Τέλος για τα θρυλικά μαύρα ταξί του Λονδίνου

Μαύρη ημέρα ξημέρωσε χθες για τα μαύρα ταξί του Λονδίνου. Για πρώτη φορά στη μακραίωνη ιστορία του το σήμα-κατατεθέν του Λονδίνου κινδυνεύει να βγει εκτός δρόμου, παρασύροντας μαζί του σχεδόν 300 θέσεις εργασίας.Δείτε τα βίντεο!


Μαύρη ημέρα ξημέρωσε χθες για τα μαύρα ταξί του Λονδίνου. Για πρώτη φορά στη μακραίωνη ιστορία του το σήμα-κατατεθέν του Λονδίνου κινδυνεύει να βγει εκτός δρόμου, παρασύροντας μαζί του σχεδόν 300 θέσεις εργασίας.
Δείτε τα βίντεο!

Επειτα από έναν δύσκολο χρόνο και ένα ακόμη πιο δύσκολο Σαββατοκύριακο μαραθώνιων διαπραγματεύσεων με τους πιστωτές της, η Manganese Bronze, η εταιρεία που κατασκευάζει τον «μαύρο στόλο» της βρετανικής πρωτεύουσας από το 1948, κήρυξε πτώχευση.
Η τελευταία ελπίδα της Manganese Bronze ήταν μία ισχυρή τονωτική ένεση - ένα πακέτο διάσωσης πολλών εκατομμυρίων λιρών - από την Geely, την κινεζική κατασκευάστρια αυτοκινήτων. Η  Geely ωστόσο, βιομηχανικός μέτοχος κατά 20% της Manganese Bronze τα τελευταία πέντε χρόνια - και ιδιοκτήτρια της Volvo - δεν βρήκε συμφέρουσα την προσφορά, καθιστώντας την πτώχευση της βρετανικής εταιρείας μονόδρομο.
Η εταιρεία των θρυλικών ταξί, με έδρα το Κόβεντρι, στην Κεντρική Βρετανία, και 288 άτομα προσωπικό, είχε να δει κέρδη στα ταμεία της από το 2007. Το 2012 όμως ήταν η απόλυτη καταστροφή της. Με εξαίρεση ολίγων λεπτών δόξας κατά τη λαμπερή βραδιά της τελετής λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων, όταν πλαισίωσαν την ιστορική επανένωση των Spice Girls, τα μαύρα καμπ αποδείχθηκαν εξαιρετικά ζημιογόνα φέτος. Στις αρχές του μήνα η εταιρεία υποχρεώθηκε να ανακαλέσει 400 αυτοκίνητα, καθώς διαπιστώθηκε βλάβη στα τιμόνια. Παράλληλα ανέστειλε και τη διαπραγμάτευση των μετοχών της προειδοποιώντας ότι η οικονομική της κατάσταση θα ήταν «ασαφής» έως ότου βρεθεί τρόπος να επισκευαστούν οι βλάβες.
«Είναι μεγάλη ντροπή, γιατί η Manganese Bronze κατασκεύαζε τα καλύτερα ταξί στον κόσμο. Δεν είναι έκπληξη, όμως. Ποτέ δεν άκουγαν τους οδηγούς», τονίζει ο Μάικλ, οδηγός ταξί και αυτός εδώ και 30 χρόνια. Τα σοβαρότερα μειονεκτήματα, υπογραμμίζει, αφορούν το υψηλό κόστος των οχημάτων (τουλάχιστον 45.000 ευρώ), αλλά και το υψηλό κόστος συντήρησης.

Πέραν αυτών όμως, η αρχή του τέλους για τη βρετανική εταιρεία γράφτηκε όταν δόθηκε στους οδηγούς η άδεια να χρησιμοποιούν και άλλα μοντέλα, και συγκεκριμένα το Mercedes Vito, σπάζοντας έτσι το μονοπώλιό της. Είναι ενδεικτικό πως βάσει των τελευταίων στοιχείων, τα δύο από τα πέντε μαύρα ταξί που αγοράστηκαν φέτος είναι Mercedes Vito - συνολικά υπολογίζεται πως στους δρόμους του Λονδίνου κυκλοφορούν σήμερα περίπου 20.000 μαύρα ταξί. «Ισως η Manganese μάς υποτίμησε. Ισως ποντάρισε πολύ στην εμβληματική αξία του οχήματος. Στην πραγματικότητα όμως, είναι ένα ταξί που δεν έχει επανασχεδιαστεί από το 1956. Ας αναρωτηθεί λοιπόν κανείς. Εάν έπρεπε να πάει στον πόλεμο, τι θα προτιμούσε: ένα Spitfire (βρετανικό καταδιωκτικό του Β' Παγκοσμίου Πολέμου) ή ένα F-16;», λέει χαρακτηριστικά στους βρετανικούς «Τάιμς» ο Πίτερ ΝταΚόστα, πρώην οδηγός ταξί της Manganese και νυν εξουσιοδοτημένος έμπορος των νέων μίνι βαν της Mercedes.
ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΟΙ ΙΑΠΩΝΕΣ. Σε κάθε περίπτωση, τον ίδιο ανταγωνισμό θα χρειαστεί να αντιμετωπίσει και ο νέος ιδιοκτήτης, δεδομένου πως και η Nissan έχει μπει δυναμικά στον χορό των μαύρων ταξί, ετοιμάζοντας να λανσάρει το δικό της μοντέλο εντός του 2014. Ο Τζον Ράσελ πάντως, διευθύνων σύμβουλος της Manganese, είναι αισιόδοξος για το τι μέλλει γενέσθαι με τα κινητά μαύρα αξιοθέατα του Λονδίνου: «Η επιχείρηση έχει ευκαιρίες να πετύχει. Εχει αξία. Τα μαύρα ταξί θα είναι για πολύ πολύ καιρό ακόμη στους δρόμους».


Μια ματιά στο εργοστάσιο που κατασκευάζονται τα περήφημα μαύρα ταξί του Λονδίνου



Οι γνώσεις ενός ταξιτζή στο Λονδίνο



Πηγή: tanea.gr

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr