Γάλα και φρούτα θα διανέμονται πάλι στους μικρούς μαθητές από τον Φεβρουάριο

Από τον Φεβρουάριο θα ξεκινήσει η δωρεάν παροχή γάλακτος και φρούτων στα σχολεία, με την ένταξη της Ελλάδας σε σχετικό ευρωπαϊκό πρόγραμμα, ανακοίνωσε στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, στο πλαίσιο συζήτησης επερώτησης των Ανεξαρτήτων Ελλήνων για την Παιδεία.

Από τον Φεβρουάριο θα ξεκινήσει η δωρεάν παροχή γάλακτος και φρούτων στα σχολεία, με την ένταξη της Ελλάδας σε σχετικό ευρωπαϊκό πρόγραμμα, ανακοίνωσε στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, στο πλαίσιο συζήτησης επερώτησης των Ανεξαρτήτων Ελλήνων για την Παιδεία.

Αναγνωρίζοντας το πρόβλημα υποσιτισμού μαθητών που έχει καταγραφεί, ο κ. Αρβανιτόπουλος συμφώνησε πως το φαινόμενο «θα πρέπει να τύχει ιδιαίτερης προσοχής, καθώς έχει πολλές κοινωνικές παραμέτρους». «Πέραν του γεγονότος ότι όποιοι φορείς θέλουν να βοηθήσουν μπορούν να το κάνουν (και αυτό δεν αποτελεί επαιτεία σε μια χώρα που έχει παράδοση στη χορηγία και τη φιλανθρωπία), και πέραν του αυτοτελούς έργου της Εκκλησίας, υπάρχει μια ευρωπαϊκή πολιτική για διανομή γάλακτος και φρούτων στα σχολεία, χωρίς κοινωνικές διακρίσεις. Εμείς διασφαλίσαμε προσφάτως την ένταξή μας στο πρόγραμμα αυτό, το οποίο αρχίζει απ' τον Φεβρουάριο και είναι ένα σημαντικό βοήθημα» ανέφερε ο υπουργός Παιδείας.

Η επερώτηση των Ανεξαρτήτων Ελλήνων αφορούσε τη συνολική εικόνα της Παιδείας στο πλαίσιο της πολιτικής λιτότητας που έχει επιβληθεί από το Μνημόνιο. Οι επερωτώντες βουλευτές, με επικεφαλής την Σταυρούλα Ξουλίδου, επεσήμαναν σωρεία ελλείψεων συνεπεία της υποχρηματοδότησης, για να καταλήξει ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του κόμματος, Νότης Μαριάς, στο συμπέρασμα πως «όσο θα υπάρχει το νεοφιλελεύθερο μοντέλο του Μνημονίου, με μειώσεις στις δαπάνες για την Παιδεία, δεν θα μπορούν να προχωρήσουν τα πράγματα της εκπαίδευσης».

Ο κ. Μαριάς υπέδειξε στον υπουργό Παιδείας τη θεωρητική δυνατότητα να εκμεταλλευτεί η κυβέρνηση τις πρόσφατες αποφάσεις του Eurogroup, προκειμένου να υπάρξει «κοινωνικό μέρισμα» με έμφαση στην Παιδεία. «Από τις προμήθειες του EFSF εξοικονομούμε 450 εκατ. ευρώ. Αναστέλλεται η καταβολή τόκων 10 δισ. για την επόμενη δεκαετία - και ο πρωθυπουργός είπε πως εξοικονομούμε 500 εκατ. ευρώ από τον πρώτο χρόνο. Βάλτε τα στην εκπαίδευση» ανέφερε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος των Ανεξαρτήτων Ελλήνων για να συμπεράνει αργότερα: «Παρότι υπάρχει κέρδος αρκετών δισ., αυτά δεν έρχονται ως κέρδος για το λαό και την Παιδεία, αλλά πηγαίνουν στους δανειστές. Δεν μπορείτε να επιστρέψετε αυτά τα 10 δισ. ως κοινωνικό μέρισμα, γιατί προβλέπεται στο Eurogroup, πως οτιδήποτε βρεθεί, θα πηγαίνει στη μείωση του χρέους. Τα πάντα για τους δανειστές! Γι' αυτό λέμε πως πρέπει να καταργηθεί το Μνημόνιο».

Από πλευράς του, ο υπουργός Παιδείας επισκόπησε τη διαχείριση του υπουργείου Παιδείας με δεδομένη τη μειωμένη του χρηματοδότηση, σημειώνοντας: «Διπλασίασα τους δικαιούχους σίτισης από 50 σε 100.000 στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (...) Μέσα στο μήνα δημοπρατούμε διαγωνισμό 60 εκατ. ευρώ για διαδραστικούς πίνακες στα σχολεία και μετά τις γιορτές θα κατατεθεί νομοσχέδιο για την αλλαγή της μαθησιακής διαδικασίας. Αποτυπώσαμε ψηφιακά την υφιστάμενη κατάσταση στη σχολική εκπαίδευση, ώστε να έχουμε εικόνα των κενών και του εξορθολογισμού που πρέπει να γίνει. Οι 1.400 εκπαιδευτικοί που δηλώνουν διαφόρων ειδών ασθένειες και δεν μπαίνουν στην τάξη, οι 1.250 που κάνουν γραφειοκρατικό έργο, οι 4.500 αποσπασμένοι θα πρέπει να πάνε στις τάξεις με όποιο κόστος. Για να μην υπάρχει κανένα κενό...».

Ο κ. Αρβανιτόπουλος αναφέρθηκε στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και δήλωσε πως αντιλαμβάνεται την καχυποψία τους με δεδομένη την κομματοκρατία του παρελθόντος. «Θα χρειαστεί να κτίσουμε ένα συμβόλαιο εμπιστοσύνης με τους εκπαιδευτικούς. Προέρχομαι από οικογένεια εκπαιδευτικών. Όσοι δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους, μένουν στάσιμοι, αλλά η συντριπτική πλειοψηφία επιτελεί τα καθήκοντά της και έχει αίσθηση κοινωνικής προσφοράς» σημείωσε ο υπουργός.

Οι εξηγήσεις του κ. Αρβανιτόπουλου για τις εκκλήσεις του για «χορηγία» αντιμετώπισης του υποσιτισμού των μαθητών, προκάλεσαν την έντονη αντιπαράθεσή του με τον βουλευτή των Ανεξαρτήτων Ελλήνων, Β. Καπερνάρο, ο οποίος χαρακτήρισε τη στάση του υπουργείου «επαιτεία» και αναρωτήθηκε εάν ο υπουργός Παιδείας θα δεχόταν αντίστοιχες φιλανθρωπικές ενισχύσεις από την Τουρκία ή τα Σκόπια. Ο υπουργός Παιδείας χαρακτήρισε «όνειδος για την αίθουσα» το ερώτημα του βουλευτή, σημειώνοντας πως «ουδείς υπουργός Εθνικής Παιδείας θα διανοείτο να σκεφτεί τέτοιο πράγμα»

«Εφόσον δηλώνετε κοινωνικοί ακτιβιστές, θα πρέπει να αποδεχόσαστε την κοινωνία των πολιτών που κρατά την κοινωνική συνοχή» είπε ο υπουργός απευθυνόμενος προς την κοινοβουλευτική ομάδα των Ανεξαρτήτων Ελλήνων.

«Είμαστε κοινωνικοί ακτιβιστές, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως πιστεύουμε στη διάλυση του κοινωνικού κράτους για να υπάρχει η κοινωνία των πολιτών. Δεν αμφισβητούμε τον κοινωνικό ρόλο της Εκκλησίας, αλλά θέλουμε την αυτοτελή παρουσία του κράτους» απάντησε ο Νότης Μαριάς.


ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr