Αποκάλυψη: "Εικονικές" υπερωρίες 50 ευρώ τον μήνα, κενό στις βάρδιες - Η κατάθεση του σταθμάρχη που ήταν στο Παλαιοφαρσάλο
Νέα σοκαριστικά στοιχεία έρχονται στην επιφάνεια σχετικά με τη μοιραία νύχτα, "καθόντουσαν" μία ώρα παραπάνω για να πάρουν 50 ευρώ, αλλά όπως αποδείχθηκε... έφευγαν
Νέα στοιχεία βλέπουν το φως της δημοσιότητας αναφορικά με όσα έγιναν το μοιραίο βράδυ πριν τη φονική σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, με τις καταθέσεις των σταθμαρχών να αναδεικνύουν τις βασικές παραλείψεις που υπήρχαν στην εργασία τους.
Σύμφωνα με τις καταθέσεις, στις βάρδιες υπήρχε μόνο ένα σταθμάρχης, ενώ κανονικά θα έπρεπε να υπάρχουν δύο. Ο ένας για να έχει οπτική επαφή και να μεριμνά για την αναχώρηση της αμαξοστοιχίας και ο άλλος να ασχολείται με την ανταλλαγή τηλεγραφημάτων και τη συνεννόηση με τους μηχανοδηγούς και άλλους σταθμούς.
«Παλαιότερα εργάζονταν από δύο σταθμάρχες σε κάθε βάρδια ενώ τα τελευταία χρόνια υπήρχε ένας σε κάθε βάρδια, διότι δεν υπήρχε προσωπικό» κατέθεσε εν ενεργεία σταθμάρχης στις Αρχές, όπως γράφει η «Καθημερινή».
Ενδεικτική είναι η κατάθεση σταθμάρχη από τη Λάρισα, ο οποίος εκείνη την ημέρα είχε βάρδια στον Παλαιοφάρσαλο.
Ο ίδιος υποστήριξε ότι στις 22:45 κάλεσε τον έμπειρο σταθμάρχη που θα έπρεπε να σχολάσει στις 23:00 για να δει πού βρίσκεται και εκείνος του απάντησε:
«Όταν αναχώρησε το τρένο από το Παλαιοφάρσαλο, μίλησα με το σταθμάρχη Λάρισας Β.Σ. Ο Β.Σ. είναι άπειρος και υπάρχει μια δυσκολία στην συνεργασία όταν υπάρχουν ανωμαλίες στην κυκλοφορία. Αφού μίλησα με τον Σαμαρά μετά από λίγο κάλεσα τον Π. στο κινητό του περί ώρα 22:45 και τον ρώτησα που βρίσκεται και μου απάντησε ότι είχε φύγει. Και τον ρώτησα γιατί έφυγε και μου απάντησε “Πόσο να καθίσω; Αυτόν θα φυλάω;”».
Διαβάστε περισσότερα: Έντεκα μέτρα στήριξης στους συγγενείς των θυμάτων και σε όσους επέζησαν - Η ανακοίνωση της κυβέρνησης
Μάλιστα, είπε πως συνήθως όταν υπάρχει φόρτος εργασίας, «δεν φεύγει κανείς».
Το κενό στις βάρδιες και οι «εικονικές» υπερωρίες
Όπως μετέδωσε το OPEN, φαίνεται ότι ήταν «κοινό μυστικό» ότι τα εννιάωρα των σταθμαρχών ήταν εικονικά και είχαν καθιερωθεί το τελευταίο διάστημα ως μόνιμο μπόνους για τους σταθμάρχες, που είχαν πολύ απαιτητικό πρόγραμμα και η διοίκηση θέλησε με αυτό τον τρόπο να τους ανταμείψει.
Αυτό συνέβαινε για να παίρνουν οι εργαζόμενοι μια ώρα υπερωρία, δηλαδή περίπου 50 ευρώ επιπλέον το μήνα.
Ωστόσο αυτό σήμαινε πως όταν άλλαζαν τη σκυτάλη εργασίας ο απογευματινός με τον βραδινό σταθμάρχη δεν συνέπιπταν μια ώρα σε κοινή βάρδια, όπως φαίνεται στο πρόγραμμα, διότι η υπερωρία τους ήταν εικονική.
Σημειώνεται ότι, ο 59χρονος προφυλακισμένος σταθμάρχης στην απολογία του αποκάλυψε ότι μέχρι τις 22:00 ήταν τρεις οι σταθμάρχες.
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr