Αύριο στη Βιέννη ο Μίκης Θεοδωράκης για μια ιστορική συναυλία σε ανάμνηση της αντι-δικτατορικής του δράσης εκεί
Σταθμός στην καλλιτεχνική ζωή της πρωτεύουσας της μουσικής, τη Βιέννη, αναμένεται να είναι η μεθαυριανή συναυλία στο ξακουστό Μέγαρο Συναυλιών, προς τιμή - και με δικά του έργα - του κορυφαίου Έλληνα μουσικοσυνθέτη Μίκη Θεοδωράκη, ο οποίος έρχεται στην αυστριακή πρωτεύουσα για το σκοπό αυτό, έπειτα από πολλά χρόνια απουσίας του από την πόλη, στην οποία οι εμφανίσεις του υπήρξαν σημαδιακές και αυτό όχι μόνον στη διάρκεια της επτάχρονης δικτατορίας στην Ελλάδα.
Σταθμός στην καλλιτεχνική ζωή της πρωτεύουσας της μουσικής, τη Βιέννη, αναμένεται να είναι η μεθαυριανή συναυλία στο ξακουστό Μέγαρο Συναυλιών, προς τιμή - και με δικά του έργα - του κορυφαίου Έλληνα μουσικοσυνθέτη Μίκη Θεοδωράκη, ο οποίος έρχεται στην αυστριακή πρωτεύουσα για το σκοπό αυτό, έπειτα από πολλά χρόνια απουσίας του από την πόλη, στην οποία οι εμφανίσεις του υπήρξαν σημαδιακές και αυτό όχι μόνον στη διάρκεια της επτάχρονης δικτατορίας στην Ελλάδα.
Ο Μίκης Θεοδωράκης «εκπληρώνει» την υπόσχεση, να είναι παρών σε αυτή τη συναυλία, που είχε δώσει στον διοργανωτή της, τον Έλληνα συνθέτη της διασποράς, Αλέξανδρο Καρόζα, παραγωγό πολλών συμφωνικών του έργων, ο οποίος έχει συνθέσει και παρουσίασε πέρσι σε παγκόσμια πρεμιέρα, επίσης στο βιεννέζικο Μέγαρο Συναυλιών, το έργο «Καβάφης», με μελοποιημένη ποίηση του μεγάλου Αλεξανδρινού ποιητή και ερμηνευτή το Γιώργο Νταλάρα.
Στη μεθαυριανή συναυλία, αφιερωμένη στα «κλασικά» έργα του Μίκη Θεοδωράκη, θα παρουσιαστούν, το «Μαουτχάουζεν», η «Τρίτη συμφωνία» με τους Βυζαντινούς Υμνους (Διονύσιος Σολωμός και Κώστας Καβάφης), το «Ρέκβιεμ» (Ιωάννης Δαμασκηνός) και το «φινάλε» από το μπαλέτο «Ζορμπάς», με σολίστ στο μπουζούκι τον Αλέξανδρο Καρόζα.
Τα έργα θα ερμηνεύσουν, η μοναδική Μαρία Φαραντούρη, η υψίφωνος Μάρα Μασταλίρ, η μεσόφωνος Λίζα Μαρία Γιανκ και ο βαρύτονος Ντάνιελ Σέραφιν, τους οποίους θα συνοδεύουν η Ορχήστρα Δωματίου Βιέννης η Χορωδία της Μουσικής Ακαδημίας Βιέννης και η Παιδική Χορωδία Γκούμπολντσκιρχεν, με διευθυντή ορχήστρας τον αρχιμουσικό, Στέφαν Βλαντάρ.
Τελευταία φορά, ο ιδιαίτερα αγαπητός στους Αυστριακούς μουσικόφιλους, Μίκης Θεοδωράκης, είχε διευθύνει το Σεπτέμβριο του 1998, το μεγάλο έργο του «Κάντο Χενεράλ», σε μια ιστορική συναυλία, στην πόλη Λιντς, στις εγκαταστάσεις των πρώην αυστριακών κρατικών χαλυβουργείων, στο πλαίσιο του Ευρωπαικού Πολιτιστικού Μήνα, με την ευκαιρία της τότε αυστριακής προεδρίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση (το δεύτερο εξάμηνο του 1998).
Τρία χρόνια νωρίτερα, το Μάιο του 1995, ο Μ. Θεοδωράκης είχε παρουσιάσει, για δεύτερη φορά στον τόπο του μαρτυρίου, στις πρώην εγκαταστάσεις του ναζιστικού στρατοπέδου συγκέντρωσης Μαουτχάουζεν, στην Άνω Αυστρία, στην 50 η επέτειο της απελευθέρωσής του, το ομότιτλο μνημειώδες έργο του «Μαουτχάουζεν», σε ποίηση Ιάκωβου Καμπανέλλη, παρουσία του τότε καγκελάριου της Αυστρίας Φραντς Βρανίτσκι.
Το «Μαουτχάουζεν», που θα βρεθεί στο επίκεντρο της τωρινής συναυλίας, μεθαύριο Παρασκευή στη Βιέννη, ο Μίκης Θεοδωράκης είχε πρωτοπαρουσιάσει στο Μαουτχάουζεν - σε παγκόσμια πρεμιέρα στον τόπο του μαρτυρίου -- το Μάιο του 1988, παρουσία επίσης του καγκελάριου Φραντς Βρανίτσκι, έχοντας δίπλα του τον αξέχαστο συγγραφέα, ποιητή και Ακαδημαϊκό Ιάκωβο Καμπανέλλη, ο οποίος υπήρξε κρατούμενος εκεί, για δυόμισι χρόνια.
Ήταν μια συναυλία-σταθμός, με ερμηνεύτριες, στα ελληνικά την Μαρία Φαραντούρη, στα εβραϊκά την Ελινόαρ Μοάβ-Βιντιάδη και στα γερμανικά την Ανατολικογερμανίδα Γκίζελα Μάι, παρουσία δεκάδων χιλιάδων προσκυνητών από όλη την Ευρώπη, που τίμησαν τη μνήμη των 122.797 - ανάμεσά τους και 3.700 Έλληνες - θυμάτων της ναζιστικής θηριωδίας, που είχαν αφήσει την τελευταία τους πνοή στα κρεματόρια του Μαουτχάουζεν, στη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.
Πηγή: e-typos.com
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr