Good news: Είστε νέος ή νέα με γνώσεις πληροφορικής και φιλοδοξίες; Διαβάστε και εμπνευστείτε απο τα μικρά θαύματα των ελληνικών Cookisto, incrediblue ,mist.io, Netrobe, Noowit!
Τις 5 περισσότερα υποσχόμενες ελληνικές web startups προσκάλεσε το TEDxAthens για να παρουσιάσουν το εγχείρημά τους στην εκδήλωση Salon, που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Πέμπτη 21 Ιουνίου.Α. Φιοράκης: "Η Ελλάδα είναι μία υπέροχη χώρα με δυναμικούς επιχειρηματίες, είναι μία υπέροχη χώρα για να ξεκινήσεις τα πρώτα σου βήματα αλλά έχει μεγάλα περιθώρια βελτίωσης στο "αγκάλιασμα" των νέων επιχειρήσεων, και ειδικά όσων σχετίζονται με τις νέες τεχνολογίες".
Τις 5 περισσότερα υποσχόμενες ελληνικές web startups προσκάλεσε το TEDxAthens για να παρουσιάσουν το εγχείρημά τους στην εκδήλωση Salon, που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Πέμπτη 21 Ιουνίου.
Ο εκπρόσωπος κάθε startup είχε στη διάθεσή του πέντε λεπτά, προκειμένου να παρουσιάσει την επιχείρησή του και να εντυπωσιάσει την κριτική επιτροπή, αλλά και το κοινό που παραβρέθηκε στο Salon.
Στην πρώτη θέση βρέθηκε η "incrediblue", πλατφόρμα "δικτύωσης" για ιδιοκτήτες ή διαχειριστές σκαφών από όλο τον κόσμο με πληρώματα και τουρίστες. Στη δεύτερη θέση, η "Noowit", μία εφαρμογή που ανάλογα με το feedback του χρήστη του παρουσιάζει εκείνες μόνο τις ειδήσεις που τον ενδιαφέρουν από μία σειρά διαδικτυακών πηγών. Την τρίτη θέση πήρε η "Cookisto", ένα social network για ανθρώπους που θέλουν να γευθούν σπιτικό φαγητό με ανθρώπους που θέλουν διαδώσουν ή να μετατρέψουν σε εισόδημα τις μαγειρικές τους ικανότητες. Στις δύο τελευταίες θέσεις βρέθηκαν οι εφαρμογές "Netrobe", μία εφαρμογή για την καταχώρηση της γυναικείας... ντουλάπας, και "mist.io", για την εξ αποστάσεως διαχείριση και τον έλεγχο virtual machines στο cloud.
Το EMEA Week συζήτησε με τους Αντώνη Φιοράκη (ιδρυτή της incrediblue), Νικόλαο Νανά (από το noowiteam), Μιχάλη Γκόντα (συνιδρυτή του Cookisto.com), Χριστίνα Πλακόπητα (ιδρύτρια και CEO του Netrobe) και Δημήτρη Μωραΐτη (συνιδρυτή και CTO του mist.io), οι οποίοι παρουσίασαν τις δημιουργίες τους και μίλησαν για τις επιχειρηματικές τους προσπάθειες, αλλά και για το πώς βλέπουν την επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα.
Περιγράψτε μας με λίγα λόγια τη δημιουργία σας: Ποια υπηρεσία προσφέρει, πώς λειτουργεί, πώς την εμπνευστήκατε;
Αντώνης Φιοράκης: Το incrediblue είναι η online πλατφόρμα που συνδέει ιδιοκτήτες σκαφών, πλήρωμα και τουρίστες παγκοσμίως. Δίνουμε τη δυνατότητα σε τουρίστες να αναζητήσουν και να κάνουν κράτηση σκάφους για τις διακοπές τους οπουδήποτε στον κόσμο, με την ίδια ευκολία που κάνουν κράτηση δωματίου σε ξενοδοχείο. Πλέον ιδιοκτήτες και πλήρωμα μπορούν να διαχειριστούν τα σκάφη και τις δουλειές τους απλά και εύκολα, σε ένα μέρος.
Νικόλαος Νανάς: Τo Noowit είναι ένα νέο είδος διαδικτυακού περιοδικού που προσαρμόζεται στα ενδιαφέροντα του εκάστοτε αναγνώστη, στις κοινωνικές τάσεις, ακόμα και στις διαστάσεις του broswer. Συγκεντρώνει ανά κατηγορία άρθρα από διάφορες έγκυρες διαδικτυακές πηγές, τα αξιολογεί σύμφωνα με τα προσωπικά ενδιαφέροντα του εκάστοτε αναγνώστη και με τα συλλογικά ενδιαφέροντα της κοινότητας των αναγνωστών. Όσο πιο σημαντικό είναι ένα άρθρο τόσο μεγαλύτερο εμβαδό αποκτά στα πλαίσια μίας σελίδας του περιοδικού. Έτσι, επιτρέπει στον αναγνώστη να εστιάσει εύκολα στο περιεχόμενο που τον ενδιαφέρει, ή που είναι δημοφιλές. Το Noowit είναι αποτέλεσμα περισσοτέρων από δέκα έτη έρευνας και ανάπτυξης στο χώρο του φιλτραρίσματος και της εξατομίκευσης της πληροφορίας. Ο αλγόριθμος που κρύβεται στο πυρήνα της εφαρμογής είναι εμπνευσμένος από την βιολογία και πιο συγκεκριμένα το ανοσοποιητικό σύστημα και έχει για πρώτη φορά στον κόσμο την ικανότητα να αναπαραστήσει τα πολλαπλά ενδιαφέροντα ενός ή περισσοτέρων ατόμων και μπορεί να προσαρμόζεται συνεχώς σε οποιεσδήποτε μεταβολές στα ενδιαφέροντα αυτά στο πέρασμα του χρόνου.
Μιχάλης Γκόντας: To Cookisto.com είναι μια online κοινότητα που σου επιτρέπει να βρεις υγιεινό, νόστιμο, σπιτικό φαγητό σε τιμή κόστους, όπου κι αν βρίσκεσαι. Η ιδέα γεννήθηκε όταν συνειδητοποιήσαμε πόσο εύκολο είναι για κάποιον που μαγειρεύει, για τον ίδιο ή την οικογένεια του, να αυξήσει τον αριθμό των μερίδων του και να τις μοιραστεί με ανθρώπους που είτε δεν γνωρίζουν είτε δεν έχουν χρόνο να μαγειρέψουν, γεγονός που τους οδηγεί σε έξοδα και ανθυγιεινές διατροφικές συνήθειες.
Χριστίνα Πλακόπητα: H ιδέα γεννήθηκε από τη στιγμή αγανάκτησης που όλες οι γυναίκες περνάνε τακτικά, λέγοντας "Δεν έχω τι να φορέσω!", ενώ η ντουλάπα τους είναι γεμάτη ρούχα. Η εφαρμογή Netrobe είναι μια ηλεκτρονική γκαρνταρόμπα για το iPhone που σε βοηθάει να θυμάσαι όλα τα ρούχα που έχεις, έτσι ώστε να μπορείς να τα αξιοποιείς καλύτερα και να ντύνεσαι ωραιότερα, αλλά και για να ψωνίζεις καλύτερα. Η διαδικασία είναι απλή, γρήγορη και κυρίως διασκεδαστική. Φωτογραφίζεις τα ρούχα και αντικείμενα σου μέσω από το app, τους αφαιρείς το background και τα ανεβάζεις σε ηλεκτρονικά Polaroids, χτίζοντας σιγά σιγά την εικονική σου ντουλάπα.
Δημήτρης Μωραΐτης: Το mist.io διευκολύνει τη διαχείριση και την παρακολούθηση εικονικών μηχανών σε υπολογιστικά νέφη (clouds) από οποιαδήποτε συσκευή (smartphones, tablets, laptops). Το βασικό πλεονέκτημα είναι ότι ο χρήστης ενημερώνεται άμεσα για πιθανά προβλήματα και μπορεί να επέμβει για να τα διορθώσει από όπου και αν βρίσκεται. Η ιδέα προήλθε από καθημερινές δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε σε αντίστοιχες περιπτώσεις στη δουλειά μας.
Έχετε προσπαθήσει να προσελκύσετε επενδυτικά κεφάλαια για την εφαρμογή σας; Ποιο ήταν το αποτέλεσμα της προσπάθειας αυτής ή τι feedback είχατε;
Ν. Νανάς: Δεν έχουμε ξεκινήσει ακόμα την διαδικασία προσέλκυσης επενδυτικών κεφαλαίων, αλλά έχουμε ήδη λάβει ενθαρρυντικά μηνύματα.
Μ. Γκόντας: Δεν έχουμε προσπαθήσει κάτι τέτοιο ακόμα. Το πιο σημαντικό για εμάς στην παρούσα φάση είναι να ακούσουμε την άποψη του κόσμου για την εφαρμογή μας που μέχρι τώρα είναι ενθαρρυντική! Σίγουρα η προσέλκυση κεφαλαίων θα είναι στα μελλοντικά βήματα.
Χ. Πλακόπητα: Μόλις έχουμε ξεκινήσει αυτήν την προσπάθεια και είμαστε σε συζητήσεις με ξένους επενδυτές κυρίως. Το πρώτο feedback είναι ήδη πολύ ενθαρρυντικό, ιδιαίτερα από το Fashinvest συνέδριο στη Νέα Υόρκη που παρουσιάσαμε σε 30 επενδυτές του χώρου. Εντυπωσίασε η μέχρι τώρα πορεία μας και το ενδιαφέρον τους βρίσκεται στην ποιότητα και περεταίρω ανάπτυξη της εφαρμογής μας.
Δ.Μωραΐτης: Αυτήν τη στιγμή είμαστε σε επαφή με ελληνικά και αμερικανικά VCs συζητώντας για seed funding. Το feeback μέχρι τώρα είναι ενθαρρυντικό. Φαίνεται ότι "λεφτά υπάρχουν", αρκεί να έχεις μια καλή ομάδα και μια καλή επιχειρηματική ιδέα.
Ποια είναι η γνώμη σας ή η βιωματική σας εμπειρία για τη (νέα) επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα;
Α. Φιοράκης: Η Ελλάδα είναι μία υπέροχη χώρα με δυναμικούς επιχειρηματίες, είναι μία υπέροχη χώρα για να ξεκινήσεις τα πρώτα σου βήματα αλλά έχει μεγάλα περιθώρια βελτίωσης στο "αγκάλιασμα" των νέων επιχειρήσεων, και ειδικά όσων σχετίζονται με τις νέες τεχνολογίες.
Ν. Νανάς: Δεν έχουμε σχετική εμπειρία, γιατί δεν έχουμε ακόμα επιχειρήσει στην Ελλάδα και ίσως να μην επιχειρήσουμε ποτέ εδώ. Ο βασικός λόγος είναι ότι το εταιρικό νομοθετικό πλαίσιο είναι τουλάχιστον θολό, είναι φτιαγμένο για δικηγόρους και όχι για νέους επιχειρηματίες. Ένας άλλος λόγος είναι η έλλειψη ιδιωτικών επενδυτικών κεφαλαίων. Όσον αφορά στις κρατικές επιχορηγήσεις, ας περιοριστούμε στο γεγονός ότι συνδέονται με χρονοβόρες διαδικασίες που δεν συνάδουν με την ανάγκη για ταχύτατη ανάπτυξη καινοτόμων ιδεών. Στο κόσμο του διαδικτύου δεν μπορεί να μεσολαβεί ένα έτος από την κατάθεση μίας χρηματοδοτικής πρότασης μέχρι την αξιολόγησή της και ακόμα ένας για την καταβολή του ποσού. Τα πράγματα κινούνται πολύ πιο γρήγορα.
Μ. Γκόντας: Δεν θέλετε να αρχίσω γιατί θα πάρει ώρα η απάντηση μου! Μικρή αγορά, γραφειοκρατία, ασταθές πολιτικό/οικονομικό περιβάλλον, παρεξηγημένη έννοια της επιχειρηματικότητας και της αποτυχία και η λίστα συνεχίζεται. Υπάρχουν, πάντως, και θετικά, ένα από τα οποία είναι το ανεκμετάλλευτο και ταλαντούχο ανθρώπινο δυναμικό κάτι που ήδη έχει αποτελέσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε διάφορες Ελληνικές επιχειρηματικές προσπάθειες.
Χ. Πλακόπητα: Η νέα επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα αναγεννιέται και συγκεκριμένα της τεχνολογίας τώρα κάνει τα πρώτα της βήματα. Είναι πάρα πολύ θετική η εξέλιξη αυτής της προσπάθειας για τους νέους, με τεράστιες προοπτικές για τη χώρα μας, αλλά και για να τεθούν τα θεμέλια συνεργασίας και συνδιαλλαγής με ξένους επενδυτές και επιχειρήσεις. Οι κύριες δυσκολίες είναι η έλλειψη σημαντικού κεφαλαίου για ακόμα περαιτέρω ανάπτυξη των αρχικών ιδεών, αλλά και ο περιορισμένος αριθμός των ελληνικών startups ακόμα.
Δ.Μωραΐτης: Τα προβλήματα είναι πάρα πολλά και λίγο πολύ γνωστά, ωστόσο σε βοηθούν να ωριμάσεις και αυξάνουν τη θέλησή σου να τα ξεπεράσεις και να πετύχεις. Το κλίμα αλλάζει σιγά σιγά και έχουμε πολλές ελπίδες για μια νέα γενιά ελληνικών επιχειρήσεων που θα στηρίζεται στο υψηλό επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού παρέχοντας προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας σε παγκόσμιο επίπεδο. Δείτε σαν παράδειγμα το TedxAthensSalon.
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr