Κική Σιλβεστριάδου: W for Women - Η CEO της NOVA μιλά για τις δράσεις με στόχο την αναγνώριση της αξίας που παράγουν οι γυναίκες

Sτο συνέδριο 2nd WOMEN FORUM – Diversity & Inclusion

Για την ενδυνάμωση, την ενίσχυση και ενσωμάτωση των γυναικών στο εργασιακό περιβάλλον μίλησε η Κική Σιλβεστριάδου - CEO της Nova Media, στο συνέδριο 2nd WOMEN FORUM – Diversity & Inclusion, στην πρώτη της τοποθέτηση από τότε που ανέλαβε καθήκοντα στη νέα διοικητική ομάδα των Nova - Wind.

Θα σας πω μια σύντομη ιστορία έναντι τοποθέτησης και θα ήθελα όλοι μας να κάνουμε εικόνα αυτό που θα σας διηγηθώ. Τρία άτομα – μια γυναίκα, δύο άνδρες – μπαίνουν σε ένα δωμάτιο. Σε κεντρική θέση στο δωμάτιο βρίσκονται δύο καρέκλες. Οι άντρες κάθονται στις 2 καρέκλες και η γυναίκα αρχίζει να αναρωτιέται πού θα κάτσει μετά από ένα σύντομο «συγνώμη;;», κάθεται σε έναν  καναπέ, πιο μακριά από εκεί που γίνεται η συζήτηση. 

Αυτή η σκηνή, δεν έγινε σε κάποιο γραφείο, σε κάποια συνάντηση, αν και σίγουρα γίνεται κ εκεί αλλά σε μια δημόσια εκδήλωση στη σκηνή της παγκόσμιας πολιτικής υψηλού επιπέδου, οι φωτογραφίες της οποίας έκαναν τον γύρο του διαδικτύου με το hashtag «sofagate».

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο καταλαβαίνουμε ότι η συζήτηση για την ενδυνάμωση της γυναίκας δεν αφορά μόνο την ίδια την γυναίκα αλλά είναι απαραίτητη και σαν μοχλός εκπαίδευσης ολόκληρης της κοινωνίας.  

Το αίτημα για μεγαλύτερη πρόσβαση των γυναικών σε θέσεις εξουσίας ουδέποτε ήταν τόσο ηχηρό. Έρευνες αποδεικνύουν ότι οι επιχειρήσεις με περισσότερες γυναίκες σε ανώτατα πόστα έχουν καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα, ενώ σημαντικά είναι τα πλεονεκτήματα για τη φήμη και το brand μιας εταιρείας. Παρ’ όλα αυτά, μόλις το 5% των 500 μεγαλύτερων επιχειρήσεων του αμερικανικού Fortune και το 4% των εισηγμένων στο χρηματιστήριο του Λονδίνου διοικούνται από γυναίκες.

Στην Ευρωπαϊκή Ένωση οι γυναίκες εκπροσωπούνται λιγότερο σε ηγετικές θέσεις σε διάφορους τομείς όπως η πολιτική, η οικονομία, η επιστήμη και η έρευνα και κερδίζουν εξάλλου κατά μέσο όρο 16% λιγότερο από τους άνδρες, με σημαντικές διαφορές στις αμοιβές μεταξύ των χωρών. Οι επιχειρήσεις έχουμε χρέος να πάρουμε μέρος σε αυτή την προσπάθεια, έχουμε έναν κομβικό ρόλο να παίξουμε. 

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ 

1. Πώς περνάτε σαν εταιρεία στο πρακτικό κομμάτι, τι είναι αυτό που κάνετε για την ενδυνάμωση των εργαζομένων σας;

Στόχος μας είναι να συμβάλλουμε στην ενδυνάμωση των γυναικών και στην αναγνώριση της αξίας που παράγουν και να συνεισφέρουμε στον κοινωνικό διάλογο για την ισότιμη πρόσβαση τους σε κάθε έκφανση της καθημερινότητας. 

Ακολουθούμε μια ολιστική προσέγγιση και δημιουργούμε δράσεις τόσο για το εσωτερικό περιβάλλον της εταιρίας όσο και για το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον.

Στο εργασιακό περιβάλλον δημιουργούμε δράσεις και στις δυο εταιρείες και από κοινού για τον γυναίκειο πληθυσμό μας με στόχο να το αναπτύξουμε ακόμα περισσότερο και με μεγαλύτερη ένταση στους μήνες που ακολουθούν.  Μαθαίνουμε η μια εταιρεία από την άλλη, ανταλλάσσουμε ιδέες και καλές πρακτικές για «να πάμε παρακάτω».

Στο σημείο αυτό να πω ότι ξεκινάμε από μια εξαιρετική βάση

Αυτή τη στιγμή το συνολικό ποσοστό των γυναικών στη NOVA ανέρχεται στο 41,53% και στη WIND στο 43% και συνεχίζουμε δυναμικά ώστε να το αυξήσουμε, ενώ δέσμευσή μας είναι να καλύψουμε το 35% των θέσεων ευθύνης από γυναίκες μέχρι το 2025.

Να σημειώσουμε, επίσης, ότι το «W for Women» εντάσσεται και είναι σε πλήρη ευθυγράμμιση με τη στρατηγική Βιώσιμης Ανάπτυξης, καθώς «η ενδυνάμωση των γυναικών και η αναβάθμιση των δεξιοτήτων τους ώστε να κατακτήσουν τους στόχους τους» είναι ένας από τους 25 Στόχους για το 2025 που έχουν τεθεί από την WND και ενστερνιζόμαστε στη NOVA. 

Όλες μας οι δράσεις στόχο έχουν να συμβάλλουν στην ενδυνάμωση και ανάπτυξη των δεξιοτήτων των νέων γυναικών, την ενεργή στήριξη της μητρότητας και του θεσμού της οικογένειας, αλλά και την ευεξία και ευημερία αυτών στο εργασιακό τους περιβάλλον.

Οι δράσεις μας χωρίζονται σε τρεις άξονες,

«Ενδυνάμωση Και Αναβάθμιση των Δεξιοτήτων» με προγράμματα ενίσχυσης ηγετικών ικανοτήτων, ομιλίες που ενθαρρύνουν και εμπνέουν και Reverse Mentoring από νέες εργαζόμενες γυναίκες. 

Ο δεύτερος άξονας αφορά στη «Στήριξη της Μητρότητας και Προστασία της Οικογένειας» με επιπλέον 5 ημέρες άδειας σε μέλλουσες μητέρες και επέκταση του μειωμένου ωραρίου εργασίας για τις νέες μητέρες κατά τρεις μήνες, επιπλέον της ισχύουσας νομοθεσίας, όπως και πλήρη ευελιξία τηλεργασίας στους νέους γονείς για τις σημαντικές στιγμές των παιδιών τους (μέχρι την ηλικία των 6 ετών). 

Τρίτος άξονας είναι η «Ευεξία και Ευημερία» (well-being) στο εργασιακό περιβάλλον με γραμμή ψυχολογικής υποστήριξης & ευεξίας 24/7 και πρόσθετες υπηρεσίες υγείας, μέσω του ομαδικού προγράμματος ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης.

Στόχος μας είναι να συμβάλλουμε στην ενδυνάμωση των γυναικών και στην αναγνώριση της αξίας που παράγουν και να συνεισφέρουμε στον κοινωνικό διάλογο για την ισότιμη πρόσβαση τους σε κάθε έκφανση της καθημερινότητας. 

Ακολουθούμε μια ολιστική προσέγγιση και δημιουργούμε δράσεις τόσο για το εσωτερικό περιβάλλον της εταιρίας όσο και για το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον.

Στο εργασιακό περιβάλλον δημιουργούμε δράσεις και στις δυο εταιρείες και από κοινού για τον γυναίκειο πληθυσμό μας με στόχο να το αναπτύξουμε ακόμα περισσότερο και με μεγαλύτερη ένταση στους μήνες που ακολουθούν.  Μαθαίνουμε η μια εταιρεία από την άλλη, ανταλλάσσουμε ιδέες και καλές πρακτικές για «να πάμε παρακάτω».

Στο σημείο αυτό να πω ότι ξεκινάμε από μια εξαιρετική βάση

Αυτή τη στιγμή το συνολικό ποσοστό των γυναικών στη NOVA ανέρχεται στο 41,53% και στη WIND στο 43% και συνεχίζουμε δυναμικά ώστε να το αυξήσουμε, ενώ δέσμευσή μας είναι να καλύψουμε το 35% των θέσεων ευθύνης από γυναίκες μέχρι το 2025. 

Να σημειώσουμε, επίσης, ότι το «W for Women» εντάσσεται και είναι σε πλήρη ευθυγράμμιση με τη στρατηγική Βιώσιμης Ανάπτυξης, καθώς «η ενδυνάμωση των γυναικών και η αναβάθμιση των δεξιοτήτων τους ώστε να κατακτήσουν τους στόχους τους» είναι ένας από τους 25 Στόχους για το 2025 που έχουν τεθεί από την WND και ενστερνιζόμαστε στη NOVA. 

Όλες μας οι δράσεις στόχο έχουν να συμβάλλουν στην ενδυνάμωση και ανάπτυξη των δεξιοτήτων των νέων γυναικών, την ενεργή στήριξη της μητρότητας και του θεσμού της οικογένειας, αλλά και την ευεξία και ευημερία αυτών στο εργασιακό τους περιβάλλον.

Οι δράσεις μας χωρίζονται σε τρεις άξονες,

«Ενδυνάμωση Και Αναβάθμιση των Δεξιοτήτων» με προγράμματα ενίσχυσης ηγετικών ικανοτήτων, ομιλίες που ενθαρρύνουν και εμπνέουν και Reverse Mentoring από νέες εργαζόμενες γυναίκες. 

Ο δεύτερος άξονας αφορά στη «Στήριξη της Μητρότητας και Προστασία της Οικογένειας» με επιπλέον 5 ημέρες άδειας σε μέλλουσες μητέρες και επέκταση του μειωμένου ωραρίου εργασίας για τις νέες μητέρες κατά τρεις μήνες, επιπλέον της ισχύουσας νομοθεσίας, όπως και πλήρη ευελιξία τηλεργασίας στους νέους γονείς για τις σημαντικές στιγμές των παιδιών τους (μέχρι την ηλικία των 6 ετών). 

Τρίτος άξονας είναι η «Ευεξία και Ευημερία» (well-being) στο εργασιακό περιβάλλον με γραμμή ψυχολογικής υποστήριξης & ευεξίας 24/7 και πρόσθετες υπηρεσίες υγείας, μέσω του ομαδικού προγράμματος ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης.

2. Με ποιο τρόπο μπορεί μια εταιρεία  να απευθυνθεί σε όσο το δυνατόν περισσότερες γυναίκες;

Στην εταιρεία μας δρούμε ως ενεργός κοινωνικός εταίρος, γι’ αυτό και αποφασίσαμε να σχεδιάσουμε δράσεις για την ευρύτερη κοινωνία ώστε το «W for Women» να μην περιορίζεται αποκλειστικά στις γυναίκες της nova και της wind. 

‘Ετσι με στόχο να δημιουργήσουμε ευκαιρίες για τη νέα γενιά σε επαγγέλματα του τομέα STEM έχουμε ξεκινήσει ένα πρόγραμμα το «Women in Tech». Μέσω του προγράμματος, 10 νέες φοιτήτριες/απόφοιτες πολυτεχνικών σχολών και σχολών τεχνολογίας έχουν ξεκινήσει και εργάζονται με πλήρως αμειβόμενη 6μηνη πρακτική εργασία στη WIND, ξεκινώντας την καριέρα τους στο συναρπαστικό κλάδο της τεχνολογίας.

Παράλληλα σχεδιάζουμε εξειδικευμένο κύκλο εκπαίδευσης ειδικά για νέες γυναίκες που βρίσκονται σε νησιά της άγονης γραμμής που θα αφορά στις νέες τεχνολογίες και την απόκτηση ψηφιακών δεξιοτήτων, προσφέροντας επιπρόσθετα δωρεάν πρόσβαση σε τεχνολογικό εξοπλισμό και εργαλεία. 

3. Ποια θεωρείτε πως είναι τα βασικότερα προβλήματα/προκλήσεις στην ελληνική αγορά εργασίας για μια γυναίκα;

Οι πρωτόγνωρες συνθήκες που βιώσαμε λόγω της πανδημίας, έκαναν εντονότερες τις προκλήσεις που βιώνουν οι γυναίκες στην αγορά εργασίας, όχι μόνο την ελληνική αλλά και παγκοσμίως. Παράλληλα, όλο και περισσότερο, οι εταιρείες συνειδητοποιούν αυτές τις προκλήσεις και αναλαμβάνουν δράσεις που ενθαρρύνουν τον συνδυασμό οικογενειακής και προσωπικής ζωής κι αυτό είναι ιδιαίτερα ευοίωνο.

Επιπλέον, υπάρχουν φορές που ενδεχομένως να επικρατούν επαγγελματικά στερεότυπα λόγω φύλου, όπως είναι διακρίσεις που μπορεί να υφίστανται οι γυναίκες σε αναπαραγωγική ηλικία, το λεγόμενο «glass ceiling» ή αλλιώς οι λιγότερες ευκαιρίες οι γυναίκες να αναλάβουν θέσεις υψηλής ευθύνης ή ακόμα πιο απλά η αποδοχή μιας ιδέας ή στρατηγικής σκέψης.

Ωστόσο, νιώθω ότι πραγματικά γίνονται βήματα προς την αλλαγή αυτής της κατεύθυνσης. Είναι δική μας ευθύνη, γυναικών και ανδρών, σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο, να αλλάξουμε συμπεριφορές και να ξεφύγουμε από απαρχαιωμένες καταστάσεις.

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr