Ο Μέγας Ισπανός Πέδρο Αλμοδόβαρ επιστρέφει με μία ακόμη γυναίκα σε υστερία - Η Κέιτ Μπλάνσετ μέσα από το φακό του(βίντεο/φωτό)
«A Manual For Cleaning Women».Ο ανανεωτής του Ισπανικού Κινηματογράφου κάνει το πρώτο Αγγλόφωνο ντεμπούτο του με την Κέιτ Μπλάνσετ, τη διπλά οσκαρική Αυστραλή ηθοποιό.
Η Κέιτ Μπλάνσετ πρόκειται να πρωταγωνιστήσει στην πρώτη αγγλόφωνη ταινία του σπουδαίου Ισπανού δημιουργού Πέδρο Αλμοδόβαρ. Η νέα ταινία του Ισπανού σκηνοθέτη "A Manual For Cleaning Women" βασίζεται σε ένα προσφιλές του θέμα. Στις σύγχρονες γυναίκες με βίο που παραπέμπει σε αρχαία τραγωδία, οι οποίες υπομένουν εξουθενωτικές καταστάσεις και καλούνται να τα βγάλουν πέρα μόνες.
Η ταινία βασίζεται στην ομώνυμη συλλογή 43 σύντομων ιστοριών της Αμερικανίδας Λουσία Μπερλίν.
Το σενάριο υπογράφει ο ίδιος ο Αλμοδόβαρ, ο οποίος αποκάλυψε πως πρώτα το έγραψε στα ισπανικά πριν το μεταφράσει στα αγγλικά. Μετά από περίπου σαράντα ισπανόφωνους τίτλους και την πρώτη μικρού μήκους αγγλόφωνη ταινία «Η Ανθρώπινη Φωνή» με την Τίλντα Σουίντον, που κυκλοφόρησε το 2020, καθώς και την τελευταία του ταινία «Παράλληλες Μητέρες», ο σκηνοθέτης κάνει το επόμενο βήμα!
Ποιος είναι ο αναμορφωτής του Ισπανικού κινηματογράφου
Το "χρυσό" παιδί του Ισπανικού Κινηματογράφου είναι ένας από τους καλύτερους σκηνοθέτες και δημιουργούς σε όλο τον κόσμο. Σε αρκετές ταινίες του έχει ενσωματώσει προσωπικά βιώματα.
Έχει κερδίσει 2 Όσκαρ, 5 BAFTA, 6 Ευρωπαϊκά Βραβεία Κινηματογράφου, 2 Χρυσές Σφαίρες, 9 Goya Awards και 4 βραβεία στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών.
Γεννήθηκε στις 25 Σεπτεμβρίου 1949 σε ένα μικρό χωριό της Ισπανίας Calzada de Calatrava. Γιος ενός αγωγιάτη, που έλειπε αρκετό καιρό από το σπίτι λόγω δουλειάς, και μιας μητέρας που επηρέασε σημαντικά τόσο τη ζωή όσο και τις δημιουργίες του.
Άλλωστε η μητρική και η γυναικεία φιγούρα είναι καθοριστική στις περισσότερες ταινίες του.
Σε ηλικία 8 ετών άρχισε να παρακολουθεί μαθήματα σε Καθολικό σχολείο. Η κακοποίηση που υπέστη έχει σημαδέψει το έργο του. Πηγή έμπνευσης των βιωμάτων του το φιλμ "Κακή Εκπαίδευση".
Στα 16 του μετακόμισε στη Μαδρίτη για να μπορέσει να συνεχίσει το πάθος του για τη δημιουργία ταινιών και έκανε αρκετές δουλειές του ποδαριού παράλληλα με την εργασία στουν κρατικό οργανισμό τηλεπικοινωνιών για να υποστηρίξει την τέχνη του.
Η Σχολή Κινηματογράφου, όμως, ήταν ακόμα κλειστή από τον δικτάτορα Φράνκο και έτσι στην Ταινιοθήκη ο Αλμοδόβαρ άρχισε να ανακαλύπτει τους μέντορές που τον σημάδεψαν για πάντα: Άλφρεντ Χίτσκοκ, Ίνγκμαρ Μπέργκμαν και Λουίς Μπουνιουέλ.
Τον ενδιέφερε ιδιαίτερα ο πειραματικός κινηματογράφος και το θέατρο, και με μια κάμερα Super 8 γύρισε πολλές χιουμοριστικές ταινίες μικρού μήκους, τις οποίες παρουσίαζε σε ιδιωτικές προβολές. Ήταν ο βασικότερος εκπρόσωπος του κινημάτος La Movida Madrileña που προήλθε από την ηδονιστική περίοδο στα τέλη της δεκαετίας του ’70 και αποτέλεσε την αναγέννηση μετά την πτώση της δικτατορίας του στρατηγού Φράνκο.
Η πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία είναι το Η Πέπι, η Λούσι, η Μπομ και τα άλλα κορίτσι που ολοκληρώθηκε με πολλές δυσκολίες το 1980.
Αγαπημένο του κινηματογραφικό είδος είναι το μελόδραμα, η επιρροή και η εξέλιξη του οποίου είναι εμφανής στο έργο του.
Μέσα από τις ταινίες του βλέπουμε την εξέλιξη της χώρας του, τη σκοτεινιά της καθολικής δικτατορίας του Φράνκο που κράτησε 40 χρόνια, την πτώση της (1975) και την εξέλιξη της Ισπανίας σε ένα δημοκρατικό κράτος.
Χαρακτηριστική είναι επίσης η αισθητική των έντονων χρωμάτων, που χρησιμοποιεί σε πολλές ταινίες του δείχνοντας ιδιαίτερη προτίμηση στο κόκκινο χρώμα.
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr