Σπάτα - τι είπε ο Ιωάννης Κονδύλης, επικεφαλής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων για τον θάνατο του 22χρονου Βρετανού
Ο ερευνητής λέει ότι η βασική ανησυχία είναι γιατί οι κινητήρες του αεροσκάφους ήταν ακόμη ενεργοποιημένοι όταν αποβιβάστηκε ο 22χρονος....
Ο θάνατος του Βρετανού τουρίστα που σκοτώθηκε από στροφείο ελικοπτέρου, έχει συγκλονίσει την Ελλάδα , αλλά και την Βρετανία .
Καθώς οι έρευνες για το περιστατικό συνεχίζονται, ο επικεφαλής ερευνητής αεροπορικών ατυχημάτων της Ελλάδας, Ιωάννης Κονδύλης μίλησε στον Guardian για την αναγκαιότητα αναθεώρησης των μέτρων ασφαλείας.
"Tο ερώτημα που έθεσα στον πιλότο και στους μηχανικούς εδάφους ήταν το εξής: γιατί οι κινητήρες εξακολουθούσαν να λειτουργούν;", δήλωσε ο Ιωάννης Κονδύλης. "Και απάντησαν ότι έχουν δύο διαδικασίες, και οι δύο εγκεκριμένες από την πολιτική αεροπορία".
Το πρώτο, είπε, επέτρεπε στους επιβάτες να αποβιβαστούν όταν οι έλικες του αεροσκάφους ήταν ακόμη σε κίνηση, εάν οι πόρτες άνοιγαν από το εξωτερικό και το προσωπικό εδάφους τους συνόδευε στον τερματικό σταθμό. Το δεύτερο απαιτούσε να σβήσουν οι κινητήρες.
«Νομίζω ότι προληπτικά, για προφανείς λόγους ασφαλείας, θα προτείνουμε να αλλάξει η διαδικασία και να σβήσουν οι κινητήρες», πρόσθεσε, λέγοντας ότι ο κρατικός οργανισμός θα στείλει τα αποτελέσματα της δικής του έρευνας όχι μόνο στο Ελληνική κυβέρνηση αλλά και προς την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας του Ηνωμένου Βασιλείου.
Ο Φέντον, 22 ετών, σκοτώθηκε ακαριαία όταν χτυπήθηκε από τον ρότορα ενός ελικοπτέρου Bell 407 που, στο τέλος των διακοπών για τα γενέθλιά του, είχε μεταφέρει τον ίδιο και μια ομάδα φίλων του από τη Μύκονο.
Το ιδιωτικό ναυλωμένο αεροσκάφος, μέρος του στόλου που διαχειρίζεται η εταιρεία Superior Air με έδρα τα Μέγαρα, είχε προσγειωθεί λίγα λεπτά νωρίτερα στο ελικοδρόμιο του Λώλου, κοντά στο διεθνές αεροδρόμιο της Αθήνας.
Υπάρχουν αποδείξεις;
Ο Κονδύλης παραδέχθηκε ότι οι συνεχιζόμενες έρευνες θα εξαρτηθούν τελικά από καταθέσεις μαρτύρων και οποιαδήποτε άλλη τεκμηριωμένη πληροφορία, επειδή, σε αντίθεση με τα αεροπλάνα, τα ελικόπτερα δεν είχαν δεδομένα πτήσης και καταγραφείς φωνής στο πιλοτήριο.
«Δεν μπορούμε απλώς να δεχτούμε αυτά που λένε», είπε, αναφερόμενος στην Superior Air. «Πρέπει να υπάρχουν αποδείξεις. Περιμένουμε στοιχεία για τις γραπτές διαδικασίες τους και το εγχειρίδιο των αεραγωγών τους. Έμαθα ότι υπήρχαν άλλοι πέντε επιβάτες που περίμεναν στον τερματικό σταθμό [του αεροδιάδρομου] [για να επιβιβαστούν σε ελικόπτερα] και θα έχουν δει τι συνέβη. Τα στοιχεία τους θα είναι πολύ σημαντικά. Ίσως ένας από αυτούς τράβηξε ένα βίντεο, πραγματικές πληροφορίες που δεν μπορούν να αρνηθούν».
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr