Και η τρίτη καλή είδηση για τον τουρισμό: Ευκαιρίες νέων θέσεων εργασίας στα σκάφη αναψυχής και τον θαλάσσιο τουρισμό

Με ένα «φιλόξενο» νομοθετικό πλαίσιο για τον θαλάσσιο τουρισμό, και ειδικότερα για τα σκάφη αναψυχής, και με τη δημιουργία μαρινών ικανών να ελλιμενίζουν 10.000 περισσότερα σκάφη, κυρίως τα μεγαλύτερα άνω των 15 μέτρων, θα δημιουργούνταν στην Ελλάδα τουλάχιστον 30.000 νέες θέσεις εργασίας.

Με ένα «φιλόξενο» νομοθετικό πλαίσιο για τον θαλάσσιο τουρισμό, και ειδικότερα για τα σκάφη αναψυχής, και με τη δημιουργία μαρινών ικανών να ελλιμενίζουν 10.000 περισσότερα σκάφη, κυρίως τα μεγαλύτερα άνω των 15 μέτρων, θα δημιουργούνταν στην Ελλάδα τουλάχιστον 30.000 νέες θέσεις εργασίας.

Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγει μελέτη με αντικείμενο την ανάδειξη της σημασίας των σκαφών αναψυχής στον θαλάσσιο τουρισμό και την εθνική οικονομία, η οποία πραγματοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο Πειραιώς για λογαριασμό του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος.

Βάσει των στοιχείων της μελέτης, το σύνολο των σκαφών αναψυχής στην Ελλάδα είναι περίπου 17.700 και η ύπαρξή τους προσφέρει περίπου 40.000 άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας. Παράλληλα, προσφέρει 607 εκατ. ευρώ στην εθνική οικονομία χωρίς να υπολογισθούν οι ναύλοι των επαγγελματικών σκαφών, τα έξοδα των ναυλωτών (χρηστών) στα νησιά, τα ποσά αγοράς κάθε είδους σκάφους, τα μεσιτικά, κ.ά. Στην Ευρώπη ο μέσος όρος είναι ένα σκάφος αναψυχής ανά 164 κατοίκους και στην Ελλάδα ένα σκάφος ανά 621 κατοίκους (25% αυτών της Ε.Ε.). Επίσης, στην Ελλάδα με 16.000 χλμ. ακτογραμμή υπάρχουν μόνο 8.924 θέσεις ελλιμενισμού, ενώ στη Γαλλία με περίπου 6.300 χλμ. ακτογραμμή, το μεγαλύτερο μέρος της οποίας είναι στον Ατλαντικό, υπάρχουν 226.000 θέσεις ελλιμενισμού και αντίστοιχα πολλά σκάφη. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου, Γ. Γράτσο, τα ανωτέρω οφείλονται στο σχεδόν εχθρικό ελληνικό φορολογικό σύστημα που απωθεί τα σκάφη αναψυχής. Στο πλαίσιο αυτό επισημαίνει ως παράδειγμα ότι με τον Ν. 3790 του 2009 το 25% των σκαφών αναψυχής που ελλιμενίζονταν σε ελληνικές μαρίνες (περίπου 2.000 σκάφη) έφυγαν για άλλους πιο φιλικούς προορισμούς, μεταφέροντας εκεί περίπου 6.000 θέσεις εργασίας.

Η φορολογική μεταχείριση του κλάδου είναι ακριβώς αντίθετη των ωφελειών σε θέσεις εργασίας και συμμετοχή στο ΑΕΠ, επισημαίνεται στη μελέτη. Ειδικότερα, αναφέρεται ότι η πολιτική των φορολογικών αρχών να εισπράξουν τέλος ακινησίας για τα σκάφη, προκειμένου να μη φορολογηθούν οι ιδιοκτήτες τους με αντικειμενικά κριτήρια έφερε στα ταμεία του κράτους εισπράξεις 191.000 ευρώ, καθώς 3.823 ιδιωτικά σκάφη ακινητοποιήθηκαν με τέλος από 10 ευρώ έως 100 ευρώ ανάλογα με το μήκος τους. Αν δεν είχε επιβληθεί το μέτρο, υπογραμμίζεται ότι τα παραπάνω σκάφη θα συνεισέφεραν 131 εκατ. ευρώ στο ΑΠΕ της χώρας και ΦΠΑ στο ταμείο του κράτους μεγαλύτερο του τέλους ακινησίας. Η μέση συμμετοχή ανά σκάφος έχει υπολογισθεί στα 34.307 ευρώ. Η μελέτη καταλήγει στο συμπέρασμα ότι τα σκάφη αναψυχής προσφέρουν στην εθνική οικονομία και πρέπει να θεωρούνται αναπτυξιακοί μοχλοί της.

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr