«Mayday, mayday, χτύπησα σε πουλιά»: To συγκλονιστικό τελευταίο μήνυμα του πιλότου με τους 179 νεκρούς – Τι λέει για τη συντριβή ο Γρηγόρης Κωνσαντέλλος (βίντεο)
Τα ερωτήματα που πρέπει να απαντήσουν οι ειδικοί για τη συντριβή του αεροσκάφους της Jeju Air
Σε επταήμερο πένθος βρίσκεται από σήμερα η Νότια Κορέα καθώς θρηνεί τον θάνατο 179 ανθρώπων που επέβαιναν στο αεροπλάνο της Jeju Air που συνετρίβη τα ξημερώματα της Κυριακής.
Το αεροσκάφος χωρίς να μπορέσει να κατεβάσει τροχούς συνετρίβη κάνω σε τοίχο στο τέλος του διαδρόμου όπου βρισκόντουσαν κεραίες επικοινωνίας.
Για την ώρα οι διάλογοι του πιλότου με τον πύργο ελέγχου και τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας και το χρονολόγιο των τελευταίων λεπτών πριν τη συντριβή του Boeing 737-800, δεν δίνουν κάποια άλλη πληροφορία πέραν της σύγκρουσης με πουλιά του αεροσκάφους εν πτήσει.
Σύμφωνα με όσα μεταδίδουν διεθνή μέσα ενημέρωσης η τελευταία επικοινωνία του πιλότου του μοιραίου αεροσκάφους με τον πύργο ελέγχου 8:58 (ώρα Κορέας) όταν είπε εξέπεμψε σήμα κινδύνου (mayday), χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες για το πρόβλημα που αντιμετώπιζε πέραν της φράσης «bird strike, bird strike, go-around» (μτφ. χτύπησα σε πουλιά, χτύπησα σε πουλιά, κάνω στροφή).
Μετά από πέντε λεπτά το αεροπλάνο έκανε touchdown με την «κοιλιά» στον μήκους 2,8 χλμ. διάδρομο προσγείωσης πριν να καταλήξει σε μια τσιμεντένια κατασκευή.
Διαβάστε ακόμα: Ν. Κορέα: Και δεύτερο αεροσκάφος της Jeju Air με πρόβλημα στο σύστημα τροχών - Κατάφερε να προσγειωθεί με ασφάλεια
Ερωτήματα, ψάχνουν απαντήσεις
Μιλώντας για την πολύνεκρη τραγωδία στη Νότια Κορέα, ο επί χρόνια πρόεδρος της Ένωσης Χειριστών Πολιτικής Αεροπορίας και σημερινός δήμαρχος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, ανέλυσε τα ερωτήματα για τα οποία ζητούνται απαντήσεις, καθώς ο ίδιος έχει εμπειρία 17 ετών στον ίδιο τύπο αεροπλάνου.
Όπως είπε στο Action 24 το βασικό ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί από την επιτροπή που έχει αναλάβει τη διερεύνηση του αεροπορικού δυστυχήματος, είναι γιατί οι πιλότοι του μοιραίου Boeing δεν μπόρεσαν να κατεβάσουν το σύστημα προσγείωσης (σ.σ. τους τροχούς).
Με αφορμή βίντεο που κυκλοφόρησε και το οποίο φέρεται να δείχνει τον έναν από τους κινητήρες του αεροπλάνου να βγάζει φωτιά σαν να έχει προσκρούσει κάτι επάνω του, ο κ. Κωνσταντέλλος εξήγησε ότι το σύστημα προσγείωσης λειτουργεί με υδραυλικό τρόπο «αλλά ακόμα και αν αυτό έχει βλάβη, τότε υπάρχουν διακόπτες ώστε σε 1-2 λεπτά να κατέβει το σύστημα με τη βαρύτητα».
Το δεύτερο ζήτημα που πρέπει να απαντηθεί, κατά τον ίδιο, είναι γιατί τα «φλαπς», τα πτερύγια ανάσχεσης που υπάρχουν στα φτερά των αεροπλάνων, δεν λειτούργησαν με αποτέλεσμα η ταχύτητα προσέγγισης του Boeing να είναι αυξημένη έως και κατά 100 μίλια μεγαλύτερη από αυτή με την οποία επιτρέπεται να γίνεται η προσγείωση. Σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντέλο το σύστημα αυτό λειτουργεί, επίσης, με υδραυλικό σύστημα αλλά υπάρχει και τρόπος αυτό να γίνει με ηλεκτρικό σύστημα.
Διαβάστε ακόμα: Τραγωδία στη Ν. Κορέα: 3χρονος το μικρότερο θύμα από την συντριβή αεροπλάνου – Οι μαρτυρίες των 2 διασωθέντων αεροσυνοδών (φωτό & βίντεο)
Αναλύοντας τα τρομακτικά πλάνα από τη στιγμή της σύγκρουσης του αεροπλάνου πάνω σε μια κατασκευή, ο κ. Κωνσταντέλλος εξήγησε ότι επρόκειτο για κεραίες μετάδοσης σημάτων στους πιλότους (ILC) που είναι αγκιστρωμένες στο έδαφος. Όπως είπε, το αεροσκάφος τα δευτερόλεπτα πριν την πρόσκρουση και την έκρηξη που ακολούθησε δεν έχει κάποια κλίση και δείχνει να είναι υπό τον έλεγχο των πιλότων.
Η απουσία των πτερυγίων ανάσχεσης, όμως, ήταν αυτή που υποχρέωσε τους πιλότους να κατέβουν στα 1.200 από τα 2.800 μέτρα του διαδρόμου προσγείωσης, καθώς το αεροπλάνο δεν μπορούσε να κόψει ταχύτητα.
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr