Γιατί ακινητοποιήθηκαν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Αράχωβα - Οι 2+1 λόγοι (βίντεο)
Σχηματίστηκαν ουρές χιλιομέτρων
Για συνδυασμό παραγόντων που οδήγησε στις χθεσινές εικόνες στην Αράχωβα, ανήμερα Χριστουγέννων, όπου σχηματίστηκαν ουρές χιλιομέτρων, έκανε λόγο ο δήμαρχος της περιοχής, Γιάννης Σταθάς.
Ο κ. Σταθάς μιλώντας στην ΕΡΤ σημείωσε πως «το βασικότερο από όλα να προσέχει ο κόσμος να μην ανεβαίνει χωρίς αλυσίδες γιατί είναι μεγάλο το πρόβλημα. Πάρα πολλοί έρχονται για βόλτα, αλλά πρέπει να σεβόμαστε τη φύση».
«Παρά τις προειδοποιήσεις που είχε κάνει και η κυβέρνηση και ο κ. Κικίλιας, κάποιοι εδώ πέρα χθες δεν το έκαναν αυτό. Ελάχιστοι είναι αυτοί οι οποίοι δεν το τήρησαν, αλλά αυτοί οι ελάχιστοι, όμως δημιούργησαν πρόβλημα μεγάλο και στους υπόλοιπους» συνέχισε ο κ. Σταθάς.
«Έγινε ένας συνδυασμός πραγμάτων. Ένα ήταν ότι υπήρχαν μερικά αυτοκίνητα τα οποία δεν είχαν αλυσίδες. Υπήρξε ένα μεγάλο αυτοκίνητο οδικής βοήθειας που έκλεισε και τις δύο λωρίδες που δεν είχε αλυσίδες ούτε χιονολάστιχα, με αποτέλεσμα να μπλοκάρει την κίνηση για πάρα πολύ ώρα και αυτό δημιούργησε ένα πρόβλημα. Αυτό είχε να κάνει με το ότι δεν τηρούμε όλοι τους κανόνες και τι λέμε; Ότι πρέπει να έχουμε πάνω ή χιονολάστιχα ή κουβέρτες ή αλυσίδες. Αυτά είναι τα βασικά που πρέπει να έχουμε όλοι μας» πρόσθεσε και αναφέρθηκε και στο ρόλο που διαδραμάτισαν στο περιστατικό τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
«Η τροχαία ήταν εκεί για να κάνει ελέγχους, αλλά αν κλείσουν και τα δύο τα ρεύματα θα μπλοκαριστεί και η τροχαία και τα εκχιονιστικά μέσα στις ουρές» επεσήμανε ενώ πρόσθεσε παράλληλα «υπήρχε κίνηση υπήρχε, δεν είχε κλειδώσει τελείως η κίνηση. Απλά μερικοί που δεν είχαν αλυσίδες και είχαμε και το θέμα που παρατηρήσαμε μετά και με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα οποία είχαν μπαταρία μεν αλλά μένανε[…] κάτι το οποίο αντιμετωπίσαμε πρώτη φορά φέτος. Αυτό δεν μπορούσαμε να το προβλέψουμε».
Οι βασικοί λόγοι ακινητοποίησης ηλεκτρικού οχήματος σε ψύχος
Ολική αποφόρτιση μπαταρίας
Σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, η αυτονομία της μπαταρίας μειώνεται σημαντικά. Εάν η φόρτιση δεν είναι επαρκής ή η διαδρομή υπερβαίνει την προσαρμοσμένη αυτονομία, το όχημα ενδέχεται να ακινητοποιηθεί πριν φτάσει στον προορισμό του. Επιπλέον, η ανάγκη για θέρμανση της καμπίνας και της μπαταρίας αυξάνει την κατανάλωση ενέργειας, μειώνοντας την αυτονομία έως και κατά 40%.
Δυσκολία ενεργοποίησης μπαταρίας
Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου αποδίδουν καλύτερα σε ένα συγκεκριμένο εύρος θερμοκρασιών. Όταν η θερμοκρασία πέσει σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα, ενδέχεται να μην μπορούν να παρέχουν την απαιτούμενη τάση για την εκκίνηση του οχήματος.
«Πάγωμα» του συστήματος διαχείρισης μπαταρίας
Το σύστημα διαχείρισης μπαταρίας (Battery Management System – BMS) έχει στόχο την προστασία της μπαταρίας από φθορές. Σε συνθήκες έντονου ψύχους, το BMS μπορεί να περιορίσει ή να διακόψει την παροχή ενέργειας προς το όχημα, προκειμένου να αποτρέψει βλάβες, αφήνοντας το όχημα ακινητοποιημένο.
Διαβάστε ακόμη: Αράχωβα: Οχήματα χωρίς αλυσίδες «κόλλησαν» στους δρόμους - Ουρές χιλιομέτρων από το χιονοδρομικό (φωτό-βίντεο)
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr