Γιώργος Γεωργίου: Σάλος με άρθρο στο "Έθνος" και τίτλο, "να ζήσουμε να σε ξεχάσουμε" - Βροχή αντιδράσεων, η απάντηση της εφημερίδας

Ο Γιώργος Γεωργίου πέθανε τη Δευτέρα του Αγίου Πνεύματος και η κηδεία του έγινε χθες

Ο γνωστός αθλητικογράφος Γιώργος Γεωργίου πέθανε τη Δευτέρα του Αγίου Πνεύματος 5 Ιουνίου, έπειτα από μάχη με τον καρκίνο, σε ηλικία 71 ετών. Ανάμεσα στους πολλούς που έγραψαν για τον θάνατο του δημοσιογράφου, ήταν και ο Νίκος Τζιανίδης, με το άρθρο του στο Ethnos.gr με τίτλο: "Γιώργο μου, καλό σου ταξίδι και εμείς να ζήσουμε να σε ξεχάσουμε όσο πιο γρήγορα γίνεται" να προκαλεί θύελλα αντιδράσεων και αρνητικών σχολίων στα social media. Αξίζει να σημειωθεί ότι το άρθρο ανέβηκε στην ιστοσελίδα την ημέρα του θανάτου του αθλητικογράφου.

Ειδικότερα, ο Νίκος Τζιανίδης, γράφοντας για τον Γιώργο Γεωργίου, ανέφερε: Ο Γιώργος Γεωργίου ήταν εκπρόσωπος μιας άλλης κουλτούρας, αθλητικής - ποδοσφαιρικής και γενικά κοινωνικής· κάποιοι την υιοθέτησαν, την χειροκρότησαν, την αποθέωσαν, την εξέφρασαν γιατί τους εξέφραζε απόλυτα· δεν ήμουν ένας από εκείνους!".

Διαβάστε ακόμα: Γιώργος Γεωργίου: Το τελευταίο αντίο στον δημοσιογράφο λένε συγγενείς και φίλοι - Ποιοι πήγαν στην κηδεία (φωτό)

"Κλίνω ευλαβικά το γόνυ στην εκδημία του Γιώργου Γεωργίου, εκφράζω τα βαθύτατά μου συλλυπητήρια στους οικείους του, θυμάμαι με δέος τον Γολγοθά που ανέβηκε και τον σταυρό που μόνος έσυρε μέχρι τον Κρανίου Τόπον με την σπάνια ασθένεια του γιού του κι "έξω της πύλης έπαθε", αλλά μέχρι εκεί. Θρηνώ και οδύρομαι, όταν εννοήσω τον θάνατον του Γιώργου Γεωργίου ως άνθρωπο, αλλά ως τηλεπερσόνα, ως ραδιοφωνικό παραγωγό, ως… αθλητικολόγο, θα έλεγα ότι λυπάμαι που τον είδα, που τον άκουσα, που μου μετέφεραν απόψεις του" συνεχίζει ο κ. Τζιανίδης.

Διαβάστε ακόμα: Όταν ο Γιώργος Γεωργίου μιλούσε για τον γιό του που πέθανε: «Άσπρισαν τα μαλλιά, μου έπεσαν τα δόντια» - Τώρα πάει να τον συναντήσει (βίντεο)

"Οι ομοφοβικές εκρήξεις με τη μάγκικη τεχνοτροπία του μάτσο άντρα, που ‘χει στο ΄να χέρι το μπεγλέρι και στ’ άλλο το τσιγάρο: "…τι που... ήταν αυτό. Τι αδ... ρε. Όλες οι αδ... της Ευρώπης μαζεμένες εδώ… Όξω π... κι’ άσκημε, γ... την τρέλα μου…; Κι οι φιλήσυχοι οικογενειάρχες πολύ γελούσαν με τους αφορισμούς του Γεωργίου, που ήταν ό,τι ακριβώς έλεγαν τα απόβραδα στον καφενέ οι άντρες μεταξύ τους, εκεί λίγο πριν δύσει ο ήλιος του ΠΑ.ΣΟ.Κ. και ανατείλουν οι μαύρες νύχτες των Μνημονίων" συνεχίζει ο Νίκος Τζιανίδης για τον Γιώργο Γεωργίου.

"Ως άνθρωπο και ως πονεμένο οικογενειάρχη σε τιμώ και ασπάζομαι τα πάθη σου, ως επαγγελματία, όμως… Γιώργο μου, καλό σου ταξίδι και εμείς να ζήσουμε να σε ξεχάσουμε" καταλήγει ο Νίκος Τζιανίδης για τον θάνατο του Γιώργου Γεωργίου.

Όπως ήταν αναμενόμενο, το άρθρο προκάλεσε σάλο στα social media, με πολλούς χρήστες να ασκούν σκληρή κριτική στον Νίκο Τζιανίδη, τόσο για το ύφος του όσο και για το "timing" της δημοσίευσης.

Δείτε μερικά από σχόλια για τον άρθρο του Νίκου Τζιανίδη για τον Γιώργο Γεωργίου:

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ

ΣΑΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ

ΣΑΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ

Η απάντηση του 'Εθνους: "ο τίτλος του υπήρξε απολύτως άστοχος"

Απάντηση για τις αντιδράσεις που προκάλεσε το άρθρο του Εθνους, "Να ζήσουμε να σε ξεχάσουμε όσο πιο γρήγορα γίνεται", μετά τον θάνατο του Γιώργου Γεωργίου, έδωσε η ιστοσελίδα, παραδεχόμενη πως "ο τίτλος του υπήρξε απολύτως άστοχος".

Οπως αναφέρει η απάντηση του διευθυντή Αδάμου Ζαχαριάδη, "ο τίτλος του άρθρου δεν κατόρθωσε να αποτυπώσει τον διαχωρισμό ανθρώπου και έργου στον οποίο ο αρθρογράφος στόχευε" και συνεχίζει:

"Όμως, στο έργο ενός ανθρώπου έχει κάθε δικαίωμα οποιοσδήποτε να αναφέρεται, να το αποτιμά και να ζυγίζει τις κοινωνικές του συνέπειες. Αυτές δεν αφορούν μόνο τον θανόντα, αλλά ολόκληρη την κοινωνία μέσα στην οποία έζησε και πρόσφερε ή δεν πρόσφερε υπηρεσίες, κατά περίπτωση. Και αυτή η κοινωνία περιλαμβάνει και ανθρώπους πέραν των θαυμαστών/τριών του κάθε ανθρώπου που πεθαίνει. Έτσι, όταν η κοινωνία απαρτίζεται από ομάδες και άτομα που βάλλονται, τραυματίζονται ή στιγματίζονται από τους λόγους και το δημόσιο παράδειγμα μιας δημοσιογραφικής ρητορικής και ενός ακραίου ύφους, προσβολή συνιστά και η αποσιώπηση αυτής της παραμέτρου στο όνομα της μετά θάνατον "δικαίωσης"".

"Ως προς αυτό λοιπόν το ζήτημα, το Έθνος υπερασπίζεται πλήρως το δικαίωμα του συντάκτη του να εγείρει αυτά τα θέματα", αναφέρεται επίσης στην απάντηση του Εθνους.

Αναλυτικά η απάντηση του Έθνους:

Με αφορμή το άρθρο του αρθρογράφου του Έθνους, Νίκου Τζιανίδη για τον δημοσιογράφο Γιώργο Γεωργίου, ο οποίος απεβίωσε τη Δευτέρα 6 Ιουνίου, μια μεγάλη συζήτηση προκλήθηκε τόσο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όσο και σε ειδησεογραφικά μέσα.

Υπηρετώντας μια δημοσιογραφία που δεν είναι τυφλή, αποκομμένη από κάθε κοινωνικό διάλογο, που δεν βλέπει τον εαυτό της ως τιμητή αλλά αναστοχάζεται και προβαίνει σε αυτοκριτική, το Έθνος επιθυμεί να απαντήσει σε αυτή την έντονη συζήτηση που προκλήθηκε γύρω από το συγκεκριμένο άρθρο.

Το θέμα, άλλωστε, είναι σημαντικό και ευαίσθητο. Ευαίσθητο γιατί γράφτηκε με αφορμή τον θάνατο ενός ανθρώπου. Και σημαντικό γιατί αφορά τον δημόσιο λόγο που οι επαγγελματίες δημοσιογράφοι, ζώντες και θανόντες, διαχέουν στο δημόσιο πεδίο είτε ως παράδειγμα προς μίμηση είτε ως αφορμή αναθεμάτων.

Ως προς το αίσθημα προσβολής που γέννησε το συγκεκριμένο άρθρο, το Έθνος αναγνωρίζει ότι ο τίτλος του υπήρξε απολύτως άστοχος. Με σεβασμό στο πένθος των οικείων του Γιώργου Γεωργίου, ως μέσο εκφράζουμε τα ειλικρινή μας συλλυπητήρια και απολογούμαστε για το γεγονός ότι ο τίτλος του άρθρου δεν επιδείκνυε την αναγκαία ευαισθησία σε μια στιγμή απώλειας.

Ο θάνατος ενός ανθρώπου είναι πράγματι μια δύσκολη στιγμή. Και για την οικογένεια του ανθρώπου που φεύγει και για όσους και όσες τον θαύμαζαν. Και ως προς αυτό απαιτούνται πράγματι πιο προσεκτικές επιλογές.

Είναι, όμως, και μια στιγμή αποτίμησης ενός έργου, μιας διαδρομής. Και αυτό είναι επίσης ένα σημαντικό σημείο. Η στιγμή κατά την οποία ένας άνθρωπος, με δημόσια παρουσία και αναντίρρητη κοινωνική απήχηση, "φεύγει" δεν είναι ένα ορόσημο όπου μόνο η "αγιογραφία" επιτρέπεται, αλλά και μια αφορμή αναμνημόνευσης των αμφιλεγόμενων πρακτικών και λόγων που πρέσβευε.

Ο τίτλος του άρθρου δεν κατόρθωσε να αποτυπώσει τον διαχωρισμό ανθρώπου και έργου στον οποίο ο αρθρογράφος στόχευε. Κακώς. Όμως, στο έργο ενός ανθρώπου έχει κάθε δικαίωμα οποιοσδήποτε να αναφέρεται, να το αποτιμά και να ζυγίζει τις κοινωνικές του συνέπειες. Αυτές δεν αφορούν μόνο τον θανόντα, αλλά ολόκληρη την κοινωνία μέσα στην οποία έζησε και πρόσφερε ή δεν πρόσφερε υπηρεσίες, κατά περίπτωση. Και αυτή η κοινωνία περιλαμβάνει και ανθρώπους πέραν των θαυμαστών/τριών του κάθε ανθρώπου που πεθαίνει. Έτσι, όταν η κοινωνία απαρτίζεται από ομάδες και άτομα που βάλλονται, τραυματίζονται ή στιγματίζονται από τους λόγους και το δημόσιο παράδειγμα μιας δημοσιογραφικής ρητορικής και ενός ακραίου ύφους, προσβολή συνιστά και η αποσιώπηση αυτής της παραμέτρου στο όνομα της μετά θάνατον "δικαίωσης".

Ως προς αυτό λοιπόν το ζήτημα, το Έθνος υπερασπίζεται πλήρως το δικαίωμα του συντάκτη του να εγείρει αυτά τα θέματα. Όχι για να πυροδοτήσει το φόβητρο μιας επιτηδευμένα γελοιοποιημένης woke ή cancel culture, αλλά γιατί τα δικαιώματα, ο σεβασμός σε όλες τις κοινωνικές ομάδες και το ήθος του δημόσιου λόγου που παράγεται είναι από τα πιο κρίσιμα διακυβεύματα μιας ουσιαστικής κουλτούρας σεβασμού και ισότητας.

Κι αυτός ο διάλογος οφείλει να είναι πάντα ανοικτός. Σε όλα τα σημεία μιας προσωπικής και μιας συλλογικής διαδρομής. Ακόμα και στη στιγμή της απώλειας. Ακριβώς γιατί είναι μια στιγμή αποτίμησης μιας δημόσιας παρουσίας και παρακαταθήκης.

Σε αυτό το πνεύμα, θέλουμε να ευχαριστήσουμε εκείνους τους αναγνώστες και τις αναγνώστριες για τα σχόλια που μας βοηθούν να αναγνωρίσουμε ό,τι υπήρξε αστοχία στο συγκεκριμένο άρθρο. Αλλά και για τη δυνατότητα που μας δίνεται να υπερασπιζόμαστε θέσεις με τις οποίες κάποιοι από εκείνους και εκείνες διαφωνούν.

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr