Ο Ferdinand Alexander Porsche θα γινόταν σήμερα 77 χρόνων! Δείτε τα αυτοκίνητα-όνειρο κάθε άνδρα μαζί με αφιέρωμα στο δημιουργό τους
Ο σχεδιαστής της πρώτης Porsche 911, Ferdinand Alexander Porsche γεννήθηκε στις 11 Δεκεμβρίου 1935. Έγινε θρύλος μέσα από το αυτοκίνητο που έφερε επανάσταση στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, την πρώτη Porsche 911
Ο σχεδιαστής της πρώτης Porsche 911, Ferdinand Alexander Porsche γεννήθηκε στις 11 Δεκεμβρίου 1935.
Η Porsche 911, ένα μοντέλο το οποίο διατηρήθηκε στον πυρήνα του αναλλοίωτο για πενήντα χρόνια και εξακολουθεί να κυκλοφορεί με αμείωτη επιτυχία η... έβδομη γενιά του.
Γιός του ιδρυτή της εταιρείας, Ferry Porsche, ο Γερμανός σχεδιαστής έγινε θρύλος μέσα από το αυτοκίνητο που έφερε επανάσταση στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Tribute Ferdinand Porsche : History of the 911
Ηγήθηκε του σχεδιαστικού τμήματος της Πόρσε από το 1962 ως το 1972.
Porsche 904
Δημιούργημά του θεωρούνται τα μοντέλα 911 και 904.
Porsche 356 Super 90
Ο γιος τού Φέρι Πόρσε, ιδρυτή της γερμανικής μάρκας με το υψηλό κύρος και τις αναρίθμητες επιτυχίες στα μηχανοκίνητα σπορ, γεννήθηκε το 1935 στη Στουτγάρδη, μετακόμισε το 1943 στην Αυστρία μαζί με την οικογένειά του και επέστρεψε το 1950 στη γενέτειρα πόλη του για να ξεκινήσει, λίγο αργότερα, τις σπουδές του ως σχεδιαστής στο Πολυτεχνείο της κοντινής πόλης Ουλμ.
Ο μικρός Μπούτσι, όπως ονομάζεται χαϊδευτικά από τους φίλους του, ανακατεύεται από την παιδική του ηλικία στα πόδια του πατέρα του και του θρυλικού παππού του Φέρντιναντ Πόρσε, ο οποίος εξέλιξε τον Σκαραβαίο για λογαριασμό του Τρίτου Ράιχ. Το κέντρο εξέλιξης και σχεδιασμού στο Τσουφενχάουζεν αποτελεί για αυτόν έναν ονειρεμένο παιδότοπο.
Ο πατέρας του Φέρι Πόρσε εντάσσεται στο κλαμπ των αυτοκινητοκατασκευαστών με... μαγιά την Porsche 956, ο Φέρντιναντ Αλεξάντερ αναλαμβάνει από το 1958 το τμήμα σχεδιασμού και λίγο αργότερα δραστηριοποιείται στην οικογενειακή επιχείρηση και ο πρώτος του εξάδελφος Φέρντιναντ Πιχ (ο σημερινός πανίσχυρος πρόεδρος του ομίλου Volkswagen).
Porsche 911 of 1968
Το 1962 παρουσιάζεται η Porsche 901 προκαλώντας πάταγο σε παγκόσμιο επίπεδο και οι πωλήσεις της ξεκινούν το 1963, αφού μετονομάζεται σε 911, επειδή κατείχε η Peugeot τα δικαιώματα του ονόματος 901.
Porsche No. 1 Type 356 (mid-engine prototype)
Σχεδιαστής του μοντέλου που έμελλε να γράψει ιστορία με το κλασικό σχήμα του, τον αερόψυκτο κινητήρα και την πίσω κίνηση, είναι ο Φ.Α. Πόρσε, ενώ υπεύθυνος για το μοτέρ της υπογράφει ο Πιχ. Το γερμανικό κουπέ 2+2 θέσεων με τους χαρακτηριστικούς στρογγυλούς προβολείς κρατά ουσιαστικά μόνο του επί δεκαετίες την Porsche στη ζωή και το συνοδεύει η φήμη ότι ακόμη και σήμερα παραμένουν ετοιμοπόλεμα όλα τα μοντέλα τα οποία εγκατέλειψαν στο εργοστάσιο του Τσουφενχάουζεν, με εξαίρεση όσα καταστράφηκαν σε τροχαία δυστυχήματα! Η τοποθέτηση της κλειδαριάς της μίζας αριστερά και όχι δεξιά από το τιμόνι, η κυριαρχία του τεράστιου στροφόμετρου απέναντι στο σαφώς μικρότερων διαστάσεων ταχύμετρο γίνονται σήμα κατατεθέν για το διασημότερο μοντέλο της Porsche και οφείλονται στην ιδιοφυΐα του Φέρντιναντ Αλεξάντερ Πόρσε.
Porsche 356 1948 Coupe Porsche-Museum
Τη χαρακτηριστική καμπούρα του πίσω τμήματος της 911 τη χρωστάμε πάντως στην επιμονή του πατέρα Φέρι, αφού ο γιος Μπούτσι δεν ήταν ιδιαίτερα ενθουσιασμένος με αυτή τη σχεδιαστική άποψη!
Ο εμπνευσμένος σχεδιαστής δηλώνει φανατικός λάτρης του λειτουργικού ντιζάιν, το οποίο εξυπηρετεί τις ανάγκες τού καταναλωτή και δεν αποπροσανατολίζει από την ουσία του προϊόντος.
Extremely rare Porsches Twin Turbos evo3 speedster ! ! !
Ένας κανόνας τον οποίο τηρεί απαρέγκλιτα σε όλη του τη ζωή και συμπυκνώνεται στο αγαπημένο του σλόγκαν «Το καλό ντιζάιν οφείλει να είναι έντιμο». Δεν θυσιάζει πάντως το συναίσθημα, κάποια στιγμή παρομοιάζει μάλιστα την 911 με το σώμα μιας γυναίκας το οποίο μπορείς να αγγίξεις.
Το 1972 παραιτείται ο Φέρντιναντ Αλεξάντερ - μαζί με τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας Πόρσε - από κάθε εκτελεστική αρμοδιότητα και εγκαινιάζει στη Στουτγάρδη ένα στούντιο σχεδιασμού στο οποίο δημιουργεί ανδρικά αξεσουάρ, όπως ρολόγια, γυαλιά ηλίου και πένες, αλλά και εντελώς διαφορετικά προϊόντα (π.χ. βαγόνια του τραμ) με σήμα κατατεθέν το Porsche Design.
Η φιλοσοφία του για το ντιζάιν χαρακτηρίζει και την ίδια του τη ζωή. Απεχθανόταν τις κοσμικότητες, λάτρευε τις ταινίες γουέστερν και του άρεσε να επισκέπτεται παλιά κάστρα και παλάτια μαζί με τη γυναίκα του, την οποία γνώρισε στην τρυφερή ηλικία των 15 ετών και την παντρεύτηκε επτά χρόνια αργότερα.
Ferdinand Alexander Porsche ist tot
Πέθανε στις 5 Απριλίου 2012, σε ηλικία 77 ετών.
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr