Online πιστοποιητικά μέσα σε λίγα λεπτά – Δείτε πώς & πότε θα εκδίδονται οι άδειες γάμου & βάπτισης
Ενεργοποιείται μέσω gov.gr
Τη δυνατότητα online έκδοσης δημοτολογικών και ληξιαρχικών πράξεων, η οποία ενεργοποιείται σταδιακά μέσω της κεντρικής πύλης gov.gr, παρουσίασαν χθες στον πρωθυπουργό, μέσω τηλεδιάσκεψης οι ηγεσίες των υπουργείων Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Θεωρείται ένα μεγάλο βήμα εκσυγχρονισμού, διευκόλυνσης των συναλλαγών των πολιτών με τις δημόσιες υπηρεσίες αλλά και καταπολέμησης της γραφειοκρατίας που αναμένεται να εξαλείψει την ανάγκη για 6,6 εκατομμύρια επισκέψεις σε Δημαρχεία και ΚΕΠ κάθε χρόνο.
Παράλληλα, με την ενοποίηση των πιστοποιητικών που εκδίδουν δημοτικές υπηρεσίες και των βεβαιώσεων που παρέχει η ηλεκτρονική πύλη «Ερμής», τίθεται ουσιαστικά τέλος στην άτυπη διάκριση μεταξύ των δύο τύπων εγγράφων, η οποία προκαλούσε προβλήματα στους πολίτες.
Η ψηφιοποίηση δημοτολογικών και ληξιαρχικών πράξεων θα εκτυλιχθεί σε τρεις φάσεις, ανά δέκα ημέρες, και θα έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος Ιουνίου. Το πρώτο στάδιο περιλαμβάνει ηλεκτρονική έκδοση πιστοποιητικών γεννήσεως, ιθαγένειας και οικογενειακής κατάστασης, καλύπτοντας πλήρως τις περιορισμένες υπηρεσίες που παρέχει σήμερα ο «Ερμής». Στη δεύτερη φάση θα ενταχθεί στο gov.gr η έκδοση ληξιαρχικών πράξεων γέννησης, γάμου και συμφώνου συμβίωσης.
Στην τρίτη φάση θα ενσωματωθούν στην e-πύλη το πιστοποιητικό εγγυτέρων συγγενών και η ληξιαρχική πράξη θανάτου.
Η απόφαση για μεταφορά δημοτολογικών και ληξιαρχικών πράξεων στο gov.gr σηματοδοτεί, από σήμερα, τη δημιουργία της ηλεκτρονικής θυρίδας του πολίτη, όπου θα αποθηκεύονται τα ψηφιακά πιστοποιητικά κάθε αιτούντα. Δρομολογείται δε η ψηφιοποίηση και άλλων εγγράφων, όπως οι άδειες γάμου (θρησκευτικού και πολιτικού) και βάπτισης, σε συνεργασία με τις Μητροπόλεις. Το gov.gr ήδη προσφέρει περισσότερες από 530 υπηρεσίες, ανάμεσά τους τη δυνατότητα έκδοσης υπεύθυνων δηλώσεων και εξουσιοδοτήσεων.
Ο πρωθυπουργός χαρακτήρισε «πολύ σημαντική» την όλη διαδικασία που θα αναβαθμίσει την ασφάλεια των πιστοποιητικών, καθώς προβλέπει ψηφιακή σφραγίδα, μοναδικό αριθμό, κωδικό με τη μορφή μωσαϊκού (QR code) και μηχανισμό επαλήθευσης. «Αποδεικνύεται με αυτόν τον τρόπο ότι μέσα από αυτήν τη διυπουργική συνεργασία το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης μπορεί με την συνεχή συνεργασία του καθ ύλην αρμόδιου υπουργείου να βελτιώνει έμπρακτα την καθημερινότητα των πολιτών», τόνισε.
Ο κ. Μητσοτάκης συνεχάρη στη συνέχεια το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης αλλά και το υπουργείο Εσωτερικών «για την άψογη συνεργασία τους για να μπορέσουμε να προσφέρουμε στους Έλληνες πολίτες αυτή την πολύ σημαντική υπηρεσία καθώς το υπουργείο Εσωτερικών διέθεσε προς το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ένα από τα τέσσερα σημαντικά μητρώα, το μητρώο πολιτών. Νομίζω ότι αποδεικνύεται με αυτόν τον τρόπο ότι μέσα από αυτήν τη διυπουργική συνεργασία το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης μπορεί με την συνεχή συνεργασία του καθ ύλην αρμόδιου υπουργείου να βελτιώνει έμπρακτα την καθημερινότητα των πολιτών».
Από την πλευρά του ο υπουργός Εσωτερικών, Τάκης Θεοδωρικάκος, τόνισε ότι «δώσαμε αμέσως τη δυνατότητα πρόσβασης στο Μητρώο Πολιτών από το Κέντρο Διαλειτουργικότητας του Δημοσίου κι έτσι κατέστη δυνατό το σύνολο των δεδομένων που περιλαμβάνονται στο μητρώο πολιτών, δηλαδή η οικογενειακή κατάσταση, βάπτιση, γέννηση, γάμος,θάνατος, οικογενειακή μερίδα, τόπος κατοικίας, όλα τα βασικά χαρακτηριστικά να μπορούν να είναι στη διάθεση των υπολοίπων φορέων του Δημοσίου και του Κέντρου διαλειτουργικότητας».
Ανέφερε δε χαρακτηριστικά ότι «μόνο το κόστος για τα πιστοποιητικά που αφορούν την οικογενειακή κατάσταση είναι 1 εκατομμύριο ευρώ για το ελληνικό δημόσιο». Επίσης, προανήγγειλε ότι «είμαστε έτοιμοι να σας παρουσιάσουμε σε 10 περίπου ημέρες την ηλεκτρονική πλατφόρμα για την ψήφο των Ελλήνων του εξωτερικού, που ετοιμάζεται η διασύνδεση των προξενείων όλου του κόσμου με το μητρώο των πολιτών, ώστε οι ομογενείς να μην ταλαιπωρούνται και να καταχωρούνται από το εξωτερικό τα βασικά γεγονότα ζωής που είναι μεταβολές ληξιαρχικών πράξεων».
Ο Κυριάκος Πιερρακάκης παρουσίασε και ανέπτυξε στον πρωθυπουργό όλες τις διαδικασίες της νέας ψηφιακής παροχής προς τους πολίτες, που, όπως ανέφερε, είναι προϊόν καλής συνεργασίας με το υπουργείο Εσωτερικών. Παράλληλα, εξέδωσε σε πραγματικό χρόνο πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης και ενημέρωσε τον Κυριάκο Μητσοτάκη για τον τρόπο με τον οποίο οι νέες υπηρεσίες που προσφέρονται βελτιώνουν την καθημερινότητα των πολιτών.
Θ. Λιβάνιος: Τελικός στόχος είναι η on line πρόσβαση για όλα τα πιστοποιητικά
Με την ηλεκτρονική έκδοση των πιστοποιητικών, τα υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εσωτερικών μειώνουν κατά περίπου 7 εκατ. ετησίως, τις επισκέψεις πολιτών στα γκισέ των δήμων και των ΚΕΠ, τόνισε ο υφυπουργός Εσωτερικών, Θοδωρής Λιβάνιος, μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ.
«Κάθε πολίτης θα έχει πλέον τη δυνατότητα μπαίνοντας στον ιστότοπο reg.services.gov.gr και χρησιμοποιώντας τους κωδικούς από το taxis σε λιγότερο από 2 λεπτά να έχει στον υπολογιστή του, σε πρώτη φάση, τρία πιστοποιητικά: πιστοποιητικό γέννησης, οικογενειακής κατάστασης και ιθαγένειας. Με αυτόν τον τρόπο αποφεύγεται πια η φυσική παρουσία στα ΚΕΠ, που συνεπάγεται κάθε είδους ταλαιπωρία» σημείωσε ο υφυπουργός Εσωτερικών και πρόσθεσε ότι «επιτυγχάνεται η εξοικονόμηση ανθρώπινων και οικονομικών πόρων, ενώ βελτιώνεται και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα».
Έως το τέλος Ιουνίου θα ακολουθήσουν οι ληξιαρχικές πράξεις γάμου, συμφώνου συμβίωσης, γέννησης και θανάτου, προκειμένου να σταματήσει οριστικά η ταλαιπωρία για όσους και όσες έχουν χάσει δικό τους άνθρωπο. «Τελικός στόχος είναι η on line πρόσβαση για όλα τα πιστοποιητικά, ώστε να μη χρειάζεται από τα ΚΕΠ η έκδοση κανενός πιστοποιητικού» επισήμανε ο κ. Λιβάνιος.
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr