Οι Έλληνες εφοπλιστές παραμένουν κυρίαρχοι των θαλασσών με 6,3 δις δολλάρια το 2012

Παρά την παγκόσμια οικονομική κρίση που έχει πλήξει και την ναυτιλιακή βιομηχανία, η  ελληνική ναυτιλία συνεχίζει να πρωταγωνιστεί  αποδεικνύοντας ότι οι Έλληνες ακόμη  και στα δύσκολα ξέρουν να οσμίζονται τις ευκαιρίες και να κάνουν τις κατάλληλες επιχειρηματικές κινήσεις.

Παρά την παγκόσμια οικονομική κρίση που έχει πλήξει και την ναυτιλιακή βιομηχανία, η  ελληνική ναυτιλία συνεχίζει να πρωταγωνιστεί  αποδεικνύοντας ότι οι Έλληνες ακόμη  και στα δύσκολα ξέρουν να οσμίζονται τις ευκαιρίες και να κάνουν τις κατάλληλες επιχειρηματικές κινήσεις.

Την χρονική περίοδο  Ιανουάριος-Σεπτέμβριος 2012, οι Έλληνες  εκτιμάται ότι έχουν προχωρήσει  σε 129 συνολικές αγορές πλοίων  και αξίας που ξεπερνάει τα 2,5 δισεκατομμύρια  δολάρια, παρουσιάζοντας 2% μείωση, σε αριθμό αγορών, σε σύγκριση με τους πρώτους εννιά μήνες του 2011.

Η κινητικότητα των επενδύσεων από Έλληνες εμφανίζεται να κατέχει 15,4% του συνολικού αριθμού των  πλοίων που άλλαξαν χέρια, παγκοσμίως,  και εξακολουθεί να παραμένει υψηλότερη από το ποσοστό 12%  που κατέχουν οι άμεσοι ανταγωνιστές τους που είναι οι  Κινέζοι,  με 102 συνολικές αγορές μεταχειρισμένων πλοίων και συνολική αξία επενδυμένου κεφαλαίου περίπου 600 εκ. δολάρια.

«Οι επενδύσεις των Ελλήνων στη ναυτιλία έρχονται σε αντίθεση με το δυσμενές παγκόσμιο οικονομικό προσκήνιο υποκινούμενες από τις ελκυστικές τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων παρουσιάζοντας μια συνεχόμενη διστακτικότητα σε τοποθετήσεις νέων παραγγελιών. Οι κρίσιμες στιγμές που βιώνει η ναυλαγορά τόσο στον τομέα των Bulk carriers (φορτηγών πλοίων) όσο και στον τομέα των tankers προδιαθέτει ολοένα και χαμηλότερα επίπεδα τιμών των μεταχειρισμένων πλοίων ανά τρίμηνο με τους Έλληνες να εμφανίζουν ήπια υποχώρηση των επενδύσεων τους στην αγορά των μεταχειρισμένων πλοίων και έντονη διόρθωση προς τα κάτω στις τοποθετήσεις νέων παραγγελιών» επισημαίνει στο «protothema.gr» η Μαρία Μπερτζελέτου, αναλύτρια του μεσιτικού οίκου αγοραπωλησιών Golden Destiny και προσθέτει: «Τα πλοία bulkers παραμένουν στο επίκεντρο των Ελλήνων επενδυτών με 58 συνολικές αγορές μεταχειρισμένων πλοίων και αξία επενδυμένου κεφαλαίου πάνω από 1,3 δισεκατομμύρια  δολάρια, παρουσιάζοντας 9% ετήσια αύξηση, ενώ εκτιμάται ότι έχουν προχωρήσει σε 44 αγορές πλοίων tankers με αξία επενδυμένου κεφαλαίου περίπου 853 εκ. δολάρια, σημειώνοντας αξιοσημείωτη αύξηση 38% από την περίοδο Ιανουάριος-Σεπτέμβριος 2011. Το αγοραστικό τους ενδιαφέρον στον τομέα των containers εμφανίζεται ελάχιστο με 22 συνολικές αγορές πλοίων σε αξία επενδυμένου κεφαλαίου περίπου 390 εκατομμύρια δολάρια, 27% κάτω από τα επίπεδα του 2011».

Ναυπηγήσεις

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα στοιχεία που αφορούν τις  παραγγελίες των Ελλήνων μέσα στο 9μηνο του 2012  για την κατασκευή  πλοίων, σύμφωνα με τα στοιχεία της Golden Destiny στην ανάλυση που έκανε για το «protothema.gr».

Στην αγορά των ναυπηγήσεων, οι Έλληνες εμφανίζονται να έχουν  προχωρήσει σε 97 νέες παραγγελίες πλοίων με αξία επενδυμένου κεφαλαίου άνω  των  3,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων, από 142 συνολικές παραγγελίες και αξία επενδυμένου κεφαλαίου που ξεπερνά τα  8 δισεκατομμύρια  δολάρια τους πρώτους εννιά μήνες του 2011.
Οι Κινέζοι εμφανίζουν πιο έντονη διάθεση στις ναυπηγήσεις  από τους Έλληνες, με 125 συνολικές  νέες παραγγελίες πλοίων από 244 τη περσινή χρονιά, κατέχοντας 23,5% του συνολικού αριθμού των παραγγελιών και οι Έλληνες 13,5%.

Συνολικά, η επενδυτική διάθεση των Ελλήνων για ναυπηγήσεις  παρουσιάζει 32% μείωση από τα επίπεδα  Ιανουάριος-Σεπτέμβριος του 2011, με τον  τομέα των Bulk carriers να προσελκύει τη μερίδα του λέοντος με 48 νέες παραγγελιές, 26% κάτω από τα επίπεδα του 2011.

Πηγή: protothema.gr

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr