Μπορούν οι εκπομπές μαγειρικής να επηρεάσουν το βάρος μας;
Παρακολουθώντας αγαπημένες εκπομπές μαγειρικής στην τηλεόραση και καταναλώνοντας παράλληλα κάποια σνακ, μπορεί να διαταραχθεί το ισοζύγιο του βάρους σας;
Έρευνες επιβεβαιώνουν ότι οι μαγειρικές εκπομπές έχουν ιδιαίτερη επιρροή στις διατροφικές προτιμήσεις των τηλεθεατών καθώς και το σωματικό τους βάρος.
Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Appetite έδειξε ότι, οι τηλεθεατές που παρακολουθούν μαγειρικές εκπομπές για οδηγίες εκτέλεσης συνταγών ή για ιδέες νέων συνταγών, είναι πιο εύκολο να επηρεαστούν από αυτούς που παρακολουθούν χωρίς να έχουν πρόθεση να μαγειρέψουν τις συνταγές στο σπίτι τους, όπως επίσης και από αυτούς που δεν παρακολουθούν καθόλου.
Για τη διεξαγωγή της μελέτης, συμμετείχαν 501 γυναίκες, ηλικίας 20 έως 35 ετών, όπου ερωτήθηκαν για τις πηγές που χρησιμοποίησαν για να ενημερωθούν για νέες συνταγές καθώς και το πόσο συχνά τις μαγειρεύουν.
Οι γυναίκες επίσης κατέγραψαν το ύψος και το βάρος τους. Οι συμμετέχουσες που ανέφεραν ότι παρακολουθούσαν προγράμματα μαγειρικής για αρχάριους, ζύγιζαν κατά μέσο όρο 5 κιλά παραπάνω και είχαν αυξημένο ΒΜΙ σε σχέση με αυτές που ισχυρίζονταν ότι θα ενημερωθούν για τις συνταγές τους εκτός οθονών, είτε από φίλους, είτε από περιοδικά είτε από μαθήματα μαγειρικής.
"Τα προγράμματα μαγειρικής θα πρέπει να είναι μόνο εμπειρία παρακολούθησης και όχι μαγειρική εμπειρία" δήλωσε ο Lizzy Pope, Επίκουρος Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Βερμόντ και κύριος συγγραφέας της μελέτης.
Ωστόσο, η τηλεόραση δεν αποτελεί το μόνο μέσο που μπορεί να διαταράξει τις διατροφικές συνήθειες.
Η ίδια μελέτη στις 501 γυναίκες που συμμετείχαν, έδειξε μια σύνδεση μεταξύ υψηλού ΒΜΙ και των γυναικών που αναζητούσαν πληροφορίες για τρόφιμα μέσω των μέσων κοινωνικής ενημέρωσης. "Βλέποντας τις φωτογραφίες των λαχταριστών, συχνά πλούσιων γευμάτων που ποστάρουν φίλοι σας στο Facebook, το Twitter ή το Instagram, θεωρείτε ότι οι ανθυγιεινές συνήθειες διατροφής τους αποτελούν το σωστό πρότυπο", δήλωσε επίσης ο Lizzy Pope.
Παρ’ όλα αυτά οι Αμερικανοί επεμβαίνουν έμμεσα στη σχέση τροφίμων και social media περισσότερο από ποτέ: όπως για παράδειγμα με το hashtag #FoodPorn, το οποίο πρωταγωνιστεί στο Instagram και αυτή τη στιγμή έχει περίπου 50 εκατομμύρια δημοσιεύσεις, όπως αναφέρει η Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, Αγγελική Λορέντζου, στο logodiatrofis.gr.
Τέλος, τα εστιατόρια έχουν παρατηρήσει ότι οι πελάτες που τραβούν φωτογραφίες των πιάτων τους πριν τα δοκιμάσουν έχουν αυξηθεί κατακόρυφα όπως για παράδειγμα η τάση που επικρατεί με το "Instagramming brunch".
Έτσι λοιπόν, αν εκμεταλλευόμασταν τη δύναμη αυτή ορθώς και δημοσιεύονταν περισσότερες φωτογραφίες από πράσινα φυλλώδη λαχανικά και λιγότερες από Junk Food θα μπορούσαν να έχουν θετική επίδραση στις διατροφικές προτιμήσεις!
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr