Σιγά σιγά αρχίζουν οι πτήσεις ξένων αεροπορικών εταιρειών από & προς την Ελλάδα
Η Κυβέρνηση φαίνεται πως προσανατολίζεται στην επανέναρξη των πτήσεων εσωτερικού από 1 Ιουνίου και των πτήσεων εξωτερικού από 1 Ιουλίου, σύμφωνα με το βασικό σενάριο.
Όπως δήλωσε σε πρόσφατη συνέντευξή του στο CNN, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης «Στο καλύτερο σενάριο η Ελλάδα θα ανοίξει για την τουριστική δραστηριότητα από την 1η Ιουλίου και εργαζόμαστε προς αυτήν την κατεύθυνση».
Ο ίδιος, μάλιστα, πρόσθεσε πως το ζήτημα αυτό σχετίζεται και με τις αεροπορικές εταιρείες, καθώς οι περισσότεροι άνθρωποι έρχονται αεροπορικώς στην Ελλάδα.
Αν και τα πρωτόκολλα είναι θολά ακόμη σε ευρωπαϊκό, αλλά και παγκόσμιο επίπεδο σχετικά με το τι θα συμβεί με τις πτήσεις, η Κυβέρνηση φαίνεται πως προσανατολίζεται στην επανέναρξη των πτήσεων εσωτερικού από 1 Ιουνίου και των πτήσεων εξωτερικού από 1 Ιουλίου, σύμφωνα με το βασικό σενάριο.
Αν και οι ακριβείς ημερομηνίες δεν είναι σίγουρες ακόμη, φαίνεται πως οι πτήσεις εσωτερικού θα αποτελέσουν μία δοκιμή για τη συνέχεια του σχεδίου και την σταδιακή επανέναρξη της αεροπορικής σύνδεσης με το εξωτερικό.
Ωστόσο, το ζήτημα αυτό δυσκολεύει η καθυστέρηση της Ε.Ε. στη λήψη αποφάσεων.
Σε μία προσπάθεια να επισπευσθούν οι διαδικασίες, η Κυβέρνηση εξετάζει την υπογραφή διμερών συμφωνιών με τις επτά χώρες που διαχειρίστηκαν καλά την υγειονομική κρίση.
Πρόκειται για την Κύπρο, το Ισραήλ, την Αυστρία, τη Δανία, τη Νορβηγία, την Αυστραλία και τη Σιγκαπούρη.
Επίσης, η Κυβέρνηση φέρεται να εξετάζει την ένταξη και άλλων χωρών στο φετινό "πελατολόγιο" του ελληνικού τουρισμού, όπως είναι η Ελβετία, η Βουλγαρία, η Τσεχία, η Σλοβακία, η Σλοβενία, η Κροατία αλλά και η Πολωνία.
Ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης, μιλώντας σε διαδικτυακή εκδήλωση της ΟΝΝΕΔ το απόγευμα της Παρασκευής έδωσε και μία εικόνα για το πώς θα δέχεται η Ελλάδα τουρίστες από το εξωτερικό και για τις αεροπορικές πτήσεις.
Όπως ανέφερε, οι επιβάτες σε πτήσεις από το εξωτερικό στην Ελλάδα οφείλουν να έχουν λάβει το αργότερο εντός των τελευταίων 72 ωρών πιστοποιητικό υγειονομικού χαρακτήρα ότι δεν είναι φορείς του κορωνοϊού, χωρίς αυτό δεν θα γίνεται επιβίβαση.
Επίσης, οι πτήσεις θα είναι πλήρεις και χωρίς κενές θέσεις, όπως είπε, από, προς και εντός της Ελλάδας, προκειμένου «να είναι οικονομικά βιώσιμες οι αερομεταφορές».
Πάντως, τα καλά νέα έρχονται από τις ανακοινώσεις των αεροπορικών εταιρειών που ξεκινούν σιγά σιγά πτήσεις από και προς τη χώρα μας.
(Photo: Pixabay)
Ο όμιλος Lufthansa ανακοίνωσε πως ξεκινά πτήσεις από τις 18 Μαΐου, με την Αθήνα να συμπεριλαμβάνεται στην πρώτη ομάδα προορισμών - από Φρανκφούρτη στις 18 Μαΐου και από Μόναχο εντός του μήνα).
Ενώ τον Ιούνιο θα εξυπηρετεί 60 προορισμούς στην Ευρώπη, μεταξύ των οποίων και η Κρήτη.
Να σημειώσουμε, επίσης, πως με σχετικές ΝΟΤΑΜ της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, οι οποίες έχουν ισχύ μέχρι τις 17 Μαΐου, έχουν ανασταλεί οι πτήσεις από και προς το Ηνωμένο Βασίλειο, την Τουρκία, την Ιταλία και την Ισπανία, ενώ επιτρέπονται οι πτήσεις από Γερμανία προς Αθήνα, αλλά όχι το αντίστροφο.
Η Aegean τηρεί προς το παρόν στάση αναμονής, όμως ο Πρόεδρος Ευτύχης Βασιλάκης, αναμένεται να κάνει σχετικές δηλώσεις την ερχόμενη Δευτέρα 18 Μαΐου.
Όσον αφορά στη Ryanair, αυτή την στιγμή ουσιαστικά δεν πετάει, αφού ένα 99% των πτήσεων και πάνω είναι ακυρωμένο επίσης τηρεί στάση αναμονής συνολικά για το πρόγραμμα του καλοκαιριού ανά την Ευρώπη, έως τις 21 Μαΐου.
Εως τότε ισχύει το πολύ περιορισμένο πρόγραμμα της εταιρείας σε ελάχιστους προορισμούς από/ προς το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία, ενώ η αναθεώρηση των δρομολογίων θα γίνει εφόσον ληφθούν αποφάσεις από τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις.
(Photo: Soumya Ranjan / Pexels)
Για τη χώρα μας η εταιρεία έχει ήδη «ανοίξει» το πρόγραμμά των κρατήσεων αλλά από την 1η Σεπτεμβρίου και μετά.
Συγκεκριμένα για την Ελλάδα έχουν ανοίξει οι συνδέσεις στους περισσότερους προορισμούς από/προς Αθήνα, Καλαμάτα, Κεφαλονιά, Κέρκυρα, Κρήτη (Ηράκλειο και Χανιά), Μύκονο, Σαντορίνη, Ρόδο και Θεσσαλονίκη.
Επίσης από το «μέτωπο» των low cost, η Wizz Air επίσης ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να εντάξει στο πρόγραμμα των δρομολογίων της τη χώρα μας από τον Ιούλιο.
Επί του παρόντος, πάντως, οι πτήσεις που συνδέουν το αεροδρόμιο το Ελ. Βενιζέλος με το εξωτερικό είναι ελάχιστες.
Για παράδειγμα, υπάρχουν μόνο πτήσεις της Aegean για Βρυξέλλες, της Swiss Air για Ζυρίχη και Γενεύη, της Qatar Airways προς Ντόχα, ενώ το δίκτυο του εσωτερικού λειτουργεί με πολύ μειωμένα δρομολόγια.
Όσο για το πως θα είναι οι πτήσεις την μετά κορωνοϊό εποχή;
Η Korean Air, για παράδειγμα, σχεδιάζει ολόσωμες φόρμες, γάντια και μάσκες προσώπου για το προσωπικό της.
Δεδομένο είναι, δε, πως οι αεροπορικές εταιρείες έχουν επιβάλει να απαιτείται από τους επιβάτες:
• Να έχουν υποβληθεί σε τεστ για κορωνοϊό τις τρεις τελευταίες μέρες πριν ταξιδέψουν, από το οποίο θα προκύπτει πως δεν είναι φορείς.
• Υποχρεωτική χρήση μάσκας
• Καμία πρόβλεψη για κενά καθίσματα. Θέμα το οποίο αποτέλεσε την κόκκινη γραμμή των εταιρειών καθώς, ιδιαίτερα οι εταιρείες χαμηλού κόστους, έμεναν πρακτικά εκτός αγοράς.
Παράλληλα, όλες οι αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης δεν θα προσφέρουν γεύματα για πτήσεις διάρκειας έως 4 ωρών και σνακ για δρομολόγια μεγαλύτερης διάρκειας.
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr