Το βίντεο ντοκουμέντο από τον θάνατο του σμηναγού Κώστα Ηλιακή: Πριν 18 χρόνια το τουρκικό F16 πέφτει πάνω στο Ελληνικό - Οι συγκλονιστικοί διάλογοι
Ο Κώστας Ηλιάκης έχασε τη ζωή του πριν 18 χρόνια όταν αδέξιος πιλότος τουρκικού F16, έπεσε πάνω του
Δεκαοχτώ χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από τις 23 Μαΐου 2006 όταν ο σμηναγός Κώστας Ηλιάκης σε μία μέρα ρουτίνας, αναχαιτίζοντας τουρκικά αεροπλάνα θα έχανε τη ζωή του.
Ο Κώστας Ηλιάκης, ο τέταρτο παιδί του Γιάννη και της Ειρήνης Ηλιάκη, γεννήθηκε στα Χανιά, στις 15 Αυγούστου 1970.
Πέρασε το 1989 στη Σχολή Ικάρων που ήταν και η μοναδική επιλογή στο μηχανογραφικό δελτίο για τη συμμετοχή στις πανελλήνιες εξετάσεις.
Ορκίστηκε ανθυποσμηναγός το καλοκαίρι του 1993 και τοποθετήθηκε στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος (120 ΠΕΑ), προκειμένου να ολοκληρωθεί η πτητική του εκπαίδευση με αεροσκάφη Τ2.
Ακολούθως τοποθετήθηκε στην 115 ΠΜ, και πιο συγκεκριμένα στην 340 Mοίρα Βομβαρδισμού (αεροσκάφη Α-7 Corsair).
Από τους πρώτους στα F16
Tο 2002 αποτέλεσε μέρος του πυρήνα των 10 Ιπταμένων που στάλθηκαν στις ΗΠΑ για εκπαίδευση στα νέα F-16 Block 52+.
Αφού ολοκλήρωσε την εκπαίδευσή του, ο Κώστας επέστρεψε στην Ελλάδα, στην 347 Μοίρα της 111 ΠΜ (Νέα Αγχίαλος Βόλου), μέχρι να αφιχθούν τα νέα αεροσκάφη στην 115 ΠΜ.
Τον Ιούνιο του 2003 μετατέθηκε στην 340 Μοίρα «Αλεπού» της 115 ΠΜ, όπου απέκτησε επιπλέον εμπειρίες στην αναχαίτιση με τα νέα F-16 Block 52+, έλαβε μέρος στο σχεδιασμό και την εκτέλεση νυχτερινών επιχειρήσεων, ενώ κατέστη εκπαιδευτής αέρος.
Μετά τον θάνατό του, στις 28 Δεκεμβρίου 2006, στην καθιερωμένη τελετή απονομής μεταλλίων και βραβείων από την Ακαδημία Αθηνών, απονεμήθηκε στον αποθανόντα αξιωματικό της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας και πατέρα δύο παιδιών το αργυρό μετάλλιο αρετής και αυτοθυσίας.
Στις 23 Μαΐου 2007 έλαβαν χώρα τα αποκαλυπτήρια μνημείου προς τιμήν του Κώστα Ηλιάκη στην Κάρπαθο.
Το χρονικό της σύγκρουσης
Στις 12:42 το F-16 με πιλότο τον Κώστα Ηλιάκη διεμβολίστηκε από ένα τουρκικό μαχητικό που έκανε επικίνδυνους ελιγμούς, προκειμένου να καλύψει ένα τουρκικό RF-4 που έφερε φωτογραφικές μηχανές και προσπαθούσε να φωτογραφίσει συστοιχίες S-300.
O Ηλιάκης είχε απογειώσει το αεροσκάφος από τη βάση της Σούδας και αποστολή του ήταν να αναχαιτίσει τη μία εκ των δύο τριάδων τουρκικών μαχητικών, που είχαν κάνει παραβίαση του ελληνικού εναέριου χώρου.
Σε βίντεο-ντοκουμέντο που είχε παρουσιάσει το STAR o Κώστας Ηλιάκης ακούγεται να λέει: «Έχω πάει δεξιά που κάνουν τα S», με τον δεύτερο Έλληνα πιλότο να του λέει: «Παίρνω τον αριστερό εγώ, περνάω από δεξιά, Κώστα».
Τότε ο Κώστας Ηλιάκης ακούγεται να του λέει: «Μάκη, μείνε πίσω του» και ο άλλος πιλότος τον ρωτάει «Πίσω του;». Εκείνη τη στιγμή ακούγονται τα τελευταία λόγια του σμηναγού: «Ναι, ναι, πίσω του. “Κρόνος” ο 550 πηγαίνει για τον “χοντρό” (RF-4). Είμαι πίσω του».
Στο βίντεο έχει καταγραφεί και η στιγμή που το τουρκικό F-16 έπεσε στο μαχητικό του Ηλιάκη μετά τους επικίνδυνους ελιγμούς του τούρκου πιλότου.
«Κρόνος, Κρόνος, βλέπω φωτιά κατευθείαν μπροστά στα 20 μίλια σαν έκρηξη. Συνεχίζω ψηλότερα από την έκρηξη, οδηγίες», ακούγεται να λέει ο δεύτερος πιλότος του άλλου ελληνικού F-16 λίγα δευτερόλεπτα αργότερα.
«“Κρόνος” έχουν τρακάρει δύο F-16 νότια της Καρπάθου».
Μάλιστα τη σύγκρουση είδε ένα δεύτερο ζεύγος F-16 με τον κωδικό «Αλεπού 370» που είχε απογειωθεί από το Καστέλι με τους πιλότους να λένε:
«“Κρόνος” ο 550 πήγε να προσεγγίσει να δει το POD. Δεξιά από το RF-4 ήταν ένα F-16 τουρκικό. Πήγε να περάσει από δεξιά το ελληνικό F-16 και μετά έγινε η σύγκρουση», ακούγεται να λέει ένας εκ των πιλότων.
Ο επόμενος διάλογος που ακούγεται είναι μεταξύ του ίδιου και του αρχηγού ΑΤΑ, ο οποίος ρωτάει: «551 ο “Αχιλλέας”, το ελληνικό F-16 το εγκατέλειψε ο ιπτάμενος;» για να πάρει την απάντηση «ο 551 δεν είδε τίποτα. Δεν είδα τίποτα, έγινε μια ισχυρή έκρηξη. Η έκρηξη ήταν πολύ ισχυρή».
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr