Good News: Τιμ Ματιάκης: Ο χορευτής από τη Λάρισα που «λάμπει» στο Βασιλικό Μπαλέτο της Δανίας - Ένα αστέρι που θα σας εντυπωσιάσει με το κορμί του και θα σας συγκινήσει με τα λόγια του... (φωτό)
Ο Κομφούκιος πολύ σωστά είπε: "Διάλεξε σοφά τι θες να γίνεις και δεν θα χρειαστεί να δουλέψεις ούτε μια μέρα στη ζωή σου!" Βέβαια οι καιροί είναι δύσκολοι και ίσως να αναφέρεται σε αυτούς που είναι "έξω από το χορό". Αυτό δεν ισχύει όμως για τον Τιμ(Τηλέμαχο) Ματιάκη που και μέσα στο χορό είναι, που διάλεξε από παιδί το δρόμο του και που εξακολουθεί να δουλεύει σκληρά.
Ο Κομφούκιος πολύ σωστά είπε: "Διάλεξε σοφά τι θες να γίνεις και δεν θα χρειαστεί να δουλέψεις ούτε μια μέρα στη ζωή σου!" Βέβαια οι καιροί είναι δύσκολοι και ίσως να αναφέρεται σε αυτούς που είναι "έξω από το χορό". Αυτό δεν ισχύει όμως για τον Τιμ(Τηλέμαχο) Ματιάκη που και μέσα στο χορό είναι, που διάλεξε από παιδί το δρόμο του και που εξακολουθεί να δουλεύει σκληρά.
Αν και για τον ίδιο ο χορός είναι τρόπος ζωής και όχι δουλειά." Ο χορός έχει τόσα πολλά να δώσει που κι εγώ δεν χορταίνω. Η αναζήτηση μέσα στο χορό δεν τελειώνει. Λίγο αν στρέψεις τη ματιά σου αλλού, αλλάζει ολόκληρος ο κόσμος. Στη σκηνή συμβαίνει πάντα κάτι μαγικό. Επιλέγεις στιγμιαία αυτό που θα κάνεις γιατί είναι αυτό που βιώνεις εκείνη τη συγκεκριμένη στιγμή, με το συγκεκριμένο κοινό ,με τη συγκεκριμένη διάχυτη ενέργεια", λέει χαρακτηριστικά ο χορευτής.
Αφιερώνοντας λίγο από τον πολύτιμο χρόνο του στη Δανία, ο Τιμ Ματιάκης μας περιγράφει λίγο την μέχρι τώρα πορεία του. "Δε ξέρω πως βρέθηκα στο χορό, μικρός ήθελα να γίνω κτηνίατρος, φιλόσοφος, αστροφυσικός ή παπάς. Μάλλον με είχε αγγίξει το τελετουργικό", λέει χαριτολογώντας
Της Βάσως Μιχοπούλου - Hμερησία
Γεννημένος το 1979 στη Στοκχόλμη από Σουηδέζα μητέρα και Έλληνα πατέρα, έζησε από τα 6 μέχρι και τα 14 του χρόνια στη Λάρισα. Από τη Δημοτική Σχολή της πόλης ξεκίνησε εντελώς τυχαία την "περιπέτεια" του στο χορό, στην προσπάθεια του να αντιγράψει τις αδελφές του που εκδήλωσαν την επιθυμία να κάνουν μαθήματα μπαλέτου ως χόμπι. Στη Σουηδία συνέχισε συνειδητά στη Σχολή του Βασιλικού Μπαλέτου. Σχεδόν αμέσως έγινε κορυφαίος στη Βασιλική Οπερα της Στοκχόλμης, όπου έμεινε εκεί μια 5ετία, ενώ για άλλη μια 2ετία θήτευσε στο Royal Ballet του Λονδίνου για να καταλήξει μέχρι σήμερα σολίστ στο Βασιλικό Μπαλέτο της Δανίας.
Με αρκετές διακρίσεις στο ενεργητικό του κι ένα ρεπερτόριο κυρίως κλασικό, ο Ματιάκης παραμένει μάλλον άγνωστος για τον κόσμο του ελληνικού χορού. Και δεν θα τον είχαμε ακούσει καν αν δεν είχε εμφανιστεί πριν δυο χρόνια στην Αθήνα στο Μέγαρο Μουσικής μαζί με επτά αστέρες, σολίστ από την Εθνική Όπερα του Παρισιού, την Όπερα του Βερολίνου, το Μαριίνσκι της Αγίας Πετρούπολης και το Βασιλικό Μπαλέτο της Δανίας. Εκεί ο Έλληνας χορευτής είχε παρουσιάσει για πρώτη φορά παγκοσμίως, τη δημιουργία του διάσημου χορογράφου φιλανδικής καταγωγής Γιόρμα Έλο «Round About Tim». "Μετά την εμφάνισή μου στο Μέγαρο επήλθε η σιωπή. Με στεναχωρεί που δεν είμαι αναγνωρισμένος στο τόπο μου, αλλά στη χώρα μας έχουμε συνηθίσει να κυνηγάμε τη βιτρίνα, την εικόνα, το όνομα και όχι την ουσία. Δυστυχώς δεν έχουμε κλασικό μπαλέτο στην Ελλάδα, δεν υπάρχει ιστορία. Κάτι προσπαθούμε με τη Λυρική σκηνή, αλλά υπάρχει πολύς δρόμος μπροστά. Υπάρχουν ταλέντα, αλλά λείπουν οι προϋποθέσεις. Είναι κρίμα να μένουν τόσα ταλέντα αναξιοποίητα. Στην Ελλάδα το μπαλέτο δεν έχει εκτιμηθεί όσο στο εξωτερικό και η παιδεία κλασικού χορού δεν είναι ιδιαίτερα αναπτυγμένη. Μάλλον το κράτος δεν έχει αντιληφθεί ότι η Τέχνη είναι κομμάτι της δύναμής του", συμπληρώνει ο χορευτής. Ο Τιμ Ματιάκης δεν προσπαθεί πια να αποδείξει πως είναι σπουδαίος χορευτής. Έχει προ πολλού παραιτηθεί από το κυνήγι της φήμης και την έχει απομυθοποιήσει. "Την κυνηγούσα τη φήμη για πολλά χρόνια, ώσπου κατάλαβα οτι με εγκλώβισε πνευματικά, γιατί αντιλήφθηκα ότι κυνηγούσα κάτι που δεν είχε να κάνει με τη Τέχνη, έναν καλύτερο ρόλο, μια επαγγελματική καταξίωση ή την αναγνώριση. Αυτό με στρεσάρισε και με επηρέασε ψυχικά και σωματικά. Ευτυχώς το κατάλαβα γρήγορα και το απομάκρυνα"
Ο Τιμ Ματιάκης είναι ένας άνθρωπος που διαθέτει ένα ανήσυχο μυαλό, "ψάχνεται" και ψάχνει. Σίγουρα έχει καταλήξει στο ότι ο καλλιτέχνης πρέπει να μιλάει στο τώρα και πρέπει να έχει πάντα κάτι να πει. "Η Τέχνη είναι μια αναπαραγωγή της ζωής, του χρόνου που ζούμε και των κοινωνικών συνθηκών, ανεξάρτητα από το αν διανύουμε περίοδο λιτότητας ή όχι. Δε σχετίζεται η Τέχνη με το χρήμα. Αν κοιτάξει κάποιος προς τα πίσω θα διαπιστώσει πως τα μεγαλύτερα έργα Τέχνης έγιναν σε περιόδους με αναταραχές και προβλήματα. Η Ελλάδα το καλύτερο που έχει να κάνει αυτή την εποχή είναι να παράγει Τέχνη"
Ο βραβευμένος χορογράφος ψάχνει πάντα μια ισορροπία. Την ισορροπία στη ζωή του την έχει βρει μέσα από το γάμο του με τη Δανή σύζυγό του που είναι και αυτή μέλος του μπαλέτου της Δανίας. Στη δουλειά του ισορροπία αναζητά μεταξύ κλασικού και σύγχρονου χορού και πιστεύει ότι ο κλασικός χορός πρέπει να γίνει λίγο πιο εξωστρεφής, να ανανεωθεί, διατηρώντας την ταυτότητά του. Ο ίδιος διατελεί διευθυντής της πειραματικής ομάδας του βασιλικού μπαλέτου της Δανίας, ενώ συνεργάζεται και με την πειραματική ομάδα του Βασιλικού Θεάτρου, με την οποία δίνει παραστάσεις στις Σκηνές του Βασιλικού Θεάτρου. Ο Τιμ Ματιάκης αγαπά την Ελλάδα και θα ευχόταν να συνεργαστεί με έλληνες χορογράφους. Στα καλοκαιρινά του σχέδια είναι να έρθει στην πατρίδα του, να παρακολουθήσει από κοντά την καινούργια παράσταση του Δημήτρη Παπαϊωάννου και να συζητήσει το ενδεχόμενο συνεργασίας μαζί του. "Στην Ελλάδα υπάρχουν οι κατάλληλοι άνθρωποι και αξίζει να γίνουν πράγματα στο χώρο της Τέχνης. Νομίζω ότι ήρθε η ώρα να εκπαιδεύσουμε το φιλότεχνο κοινό της χώρας μας και να του δείξουμε τι γίνεται στην υπόλοιπη Ευρώπη και τον κόσμο"
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr