Μίνως Μάτσας: Η αξεπέραστη & αξέχαστη συναυλία - Ενσωμάτωση των ρεμπέτικων με τα fado της Πορτογαλίας, τα tango της Αργεντινής & τα blues της Αμερικής
Στο Ηρώδειο.
Ο καταξιωμένος συνθέτης Μίνως Μάτσας παρουσίασε τη Δευτέρα 2 Σεπτέμβριου μία αξεπέραστη συναυλία, που θα θυμούνται για χρόνια οι χιλιάδες θεατές που κατέκλεισαν ασφυκτικά το Ηρώδειο.
Μία μοναδική συναυλία, με τον γνωστό συνθέτη να ενσωματώνει μουσικά τα ρεμπέτικα τραγούδια με τα fado της Πορτογαλίας, τα tango της Αργεντινής και τα blues της Αμερικής.
Σε αυτή την μαγική μουσική βραδιά μεταξύ των άλλων παραβρέθηκαν οι Μάκης κ Ρούλα Μάτσα, Μαργαρίτα Μάτσα, Κώστας Βαρώτσος, Γιάννης κ Καίτη Μετζικώφ, Αγάπη Πολίτη, Άγγελος Παπαδημητρίου, Πέτρος Ζούλιας, Μαρία Εμπειρίκου, Νίκος Σταμπολίδης, Εμμανουέλα Βασιλάκη, Σόφη Κουταλίδη, Ανδρέας κ Μιλένα Τσαβλιρή, Robert Mccabe, Anne Mccabe, Θωμάς κ Ολίνκα Βαρβιτσιώτη, Ελένη Βαρβιτσιώτη, Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, Βασίλης κ Μαρίνα Θεοχαράκη, Θεοχάρης Φιλιππόπουλος, Καπετάν Παναγιώτης Τσάκος, Χριστίνα Κεφαλογιάννη, Κωστής Χατζηδάκης, Πόπη Καλαϊτζή, Τζένη Μήτση, Σταύρος Μήτσης, Ξανθή Μπέρση, Ανδρέας Φιορεντίνος, Ιωάννης Μπρατάκος, Έλενα Ράπτη, Κωνσταντίνος κ Μαριλένα Κωνσταντινίδη, Κατερίνα Κοσκινά, Δέσποινα Μοιραράκη, Γιώργος Παπατζανής, Τάκης Μαυρωτάς, Γιάννης Βογανάτσης, Γιώργος Φραγκογιάννης, Σταύρος Τσακίρης, Κατερίνα Τερζοπούλου κ.α.
Η συναυλία πλαισιώθηκε με 15 Έλληνες και ξένους δεξιοτέχνες ενώ τα τραγούδια ερμήνευσαν ο Κώστας Τριανταφυλλίδης και η Δήμητρα Μωραΐτη μαζί με την LINA από την Πορτογαλία, την Debora Russ από την Αργεντινή και τον Eric B. Turner από την Αμερική.
Μια συναυλία σταθμός με τον συνθέτη Μίνω Μάτσα να ενώνει με δεξιοτεχνία μουσικούς πολιτισμούς και να γεφυρώνει αποστάσεις μεταξύ των λαών.
Ο συνθέτης αναφέρει σχετικά για το πρόγραμμα «Τα Ρεμπέτικα +FADO : TANGO : & BLUES» που παρουσίασε:
Ο Μάνος Χατζιδάκις είχε πει “Το ρεμπέτικο υπήρχε μόνον έναν καιρό που λειτουργούσε παράνομα σε απρόσιτες και απομακρυσμένες κρυψώνες, κάπου στα πέριξ.
Ακόμα υπήρχε και όταν άρχιζε να εκφράζει λειτουργικά, πάθη και βιώματα μεταπολεμικά μίας ανώνυμης, ζαλισμένης απ’ την καταστροφή, προδομένη μάζας, που ένιωθε την ανάγκη της ερωτικής επικοινωνίας και δεν μπορούσε, και την διάθεση να ξεφύγει από την πραγματικότητα της, και πάλι, δεν μπορούσε…”.
Με τον ίδιο τρόπο το Fado της Πορτογαλίας, το Tango της Αργεντινής και το Blues της Αμερικής έχουν ρίζες στις κοινωνικές, πολιτικές και πολιτισμικές εμπειρίες των λαών τους και αναδείχθηκαν ως μέσο έκφρασης μέσα από την προσπάθεια των ανθρώπων να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της ζωής.
Από την αναζήτηση της αγάπης και της απώλειας μέχρι την αντίσταση έναντι της κοινωνικής αδικίας και την έκφραση της πνευματικής αναζήτησης, αυτά τα είδη μουσικής μοιράζονται μια κοινή παράδοση, της αυθεντικότητας και της επανάστασης και εκφράζουν διαχρονικές αξίες που εμπνέουν και συγκινούν τους ακροατές τους σε όλο τον κόσμο.
Η σχέση μου με το ρεμπέτικο είναι τόσο ισχυρή, σχεδόν κυτταρική.
Ο γνωστός τραγουδιστής του ρεμπέτικου Τάκης Μπίνης έχει πει: “ Αν δεν υπήρχε ο Μίνως Μάτσας δεν θα υπήρχε ρεμπέτικο τραγούδι”.
Φυσικά μιλούσε για τον παππού μου που υπήρξε διευθυντής της εταιρίας Odeon-Pαrlophone, και ήταν αυτός που παρά το συγκρουσιακό κλίμα της εποχής τόλμησε να εκδώσει πρώτος τα τραγούδια του Μάρκου Βαμβακάρη, και κατόπιν το έργο όλων των συνθετών της εποχής του ρεμπέτικου.
Ταυτόχρονα έγραψε τους στίχους για μερικά από τα ωραιότερα ρεμπέτικα τραγούδια όπως το “Μινόρε της αυγής ”, ο “Αντώνης ο βαρκάρης ο σερέτης”, “Είσαι εσύ ο άνθρωπος μου” κ.α.
Προσωπικά σαν συνθέτης αναγνωρίζω τις ρίζες της μουσικής μου σε αυτό το μοναδικό αυθεντικό είδος μουσικής.
Έτσι, διαλέγω κάποια από τα αγαπημένα μου ρεμπέτικα τραγούδια δίνοντάς τους το δικό μου χαρακτήρα, τα αποδομώ και τα ανασυνθέτω προσθέτοντας συχνά μουσικά μέρη που γεννιούνται από αυτά. Με έναν βασικό όρο.
Κρατώ αυτό που αισθάνομαι ως ουσία και τα παρουσιάζω στο κοινό με έναν τελείως διαφορετικό τρόπο.
Σε ένα μουσικό ταξίδι στο χώρο και τον χρόνο αναδύονται οι μορφές του Βαμβακάρη, του Τσιτσάνη, του Παπαιωάννου και άλλων σε ένα φανταστικό ταξίδι στις όχθες του Μισισιπή, στη Λισαβόνα και τo Buenos Aires παρέα με τον Robert Johnson, την Amalia Rodrigues και τον Carlos Gardel.
Έλαβαν μέρος
Ερμηνευτές
Κώστας Τριανταφυλλίδης
Δήμητρα Μωραΐτη
LINA_
Debora Russ
Eric B. Turner
Μουσικοί
Τάκης Βασιλείου: Κρουστά
Νικόλας Γαρουφαλάκης: Keyboards
Σοφία Ευκλείδου: Τσέλο
Παρασκευάς Κίτσος: Κοντραμπάσο
Αχιλλέας Λιαρμακόπουλος: Τρομπόνι
Γιώργος Μάτσικας: Μπουζούκι: Νυκτά
Νίκος Μέρμηγκας: Μπουζούκι: Νυκτά
Αρετή Μπαρτάκη: Φωνητικά: Μπαγλαμά
Γιάννης Παπαγιαννούλης: Κρουστά
Γιάννης Πούλιος: Βιολί
Κώστας Μυλωνάς: Drums
Ιόλη Σιφονιού: Κeyboards
Ντίνος Χατζηιορδάνου: Ακορντεόν
Γιώργος Χατζόπουλος: Κιθάρα
Victor Villena: Bandoneon
Pedro Alexandre Rodrigues Ferreira de Oliveira: Πορτογαλική κιθάρα
Davide Serini: Ακουστική κιθάρα
και ο συνθέτης στο πιάνο
Συντελεστές
Ενορχήστρωση- Διασκευές: Μίνως Μάτσας
Σχεδιασμός φωτισμών: Χριστίνα Θανάσουλα
Σχεδιασμός ήχου: Ηλίας Λάκκας
Επιμέλεια Παραγωγής: Ιόλη Σιφονιού
Επιμέλεια Score: Νικόλας Γαρουφαλάκης
Επιμέλεια κίνησης: Γιάννης Αντωνίου
Graphic Designer: Δημήτρης Αρβανίτης
Επιμέλεια αφίσας και προγράμματος: Δημήτρης Παναγιωτακόπουλος, Νίκος Κυπαρίσσης
Φωτογραφίες: Νικήτας Σιφονιός, Max Parovsky
Motion Graphic Design: Ελένη Παντελέ
Χορηγοί φιλοξενίας:
HOTEL BRAIN, AIROTEL,
Διοργάνωση
ΛΑΒΡΥΣ
Δείτε περισσότερες φωτογραφίες στο slide show.
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr