Κοκαΐνη, τσιγάρο από τα 11, κακοποίηση στα14 και άλλα θλιβερά ,η πραγματική ζωή της θρυλικής Εμανουέλλας
Τα δύσκολα παιδικά χρόνια, οι σχέσεις της με άνδρες πολύ μεγαλύτερούς της και ο εθισμός στην κοκαΐνη σημάδεψαν τη ζωή της ντίβας του σοφτ πορνό.
Τα δύσκολα παιδικά χρόνια, οι σχέσεις της με άνδρες πολύ μεγαλύτερούς της και ο εθισμός στην κοκαΐνη σημάδεψαν τη ζωή της ντίβας του σοφτ πορνό.
Τα δύσκολα παιδικά χρόνια, οι σχέσεις της με άνδρες πολύ μεγαλύτερούς της και ο εθισμός στην κοκαΐνη σημάδεψαν τη ζωή της ντίβας του σοφτ πορνό.
Με το σλόγκαν «το ακατάλληλο ποτέ δεν ήταν έτσι», η ταινία «Εμανουέλλα» με πρωταγωνίστρια τη Σίλβια Κριστέλ, η οποία υποδυόταν τη νεαρή, φιλήδονη σύζυγο ενός μεσήλικου Γάλλου διπλωμάτη στην Μπανγκόγκ, φέρνει στις αρχές του '70, για πρώτη φορά χωρίς ενοχές, το «μαλακό» -σοφτ- πορνό στη μεγάλη οθόνη και γίνεται συνώνυμη της σεξουαλικής απελευθέρωσης.
Η «Εμανουέλλα» γίνεται τεράστια επιτυχία με εισπράξεις παγκοσμίως 650 εκατ. δολαρίων, ενώ στο Παρίσι προβάλλονταν συνεχώς επί... 11 χρόνια! Η 22χρονη Κριστέλ γίνεται αστέρι μεγάλου μεγέθους κι ακολουθούν και συνέχειες, η «Εμανουέλλα 2» (1975), το «Αντίο Εμμανουέλα» (1977) και η «Εμανουέλλα 4» (1984). «Κατάλαβα πως το κοινό είχε επηρεαστεί βαθιά από την ταινία», είχε δηλώσει η Κριστέλ κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της δεύτερης συνέχειας: «Ηθελα λοιπόν να παρατείνω τις φαντασιώσεις τους μ' εμένα γυμνή και ποθητή στο επίκεντρό τους».
Ωστόσο, αυτή η παράταση της φαντασίωσης δεν τη βοήθησε ποτέ να απαγκιστρωθεί από τις ταινίες σοφτ πορνό, παρότι το επιδίωξε, αποτυχία που την έστρεψε στους δρόμους του αλκοόλ και της κοκαΐνης.
Το κουβάρι της διαδρομής της αρχίζει να ξετυλίγεται με τη γέννησή της. Γεννήθηκε στην Ουτρέχτη της Ολλανδίας το 1952. Οι γονείς της, Ζαν Νίκολας και Πιέτ, είχαν ξενοδοχείο στην πόλη, το οποίο ήταν και το σπίτι τους. Οταν μάλιστα είχαν πολλούς πελάτες, έβαζαν την Κριστέλ και την αδελφή της Μαρίνα να κοιμούνται σε μία μικρή αποθήκη. Οταν ήταν 9 χρονών, όπως αποκάλυψε η ίδια πολλά χρόνια αργότερα, έπεσε θύμα κακοποίησης από έναν πελάτη ο οποίος την κάρφωνε με πιρούνια σ' όλο της το σώμα και συνήθιζε να της γλείφει το πρόσωπο. Είχε επίσης τάσεις επιδειξιμανίας από μικρή, αφού χόρευε γυμνή στα τραπέζια του ξενοδοχείου, η γιαγιά της όμως κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ήταν αθεράπευτα ματαιόδοξη και συνήθιζε να καλύπτει τους καθρέφτες με εφημερίδες. Στα 14 της, οι γονείς της χώρισαν και η μικρή Σίλβια ποτέ δεν κατάφερε να ξεπεράσει το σοκ, όταν είδε τον πατέρα της στο κρεβάτι με άλλη γυναίκα. Ισως αυτός να ήταν και ο λόγος που σύναπτε σχέσεις με μεγαλύτερους άνδρες.
Οταν τελείωσε το σχολείο -ήταν ιδιαίτερα ευφυής και μιλούσε τέσσερις γλώσσες- άρχισε να δουλεύει ως μοντέλο και συμπλήρωνε τα προς το ζην κάνοντας διάφορες αδιάφορες δουλειές. Το 1973 κέρδισε τον διαγωνισμό Μις Ευρώπη και την ίδια χρονιά για πρώτη φορά εμφανίστηκε γυμνή στην ταινία «Εξαιτίας των Γατών», μία βρετανο-ολλανδική παραγωγή. Την επόμενη χρονιά την προσέγγισε ο παραγωγός Ιβ Ρουσέ Ρουά που είχε αγοράσει τα δικαιώματα του βιβλίου «Εμανουέλλα» -είχε γραφτεί τη δεκαετία του '50 από τη Μαραγιάτ Ρολέ-Αντριάν, που υπέγραφε με το ψευδώνυμο Εμανουέλ Αρσάν-, και της έδωσε τον ομώνυμο ρόλο. Υπέγραψε τριετές συμβόλαιο. Για την πρώτη ταινία πήρε μόλις 10.000 δολάρια, ποσό που έφτασε τα 100.000 δολάρια για το σίκουελ. Οι ρόλοι που της προτείνονταν ήταν κυρίως ερωτικοί, όπως αυτός της Λαίδης Τσάτερλι ή της θρυλικής κατασκόπου του Α' Παγκοσμίου Πολέμου Μάτα Χάρι.
Η πρώτη της μακροχρόνια σχέση ήταν με τον Βέλγο συγγραφέα Ούγκο Κλάους, που ήταν 23 χρόνια μεγαλύτερός της και με τον οποίο απέκτησε έναν γιο, τον Αρθουρ, που γεννήθηκε το 1975. Εγκατέλειψε τον Κλάους για τον Βρετανό ηθοποιό Ιαν ΜακΣέιν, 10 χρόνια μεγαλύτερό της, τον οποίο συνάντησε στα γυρίσματα της ταινίας «Ο Πέμπτος Σωματοφύλακας».
Τα ναρκωτικά
Πέντε χρόνια αργότερα και ενώ είχε υποδυθεί, μεταξύ άλλων, την αεροσυνοδό που προσπαθούσε να σώσει ο πιλότος Αλέν Ντελόν στην περιπέτεια «Πτήσις Κονκόρντ Απειλή στα 20.000 μέτρα», την υπηρέτρια που ξελογιάζει τον 15χρονο γιο της οικογένειας για την οποία δουλεύει στην ταινία «Private Lessons», κάνοντας και μία στάση στο? κρεβάτι του Γουόρεν Μπίτι, βυθίστηκε στα ναρκωτικά. Η σχέση της με τον ΜακΣέιν γίνεται καταστροφική -αποβάλλει το παιδί τους, πέφτοντας από τις σκάλες ύστερα από καβγά τους- κι όταν χώρισαν εκείνος δήλωσε πως «η Σίλβια δεν μπορούσε να μιλάει και να περπατάει συγχρόνως». Η εξάρτησή της από την κοκαΐνη που συνήθιζε να περιγράφει ως «σούπερ βιταμίνη, ακίνδυνη και πολύ πιο συναρπαστική από το αλκοόλ», ήταν τέτοια που δεν της επιτρέπει να κάνει κάποια σοβαρή καριέρα.
Επέστρεψε στην Ευρώπη στα τέλη του '80 για να ασχοληθεί με τη ζωγραφική. Παντρεύτηκε τον παραγωγό Φιλίπ Μπλοτ και τον βοήθησε να χρηματοδοτήσει κάποιες παραγωγές τόσο «επιτυχημένες» που τις ξέχασε και ο ίδιος. Οταν χώρισαν, η Κριστέλ ήταν τόσο χρεωμένη που έχασε τα σπίτια της στην Ολλανδία και στο Παρίσι κι όταν ζήτησε να της επιστραφούν μερικές οικογενειακές φωτογραφίες που είχαν κατασχεθεί με τα υπόλοιπα περιουσιακά της στοιχεία, της αρνήθηκαν με το επιχείρημα ότι «τα προσωπικά της είδη είχαν εμπορική αξία». Για να βγάλει χρήματα, γύρισε μία ακόμα «Εμανουέλλα» (1993), αυτήν τη φορά υποδυόμενη τη μαντάμ οίκου ανοχής.
Καπνίστρια από τα 11 της, διαγνώστηκε με καρκίνο του λάρυγγα το 2001 και την επόμενη χρονιά εντοπίστηκε καρκίνος και στους πνεύμονες. Υποβλήθηκε σε πετυχημένη εγχείρηση, ο καρκίνος όμως επανήλθε στο συκώτι το 2011. Τον Ιούνιο μεταφέρθηκε σε νοσοκομείο του Αμστερνταμ έπειτα από εγκεφαλικό, δεν συνήλθε ποτέ και την Τετάρτη πέθανε στον ύπνο της.
Πηγή: ethnos.gr
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr