Καλάθι του Νοικοκυριού: Μείωση κατά 12,47% η μέση τιμή από την πρώτη εβδομάδα του μέτρου - Τι λέει ο Άδωνις
Αναλυτικά στοιχεία από το υπουργείο Ανάπτυξης - Προστέθηκε νέα αλυσία σούπερ μάρκετ στη Βόρεια Ελλάδα - Τους 1.000 κωδικούς φτάνουν τα προϊόντα που δηλώνουν οι αλυσίδες
Σημαντική αποκλιμάκωση τιμών στα προϊόντα του «καλαθιού του νοικοκυριού» δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία που παρουσίασε σήμερα η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, έπειτα από την ολοκλήρωση έξι εβδομάδων του μέτρου.
Η μέση σταθμισμένη τιμή του καλαθιού σε σχέση με την πρώτη εβδομάδα ισχύος του μέτρου έχει υποχωρήσει κατά 12,47%, στα 109,08 ευρώ από 124,62 ευρώ. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του υπουργείου το κέρδος για τον καταναλωτή είναι 15,32 ευρώ ανά εβδομάδα, 66,4 ευρώ ανά μήνα και 796,74 ευρώ το χρόνο.
Το διάγραμμα δείχνει τον ανταγωνισμό των εταιρών που οδήγησε στην πτώση των τιμών σύμφωνα με το υπουργείο τις έξι εβδομάδες του καλαθιού του νοικοκυριού
«Είναι σχεδόν 1,5 βασικός μισθός. Για κάποιους είναι πολύ σημαντικό νούμερο αυτό», υπογράμμισε ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Άδωνις Γεωργιάδης ευχαριστώντας δημόσια τους καταναλωτές που συμμετέχουν ενεργά βοηθώντας στην ενίσχυση του ανταγωνισμού. «Το μέτρο αποδίδει, ο ανταγωνισμός αυξάνεται και η εφαρμογή e-καταναλωτής αποτελεί πλέον όπλο για τον καταναλωτή πιέζοντας τις αλυσίδες να μειώσουν τις τιμές», σημείωσε. «Ποτέ δεν είπαμε ότι ρίξουμε τον πληθωρισμό με το ‘καλάθι’. Είναι ένα μέτρο συγκεκριμένο. Αυτό που θέλαμε να φτιάξουμε είναι ένα υπόστεγο γι αυτούς που είναι εκτεθειμένοι στην καταιγίδα. Οι τιμές σε κάθε καλάθι όχι μόνο κατάφερε να συγκρατήσει τις τιμές, όπως ήταν ο στόχος, τελικά μειώνονται. Κι αυτό την ώρα που ο πληθωρισμός στα υπόλοιπα προϊόντα αυξάνονται», συμπλήρωσε ο κ. Γεωργιάδης.
Μάλιστα ο Γ.Γ. Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή κ. Σωτήρης Αναγνωστόπουλος παρουσίασε αναλυτικά τα στοιχεία, πατήστε εδώ
ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ/EUROKINISSI
Ο υπουργός Ανάπτυξης επίσης ανακοίνωσε τη συμμετοχή ακόμη μίας αλυσίδας σούπερ μάρκετ στο μέτρο εθελοντικά. Πρόκειται για την αλυσίδα «Κάντζας» με 22 καταστήματα σε Καβάλα και Σέρρες. Πλέον συνολικά συμμετέχουν 13 αλυσίδες ‘φυσικών’ σούπερ μάρκετς και 3 online σούπερ μάρκετ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν σήμερα απ’ τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Warply που έφτιαξε και διαχειρίζεται την εφαρμογή «e-καταναλωτής», οι μοναδικοί επισκέπτες της εφαρμογής κάθε Τετάρτη φθάνουν τις 231.000. Τα δε προϊόντα που δηλώνουν οι αλυσίδες φθάνουν τους 1.000 κωδικούς.
Σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης ακόμα δεν έχει αποφασιστεί η επέκταση του μέτρου πέραν του Μαρτίου. «Θα το δούμε τότε», υπογράμμισε, υπενθυμίζοντας ότι για το μέτρο λόγο έχει και η Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr