ΑΒ Βασιλόπουλος: Μένουμε Ελλάδα, κάνουμε επενδύσεις, εξάγουμε στο εξωτερικό, αν δεν είχαμε το αγκάθι του ΦΠΑ όμως...

Τι δήλωσε ο επικεφαλής, Pierre-Olivier Beckers, και ο Executive Vice President της Delhaize Group και CEO για την Ν.Α. Ευρώπη, Κώστας Μαχαίρας


"Μένουμε στην Ελλάδα και θα συνεχίσουμε να επενδύουμε", ήταν το μήνυμα που μετέφερε ο Pierre-Olivier Beckers, επικεφαλής της Delhaize Group, ενός από τους μεγαλύτερους λιανεμπορικούς ομίλους διεθνώς με πωλήσεις που πέρυσι ξεπέρασαν τα 21 δισ. ευρώ, στον πρωθυπουργό Α. Σαμαρά κατά την πρόσφατη συνάντηση τους. 

Αν και επρόκειτο για μια προγραμματισμένη εδώ και τέσσερις μήνες συνάντηση, πραγματοποιήθηκε σε μία κρίσιμη χρονική στιγμή, με τα σενάρια για το μέλλον του βελγικού κολοσσού στην Ελλάδα να πληθαίνουν. Όπως ανέφερε ο Κώστας Μαχαίρας, Executive Vice President της Delhaize Group και CEO για την Ν.Α. Ευρώπη, σε συνάντηση με δημοσιογράφους, ο κ. Beckers εξέφρασε την πρόθεση του βελγικού ομίλου να συνεχίσει τις επενδύσεις που πραγματοποιεί στην Ελλάδα και συγχρόνως το ενδιαφέρον για νέους τομείς δραστηριοποίησης, μεταξύ των οποίων η ενέργεια και η βιομηχανική παραγωγή. 

Επι τάπητος, πάντως, τέθηκε και το ζήτημα του ΦΠΑ στα τρόφιμα που παραμένει από τα υψηλότερα στην Ευρώπη, με τα στελέχη του βελγικού ομίλου να επισημαίνουν πως μείωσή του θα βοηθήσει στην αποκλιμάκωση των τιμών σε μια περίοδο που τα εισοδήματα των Ελλήνων μειώνονται σταθερά, εις βάρος και του τζίρου στο οργανωμένο λιανεμπόριο.

Χάθηκε τζιρος λόγω υφεσης

Όπως έγινε γνωστό από τα στελέχη της ΑΒ Βασιλόπουλος, στο διάστημα 2008 – 2012 το οργανωμένο λιανεμπόριο απώλεσε σημαντικού ύψους πωλήσεις λόγω της ύφεσης. Μόνο πέρυσι, “χάθηκαν” πωλήσεις ύψους 600 εκατ. ευρώ, κάτι που αποτυπώθηκε στο σύνολο σχεδόν της αγοράς. Η τάση στην αγορά συνεχίζει να ενισχύει τα private label προϊόντα, αν και όπως σημειώθηκε, τους τελευταίους μήνες έχει αρχίσει να διαφαίνεται κόπωση και σε αυτή την κατηγορία προϊόντων. 

Σε ότι αφορά στην ΑΒ, η εταιρεία έχει μειώσει από 5-27% τις τιμές σε περισσότερα από 600 προϊόντα της που αντιπροσωπεύουν ποσοστό περίπου 11% του τζίρου της. Παράλληλα, η αλυσίδα αύξησε, με βάση τα στοιχεία της Nielsen, το μερίδιό της στο 21%, με την αναπτυξιακή της πορεία να επικεντρώνεται στη βελτίωση και επέκταση του δικτύου των καταστημάτων της. Την τελευταία διετία (2011-12) η εταιρεία εγκαινίασε 51 νέα καταστήματα (εταιρικά και δικαιόχρησης) δημιουργώντας συνολικά 2.211 νέες θέσεις εργασίας. Η ΑΒ Βασιλόπουλος διαθέτει σήμερα ένα δίκτυο 266 καταστημάτων σε όλη τη χώρα, στα ράφια των οποίων βρίσκονται δεκάδες κωδικοί προϊόντων από έλληνες παραγωγούς. 

Όπως έγινε γνωστό, 3.000 από αυτά τα προϊόντα εξάγονται μέσω του διεθνούς δικτύου του ομίλου Delhaize, με αποτέλεσμα μεταξύ 2010 και 2011 οι εξαγωγές της ΑΒ να αυξηθούν κατά 65,5%.

Πηγή: capital.gr


Πηγή:www.capital.gr

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr