Μία βραδιά στην έπαυλη Ιόλα
Η περίφημη μαρμάρινη τραπεζαρία
Με αφορμή την έκδοση της βιογραφίας του από την "Οδό Πανός"
Η κεντρική είσοδος της έπαυλης
Για μία μόνο βραδιά, χθές Τρίτη 13 Νοεμβρίου 2012, και με ειδική άδεια του νέου της ιδιοκτήτη, άνοιξε τις πύλες της η θαυμάσια αλλά ερειπωμένη και κανιβαλισμένη έπαυλη του Αλέξανδου Ιόλα στην οδό Δημοκρατίας 6 στην Αγία Παρασκευή.
Γιά ένα πάρτυ με προσκεκλημένους φίλους και θαυμαστές του αείμνηστου Αλεξανδρινού συλλέκτη τέχνης του οποίου η επιστροφή στην πατρίδα των γονιών του, αποδείχτηκε μοιραία. Ο άνθρωπος που στον κολοφώνα της δόξας του ως ιδιοκτήτης γκαλερί στα σημαντικότερα κέντρα σύγχρονης τέχνης, στις πρωτεύουσες του δυτικού κόσμου, έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη της, που έφερε στην Ελλάδα ολόκληρη την τεράστιας αξίας προσωπική του συλλογή και τους Τιτάνες διεθνείς καλλιτέχνες συνεργάτες και φίλους του, κυριολεκτικά "κατασπαράχτηκε" απο μια μερίδα Ελλήνων.
Έντυπα όπως η "Αυριανή" της δεκαετίας του '80 εξαπέλυσε χυδαία επίθεση εναντίον του λόγω της φιλιάς του με τον Κωνσταντίνο Καραμανλή και με πρόσχημα την ομολογημένη του ομοφυλοφιλία.
Αντίγραφα πρωτοσέλιδων και άρθρων της εποχής είχαν απλωθεί από τους διοργανωτές στα πατώματα της έπαυλης που κάποτε περπάτησαν κορυφαίες προσωπικότητες και οι χθεσινοί επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να διαβάσουν και πολλοί να φωτογραφίσουν.
Ο φίλος του και βιογράφος του Νίκος Σταθούλης μου έδειξε ένα δημοσίευμα με την υπογραφή του Μάνου Χάρη που αποκαλούσε τον Χατζιδάκι, "Πρώτο πούστη", λέγοντας μου: "αυτή ήταν η Ελλάδα, τότε". "Πολύ φοβάμαι ότι η Ελλάδα παραμένει η ίδια", του απάντησα και με τρομερή περιέργεια προσπάθησα να ανιχνεύσω τον χώρο. Ξέφυγα από τα βλέμματα των υπεύθυνων ασφαλείας και περιπλανήθηκα μέσα στα σκοτάδια αυτής της άλλοτε εκπληκτικής βίλας, σήμερα ένα ρημαδιό.
Έμαθα ότι νέος ιδιοκτήτης θέλει να το γκρεμίσει. Τι κρίμα!!! Αυτό το αριστούργημα του αρχιτέκτονα Πικιώνη, που με το που μπαίνεις στον κήπο αναγνωρίζεις το ίδιο αριστοτεχνικό δάπεδο, όμοιο με τον περιβάλλοντα χώρο της Ακρόπολης, Θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί καταπληκτικά είτε για δημόσια χρήση είτε για ιδιωτική. Τέλος πάντων, η βραδιά κύλησε "κοσμικά", με διάφορους κατά κόσμο σελέμπριτις που ελάχιστα μάλλον γνώριζαν για τον Ιόλα, πέρα από τα κοτσουμπολιά που τα έντυπα της εποχής φρόντισαν να αναπαράγουν.
Μακάρι το βιβλίο "Αλέξανδρος Ιόλας, η ζωή μου" να τους δώσει την ευκαιρία να τον μάθουν - όσοι απο αυτούς το αγόρασαν. Και κυρίως να μάθουν τι τράβηξε από τους συμπατριώτες του....
Η βραδιά είχε μουσική, κρασί και πολλούς περίεργους από τη γειτονία, όπως μια κυρία που πλησίασε τον Γιώργο Χρονά, ιδιοκτήτη των εκδόσεων "Οδός Πανός" και εξέφρασε την έκπληξη της που άνοιξε ο χώρος, κάτι που ο σύλλογος της ή μια επιτροπή για τον εξωραϊσμό της περιοχής δεν το έχει καταφέρει εδώ και χρόνια όπως του είπε....
Ο ηθοποιός Γιώργος Νανούρης που ήταν εκεί με την παρέα του, μου παραχώρησε μερικές φωτογραφίες που τράβηξε...
Η περίφημη μαρμάρινη τραπεζαρία
Στους τοίχους αναρτημένες φωτογραφίες του Αλέξανδρου Ιόλα από την πολυσήμαντη ζωή του
Πολλοί και πολλές απαθανατίζαν τα δημοσιεύματα και τις φωτογραφίες του Ιόλα στους τοίχους
Επάνω στη μαρμάρινη τραπεζαρία, κονκάρδες με την μορφή του Ιόλα όπως τη φιλοτέχνησε ο Γουόρχολ
Οι κονκάρδες που όσοι ήταν τυχεροί, κράτησαν από μία να θυμούνται τη μοναδική αυτή βραδιά
Κρίμα που δε μας επιτράπηκε η πρόσβαση σε ολόκληρο το κτήριο. Αλλά μεγαλύτερο κρίμα είναι η κατάντια του. Αν όλα είχαν γίνει όπως τα είχε οραματιστεί ο Ιόλας, θα είχαμε ένα από τα ωραιότερα μουσεία σύγχρονης τέχνης στην Ευρώπη....
Πηγή: lifo.gr
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr