για διατροφή Vegan.
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr