Πως η Ελληνίδα σχεδιάστρια & βασίλισσα των νυφικών Σήλια Κριθαριώτη ντύνει με τουαλέτες ή κορμάκια τη Λόπεζ & την Μενούνος! (φωτό)

Συναντήσαμε τη Σήλια Κριθαριώ­τη με αφορμή την τελευταία εμφάνιση της Τζένιφερ Λόπεζ στο «Hollywood Bowl» του Λος Αντζελες, όπου η διάσημη Λατίνα σταρ εμφανίστηκε για άλλη μία φορά με δημιουργία της Ελληνίδας σχεδιάστριας, τιμώντας όχι μόνο τη Σήλια προσωπικά ως σχεδιάστρια μόδας, αλλά και την Ελλάδα. 

«Είναι πολύ σημαντικό στη συγκυρία που βρίσκεται η Ελλάδα να αναδεικνύεται το δημιουργικό της πρόσωπο», δηλώνει η γνωστή σχεδιάστρια, η οποία τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει με σταθερά και αποφασιστικά βήματα να καθιερώνεται στον χώρο -και- της διεθνούς σόουμπιζ.

Tης Νάντιας Χαλαμανδάρη - Πρώτο Θέμα

Η Λόπεζ δεν είναι η μόνη διάσημη που επιλέγει την ετικέτα της Σήλιας για τις εμφανίσεις της σε γκαλά και δεξιώσεις. Η Lady Gaga, η Γκουίνεθ Πάλτροου, η Κιμ Καρντάσιαν, η Σαμάνθα Μπαρκς, η Τζέμα Αρτερτον, ο Ρόμπιν Θικ με γυαλιά ηλίου δικής της υπογραφής, η Πόλα Πάτον, η Μαρία Μενούνος, η Τζουλιάνα Ράνσικ του E! είναι μόνο λίγες από την πληθώρα των αστέρων της σόουμπιζ που επιλέγουν δημιουργίες της Σήλιας Κριθαριώτη. Αποτέλεσμα όλων αυτών των δημόσιων εμφανίσεων είναι πλούσια δημοσιεύματα στο «Vanity Fair», στο βρετανικό «Elle» και τους «Los Angeles Times», όπου αναφέρονται στην Ελληνίδα σχεδιάστρια ως «μία από τους έξι σχεδιαστές μόδας που αξίζει να παρακολουθείς σε παγκόσμια κλίμακα».

«Δεν είναι η πρώτη φορά που η Λόπεζ μάς επιλέγει, έχει εμφανιστεί με δημιουργίες μας τόσο στο Μπρονξ της Νέας Υόρκης -στη συναυλία που θεωρήθηκε ως η επιστροφή της στον τόπο που γεννήθηκε- όσο και στην εμφάνισή της στο Γκραν Πρι της Σιγκαπούρης», εξηγεί η Σήλια. Στην ερώτησή μας για το πώς απέκτησε αυτή τη σχέση με τη χυμώδη Λόπεζ, απαντά: «Τα τελευταία χρόνια ξεκινήσαμε επαφές με τις αγορές του εξωτερικού. Το 2011, έπειτα από μια επίδειξη στο Λονδίνο, εγκαινιάστηκε ουσιαστικά η συνεργασία με κορυφαίους στυλίστες και δημοσιογράφους μόδας του εξωτερικού, οι οποίοι άρχισαν να αναγνωρίζουν τη δουλειά μου.

Το πρώτο μεγάλο δημοσίευμα το οποίο βγήκε στην Αγγλία μετά απ’ αυτή την επίδειξη με παρουσίαζε ως τη Βέρα Γουάνγκ της Ευρώπης». Ακολούθως, η βρετανική αγορά άρχισε να στηρίζει σταθερά τη Σήλια Κριθαριώτη με εκτενή δημοσιεύματα στον βρετανικό Τύπο, ενώ το «Vanity Fair UK» σε δημοσίευμά του τον περασμένο Δεκέμβριο τη χαρακτήρισε «Greek couturier to the stars» και ανέδειξε τον οίκο Celia Kritharioti Haute Couture έναν από τους έξι κορυφαίους οίκους υψηλής ραπτικής που αξίζει να παρακολουθεί κανείς παγκοσμίως.

Η «στήριξη» της Βρετανίας στην Ελληνίδα σχεδιάστρια συνέχισε με τις εμφανίσεις των ηθοποιών Σαμάνθα Μπαρκς και Τζέμα Αρτερτον στο κόκκινο χαλί των μεγαλύτερων κινηματογραφικών εκδηλώσεων, όπως είναι τα Elle UK Style Awards. Η Σαμάνθα Μπαρκς μάλιστα παρέλαβε και το βραβείο «Breakthrough Performance» φορώντας Celia Kritharioti Haute Couture.

Σήμερα η Σήλια, εκτός από τα νυφικά, τις δημιουργίες haute couture, την pret-a-porter σειρά 5226 και την παιδική 5226 Princess, έχει αρχίσει να σχεδιάζει κοσμήματα, γυαλιά ηλίου αλλά και body suits τα οποία κάνουν θραύση στις σούπερ σταρ. Τι τις έχει πιάσει όμως όλες και φοράνε μόνο κορμάκια όταν εμφανίζονται στη σκηνή; Η Σήλια Κριθαριώτη έχει την απάντηση και σ’ αυτό: «Πέρα από το γεγονός ότι βοηθούν την κίνησή τους, ουσιαστικά περνούν το μήνυμα της απενοχοποίησης της καμπύλης. Τόσο η Τζένιφερ Λόπεζ όσο και η Μπιγιονσέ είναι περήφανες για το σώμα τους. Είμαι πολύ χαρούμενη διότι μου δίνεται η ευκαιρία να κάνω αυτό που μου αρέσει νιώθοντας συγχρόνως ότι βοηθάω την ψυχολογία των γυναικών».

«Στην Αμερική η Γκουίνεθ Πάλτροου έκανε φωτογράφηση για τη “Vogue” με νυφικό Celia Kritharioti, ενώ με Celia Kritharioti Haute Couture δημιουργίες εμφανίστηκαν για να παρουσιάσουν τις Χρυσές Σφαίρες στο κόκκινο χαλί η Μαρία Μενούνος και η Τζουλιάνα Ράνσικ από το E!. Υστερα απ’ αυτές τις εμφανίσεις οικοδομήθηκε μια πιο ουσιαστική σχέση με τους στυλίστες στις ΗΠΑ, οι οποίοι άρχισαν να ζητούν όλο και περισσότερα ρούχα από εμάς. Αυτό όμως που έχει ενδιαφέρον είναι ότι, όταν στέλνουμε δημιουργίες μας στους στυλίστες, δεν ξέρουμε πού και πότε θα φορεθούν: ο προγραμματισμός των εμφανίσεων ξεκινά μήνες πριν. Ετσι, αρκετές φορές, έρχεται ως έκπληξη ακόμα και σ’ εμάς η πληροφορία», αποκαλύπτει η «βασίλισσα των νυφικών» και συνεχίζει απαντώντας στο τι απογίνονται αυτές οι «συλλεκτικές» δημιουργίες: «Είτε επιστρέφονται, είτε τα αγοράζουν».

Η πιο μεγάλη πρόσφατη επίδειξη μόδας την οποία διοργάνωσε πρόσφατα στην Αμερική ήταν για φιλανθρωπικό σκοπό, για το περίφημο «Boys Club of New York» που έχει στόχο τη μέριμνα ανήλικων αγοριών και στα οποία προσφέρει στέγη, προστασία και εκπαίδευση. Ετσι άρχισε να αναγνωρίζεται στην Αμερική η χειροποίητη δημιουργία της Ελληνίδας σχεδιάστριας. «Το χειροποίητο κέντημα, οι φίνες δαντέλες, οι λεπτομέρειες και τα υφάσματα έκαναν τη μεγαλύτερη εντύπωση. Πολλοί από τους στυλίστες και δημοσιογράφους μόδας του εξωτερικού εντυπωσιάζονται από τη χειροποίητη δημιουργία, μια τέχνη την οποία γνωρίζουμε καλά, καθώς ο οίκος μας δημιουργήθηκε το 1906», αποκαλύπτει η σχεδιάστρια. «Η υψηλή ραπτική είναι μια ακριβή τέχνη παγκοσμίως. Απαιτεί πολύτιμα υλικά και εκατοντάδες εργατοώρες μέχρι το ρούχο να γίνει τέλειο, σαν να μην έχει δημιουργηθεί από ανθρώπου χέρι. Σίγουρα δεν αποτελεί προτεραιότητα του Ελληνα που ζει καθημερινά με τόσα προβλήματα. Οπως έκαναν και πολλοί άλλοι Ελληνες με τις δικές τους δουλειές, θεώρησα πως είτε έπρεπε να σταματήσω να δημιουργώ είτε να αποταθώ στις αγορές του εξωτερικού. Κάπως έτσι ξεκίνησα...».

 

Η επόμενη απορία μας αφορά τη συνεργασία με τη Lady Gaga. «Η συνεργασία μας ξεκίνησε μήνες πριν, όταν η ομάδα της είδε τη συλλογή των bodysuits μας, όπως είχαν παρουσιαστεί στο Madwalk», εξηγεί. «Τους άρεσαν πολύ και κράτησαν κάποια απ’ αυτά για τις εμφανίσεις της στην παγκόσμια περιοδεία που πραγματοποιεί αυτή την περίοδο. Μάλιστα, επέλεξε δική μου δημιουργία στο σόου του λανσαρίσματος της συνεργασίας της με τον θρυλικό Τόνι Μπένετ», καταλήγει.

Υπάρχει οικονομικό όφελος απ’ αυτό το άνοιγμα; «Εχει πολύ μεγάλη σημασία το γεγονός ότι αναμετρώμαι με μεγάλους οίκους του εξωτερικού, ότι ελληνικές δημιουργίες βρίσκουν τον δρόμο τους σε παγκοσμίου ενδιαφέροντος εκδηλώσεις. Απαιτείται χρόνος και πολλή δουλειά για να αναγνωριστεί ένα ελληνικό brand στο εξωτερικό. Γι’ αυτό και στα άμεσα σχέδιά μας είναι η συνεργασία με επιλεγμένα καταστήματα στο Λονδίνο και τη Νέα Υόρκη. Με την ίδια λογική, στις αρχές Δεκεμβρίου θα ξεκινήσει και τη λειτουργία του το πρώτο flagship store 5226 στο Golden Hall στην Αθήνα. Τα 5226 είναι ρούχα που ράβονται εξ ολοκλήρου στην Ελλάδα. Το κατάστημα 5226 δίνει την ευκαιρία σε μεγαλύτερο αγοραστικό κοινό να έρθει πιο κοντά στο brand», αποκρίνεται με ειλικρίνεια.

 

Αποκαλύπτοντας τα επόμενα σχέδιά της, η Σήλια μιλά για τον στολισμό του χριστουγεννιάτικου δέντρου στο ξενοδοχείο «Μεγάλη Βρεταννία». «Είναι ευκαιρία να νιώσουμε λίγο παιδιά», λέει και η συζήτηση στρέφεται στη δική της οικογένεια. «Θα μπορούσα να είχα κάνει ακόμη καλύτερα πράγματα στη δουλειά μου, αλλά τα τελευταία 12 χρόνια πρώτη προτεραιότητά μου είναι ο άντρας μου και τα τρία μου παιδιά. Εχουμε ευθύνη απέναντι στις ψυχές που μεγαλώνουμε. Κανείς δεν μας υποχρέωσε να παντρευτούμε, ούτε να τεκνοποιήσουμε. Προσωπικά, μεγάλωσα μέσα σε μια πολύ δεμένη οικογένεια. Ελπίζω να καταφέρω να μεγαλώσω καλά παιδιά μέσα σε μια ευτυχισμένη και δεμένη οικογένεια. Η καλύτερη κληρονομιά που μπορείς να αφήσεις στα παιδιά σου είναι οι ευτυχισμένες παιδικές αναμνήσεις οι οποίες θα τα συνοδεύουν σε όλη τους τη ζωή. Αυτή η προίκα είναι η μεγαλύτερη και η ουσιαστικότερη που άφησαν και σ’ εμένα οι γονείς μου. Νιώθοντας δυνατός και ολοκληρωμένος, μπορείς να τα πετύχεις όλα στη ζωή σου ενώ συγχρόνως είσαι οπλισμένος με περίσσιο θάρρος και αντοχή για να αντιμετωπίσεις τις δυσκολίες της ζωής», τονίζει, αποκαλύπτοντας με τα λόγια της πως τίποτα στη ζωή δεν είναι τυχαίο. Και φυσικά η επιτυχία δεν εξαιρείται.

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr