Αποκλειστικό: Διαβάστε αυτήν την συνέντευξη και πάρτε δύναμη - Πως το Philema πουλάει ελληνικά ζυμαρικά στους Ιταλούς και Ελληνικό κρασί στους Γάλλους!

*οι παρέες κάνουν την διαφορά!!! Αυτό είναι το αντίδοτο στην κρίση    *ο δίφθογκος Ph...Ελληνική φιλοξενία....μονόδρομος θα έλεγα και τ' όνομα     *έρχονται Ιταλοί για τα παραδοσιακά μας ζυμαρικά, και Γάλλοι για να πιουν ελληνικές ποικιλίες κρασιού.    *έχουμε επαφές με μητέρες και γιαγιάδες από διάφορα μέρη της Ελλάδος από όπου καταγράφουμε συνταγές    *κάθε εβδομάδα προσφέρουμε μια σούπα, μια συνταγή με ζυμαρικά, αλλά κυρίως μια συνταγή που θυμίζει φαγητό γιαγιάς και μαμάς    *ο κλασσικός μεταπολιτευτικός τρόπος σκέψης πρέπει και θα αλλάξει

*οι παρέες κάνουν την διαφορά!!! Αυτό είναι το αντίδοτο στην κρίση
   
*ο δίφθογκος Ph...Ελληνική φιλοξενία....μονόδρομος θα έλεγα και τ' όνομα
   
*έρχονται Ιταλοί για τα παραδοσιακά μας ζυμαρικά, και Γάλλοι για να πιουν ελληνικές ποικιλίες κρασιού.
   
*έχουμε επαφές με μητέρες και γιαγιάδες από διάφορα μέρη της Ελλάδος από όπου καταγράφουμε συνταγές
   
*κάθε εβδομάδα προσφέρουμε μια σούπα, μια συνταγή με ζυμαρικά, αλλά κυρίως μια συνταγή που θυμίζει φαγητό γιαγιάς και μαμάς
   
*ο κλασσικός μεταπολιτευτικός τρόπος σκέψης πρέπει και θα αλλάξει



E.N: Πως και πότε σας ήρθε η ιδέα για το Philema? Περιγράψτε το story πως εξελίχθηκε και πως ‘’στήθηκε’’ το Philema;

Γ.Β: Ξεκινήσαμε αρχικά να κάνουμε σχεδια για παραγωγή στην ελλάδα, η εμπειρία μας όμως με την ελληνική γραφειοκρατία αφενός και η τραπεζική στενότητα αφετερου μας απέτρεψαν. (χιλιαδες σελιδες θα μπορούσαν να γραφουν επ αυτού, ας είναι)
Στη συνέχεια σκεφτήκαμε να μπούμε στην πωληση εκλεκτων ελληνικών προΙοντων στο εξωτερικό,κι αυτό μας οδήγησε στη σκεψη να τα χρησιμοποιησουμε και στην μαγειρική...σε μια παλία μαμαδίστικη ελληνική κουζίνα.
Στις 2 Απριλίου του 13 αποφασίστηκε και στις 2 Σεπτεμβριου του 13 ξεκινήσαμε....μάλλον γρήγορα θα έλεγα



Μια αλυσίδα σύχρονων ελληνικών παντοπωλείων και ... όχι μόνο σε ευρωπαικές πόλεις, αρχικά στις Βρυξέλλες, την Μητρόπολη πολιτικής, οικονομικής και πολιτιστικής δρασηριότητας

E.N: Γιατί το ονομάσατε Philema- Φίλεμα;

Γ.Β: Ο δίφθογγος Ph …παραπέμπει σε πλειάδα ελληνικών λεξεων που είναι δάνειες σ ολες σχεδόν τις ευρωπαικες γλώσσες...το φιλεμα σχετίζεται με την πατροπαραδοτη ελληνική φιλοξενία....μονόδρομος θα έλεγα και τ όνομα.

Ε.Ν: Πως αποφασίσατε να πάτε στις Βρυξέλλες. Ήταν η πρώτη επιλογή σας;

Γ.Β: Σαφώς , διεθνής πόλη, κέντρο της ευρώπης , άρα καλή έδρα για επέκταση...σε 2 ωρες είσαι στο Αμστερνταμ και σε 2 ωρες στην Γερμανία του Ρήνου..σε ακτινα 250 χλ. Ζουν 70 εκ άνθρωποι...τεραστια αγορα λοιπόν.



Ε.Ν: Ποιο είναι το concept ακριβώς? Ακούμε ότι οι Έλληνες δεν τα βρίσκουν μεταξύ τους κλπ που συνοδεύουν την "φυλή" μας Είστε αποφασισμένοι να καταρρίψετε τέτοιους μύθους μέσα από την συλλογική δουλειά;

Γ.Β: H αρχική μας σκέψη ήταν να  δημιουργήσουμε ένα δίκτυο διανομής εκλεκτών προϊόντων της ελληνικής γης στο εξωτερικό, με κύριους άξονες την ποιότητα και την υψηλή διατροφική αξία τους, Από την έρευνα αγοράς που κάναμε προέκυψε ότι ο ξένος καταναλωτής δεν γνωρίζει όλον αυτό τον ελληνικό διατροφικό πλούτο και έτσι γεννήθηκε η ιδέα του παντοπωλείου-εστιατορίου, που στόχο έχει να προβάλλει την ελληνική γαστρονομική κουλτούρα, και να επιτρέψει στους ξένους πελάτες να δοκιμάσουν φαγητό, προϊόντα, φιλοξενία και πολιτιστικά στοιχεία της Ελλάδας.Στα πλαίσια της ιδέας μας περιλαμβάνονται μαθήματα γαστρονομίας, θεματικά γαστρονονικά events π.χ γεύσεις εικόνες και μουσικές από περιοχές της ελλάδος, και άλλα πολλά. Για τους έλληνες ο κόσμος πρέπει να είναι ο στόχος...δεν υπάρχουν άλλες επιλογές, πολύ μικροί για να απομονωθούμε και πολλοι εξυπνοι για να μιζεριάζουμε, η κρίση δημιουργεί νεα στερεότυπα. Οι παρέες θα κάνουν την διαφορά. !!!! Αυτό είναι το αντιδοτο στην κρίση.

Ε.Ν: Ποια είναι τα προϊόντα που πουλάτε περισσότερα και πια τα πιάτα που προτιμούν οι Βρυξελλιώτες;

Γ.Β: Με δεδομένη την άγνοια των καταναλωτών στα αυθεντικά προίόντα, υπάρχει μία βασική διαπίστωση ότι η επιτυχία των προϊόντων είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την προώθηση τους μέσα από τις συνταγες και τις γαστρονομικές προτάσεις μας. Οι πελάτες δείχνουν ιδιαίτερη προτίμηση στα τυριά, αλλαντικά και καπνιστα, παραδοσιακά γλυκά του κουταλιού, ντάκος, κουλουράκια, μέλι, ξύδι, σάλτσες, βυσσινάδες ΕΨΑ και φυσικά στο κρασί και τα προϊόντα ελιάς ( ελαιόλαδο, ελιές, πατέ ελιάς).



Ε.Ν: Έχετε Έλληνες ή και ξένους πελάτες στο Philema;

Γ.Β: 85% διεθνής πελατεια και 15% έλληνες, κυρίως Βέλγους, Ιταλούς, Γάλλους αλλά και Αμερικανούς. Είναι εντυπωσιακό να έρχονται Ιταλοί για τα παραδοσιακά μας ζυμαρικά, και γάλλοι για να πιούν ελληνικές ποικιλίες κρασιού...απλά να σημειώσω.

Ε.Ν: Πότε θα είστε έτοιμοι για την Κοπεγχάγη και το Άμστερνταμ Θα είναι διαφορετικά;

Γ.Β: Μεσα στο 14, και θα προσαρμοστουν στις ντόπιες συνθήκες δηλαδή σχεδόν αποκλειστικά οργανικά.

Ε.Ν: Ποιά ελληνικά προϊόντα θα προσθέσετε στο παντοπωλείο σας άμεσα και γιατί με ποιά κριτήρια;

Γ.Β: Είναι μικρός ακόμη ο χρόνος λειτουργιας μας για να εχουμε σαφή εικόνα, αλλά πλέον πιστευουμε ότι είναι δυνατόν να πουληθεί και πάγος στους εσκιμώους ,αρκει να είναι ποιοτικός, μ αυτά λοιπόν υπόψη κάποιες ελληνικές μπύρες μικρων παραγωγών θα έχουν τύχη (το βέλγιο έχει τις καλύτερες μπύρες στην ευρώπη)



Ε.Ν: Ποιος μαγειρεύει και πως καταλήξατε σε αυτό το μενού;

Γ.Β: Έχουμε Έλληνες μάγειρες, αρκετή βιβλιογραφία από όπου εντοπίζουμε τις συνταγές μας, αλλά το κυριότερο έχουμε επαφές με μητέρες και γιαγιάδες από διάφορα μέρη της Ελλάδος από όπου καταγράφουμε συνταγες, τις οποίες τις δοκιμάζουμε βάζουμε και λίγο φαντασία από το Philεma και τις προσφέρουμε. Σημαντική φυσικά παράμετρος επιλογής των συνταγών είναι τα υλικά που βρίσκονται απευθείας απο τους παραγωγούς στα ράφια και στα ψυγεία μας.



Επιλέγουμε και προσφέρουμε γεύσεις, λαμβάνοντας υπόψιν την επόχη του έτους (υπάρχουν 4 μένου ανάλογα την εποχή), τα προϊόντα του παντοπωλείου αλλά τις απόψεις των πελατών. Πριν εισάγουμε κάτι νέο στον κατάλογο το προσφέρουμε στους πελάτες για δοκιμή και αξιολόγηση. Τα μενού δημιουργούνται με βάση το μεράκι και την  γνώση μας αλλα στοχεούν αποκλειστικά και μόνο στην ευχαρίστηση του πελάτη. Κατά συνέπεια η γνωμή του είναι πάρα πολύ σημαντική. Επίσης προσπαθούμε να έχουμε και συνταγές νέες για το κοινό των Βρυξελλών σεβόμενοι πάντα τις γαστρονομικές του συνήθειες.

Το μεσημεριανό μενού έχει ίδιο ύφος με το βραδυνό στην επιλογή των συνταγών αλλά οφείλει να είναι προσαρμοσμένο στις ανάγκες του πελάτη, Κατά συνέπεια περιλαμβάνει συνταγές ποιο ελαφριές και γρήγορες στο σερβίρισμά τους, ώστε ο εργαζόμενος πελατής να γευματίσει γρήγορα υγιεινά και νόστιμα και να επιστρέψει στην εργασία του. Παρακαλώ σημειώστε ότι κάθε εβδομάδα προσφέρουμε μια σούπα, μια συνταγή με ζυμαρικά, αλλά κυρίως μια συνταγή που θυμίζει φαγητό γιαγιάς και μαμάς.



Τέλος οργανώνουμε θεματικές ενότητες για παρουσίαση τοπικών προϊόντων και συνταγών από όλη την ελλάδα, θα συνεχίσουμε να το κάνουμε με πολύ αγάπη και μεράκι, αλλά για κάθε περίσταση έχουμε σχεδιάσει εκπληξεις και θέματα που θα αφορούν τις συνήθειες και τοπική ντοπιολαλιά.



Ε.Ν: Είστε χαρούμενοι;; Κερδίζετ; Πάει καλά;

Γ.Β: Χαρούμενοι ναι, δεν χάνουμε κι αυτό είναι παρηγορο, δεν έχουμε την πολυτελεια να είμαστε απαισιόδοξοι.

Ε.Ν: Τελικά η κρίση δίνει ευκαιρίες; Ξυπνάει ιδέες 

Γ.Β: Σαφως, ο κλασσικός μεταπολιτευτικός τρόπος σκέψης πρέπει και θα αλλάξει.

Διαβάστε σχετικό άρθρο για το Philema εδώ

(http://philema.com)





Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr