7+1 θεατρικές παραστάσεις που πρέπει οπωσδήποτε να δείτε μέχρι το τέλος του χρόνου!
Η Ιωάννα Κλεφτόγιαννη σταχυολογεί τις σημαντικότερες παραστάσεις των ημερών.
«Vanya. Δέκα χρόνια μετά» της ομάδας Blitz // «Θείος Βάνιας» του Αντόν Τσέχωφ
«Θα ζήσουμε, θείε Βάνια». Δυο διαφορετικά γυναικεία χείλη, στη χριστουγεννιάτικη Αθήνα της καυτής προεδρολογίας, προφέρουν την κλασική φράση -μνημείο στωικότητας, αυτογνωσίας και αισιοδοξίας, απ ’τον τσεχοφικό «Θείο Βάνια». Kαι τις δυο φορές ηχεί σαν μυστικό μήνυμα ή σύνθημα. «Θα ζήσουμε…»; Η Αλεξία Καλτσίκη, στη σκηνή του Θεάτρου Χορν, και η Αγγελική Παπούλια, στο Θέατρο Τέχνης της οδού Φρυνίχου, ενσαρκώνουν την «αφυδατωμένη» από έρωτα, διψασμένη για ζωή, καθηλωμένη στη λασπωμένη επαρχία Σόνια, κάνοντας δυο ερμηνείες συνταρακτικές σε δυο παραστάσεις αιχμής που μεταχειρίζονται με αφάνταστα ανόμοιο τρόπο το ίδιο ακριβώς αριστούργημα του Τσέχοφ .
Η ομάδα Blitz (Γ. Βαλαής, Χρ. Πασσαλής, Αγγελική Παπούλια) επιστρέφει, μετά από μια περίοδο παραστάσεων σε μεγάλες ευρωπαϊκές σκηνές, στην Αθήνα με το «Vanya. Δέκα χρόνια μετά», συνθέτοντας μια ελεύθερη σκηνική πρόταση με ήρωες πολύ οικείους και εξαιρετικά σημερινούς. Είναι οι συγγενείς μας, γείτονες μας, οι (αντί)-ήρωες των ριάλιτι, κι αν το παραδεχτούμε, ακόμα κι εμείς οι ίδιοι. Στο πρωτότυπο μιξάζ χωράνε από προσωπικοί συλλογισμοί μέχρι ποιήματα του Έλιοτ.
Ο καλοφτιαγμένος «Βάνιας» της Λιλύς Μελεμέ στο θέατρο Χορν, κλασικής λογικής και φόρμας, δίνει έμφαση στις λεπτομέρειες και στο κωμικό στοιχείο της τραγικής ανθρώπινης ύπαρξης, συστατικό απ΄το οποίο οι Έλληνες σκηνοθέτες επιμένουν να στραγγίζουν την τσεχοφική δραματουργία. Στα ακαταμάχητα στοιχεία της παράστασης στο Χορν είναι ο θίασος πρωταγωνιστών: Γιάννης Φέρτης (με πολύ καλές στιγμές ως Βάνιας), Στέλιος Μάινας (ένας μετρημένος, εσωτερικός Αστρόφ), Γιάννης Βόγλης κ.ά.
«Vanya. Δέκα χρόνια μετά», Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, Φρυνίχου 14, τηλ. 2103222464 & 2103236732 // Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Τετάρτη 8.00 μ.μ., Πέμπτη-Παρασκευή-Σάββατο 9.15 μ.μ., Κυριακή 8.00 μ.μ.
«Θείος Βάνιας», Θέατρο Χορν, Αμερικής 10, Κολωνάκι, τηλ. 210 3612500 // Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Τετάρτη 20.00, Πέμπτη 21.00, Παρασκευή 21.00, Σάββατο 18.30 & 21.30, Κυριακή 20.00
«Θείο Τραγί» του Γιάννη Σκαρίμπα // «Εγώ ο Θουκυδίδης, ένας Αθηναίος» του Θουκυδίδη (επιλογές κειμένων του)
Θουκυδίδης- Σκαρίμπας. Άσπρο –μαύρο; Κι όμως. Και ο «Πελοποννησιακός Πόλεμος» από την Άννα Κοκκίνου (θέατρο Σφενδόνη) και το «Θείο Τραγί» από τον Άρη Μπινιάρη (Θέατρο της Οδού Κυκλάδων) κάνουν τομή. Το έχω ξαναπεί. Αν κάποιος πρέπει να επιλέξει μια σκηνική πρόταση που να επιτυγχάνει αισθητική και υφολογική τομή και να εμπεριέχει την πολιτική με το χαρακτήρα του κατ’ επείγοντος, οφείλει να δει την Άννα Κοκκίνου στη μοναχική και θηριώδη αναμέτρησή της με τον Πελοποννησιακό Πόλεμο. Στην παράσταση «Εγώ ο Θουκυδίδης, ένας Αθηναίος», καθισμένη σαν τραυματισμένη άπτερος Νίκη ή μηχανικό πολυεργαλείο με ψυχή σε μια high tech ηλεκτρική (αναπηρική;) καρέκλα, η ηθοποιός «παίζει» μέσα από ιλιγγιώδεις μεταπτώσεις με τη φωνή, τις τονικότητές της, την εσωτερικότητά της. Άθλος. Ακόμη ένας: δεν κατορθώνει μόνο ο αναρχικός Σκαρίμπας τη μείξη του υπερρεαλιστικού με το πραγματικό και του δραματικού με την παρωδία και την ποίηση. Ο Άρης Μπινιάρης, στην «ηλεκτρική» πρότασή του πάνω στο «Θείο Τραγί» αποδεικνύει ότι ο Σκαρίμπας είναι ροκ χωρίς πολυλογίες ή κολπάκια. Με το απαστράπτον, γλωσσικά υγρό πρωτότυπο, δυο ηλεκτρικές κιθάρες, έναν κρουστό, ένα μικρόφωνο, κείμενα (και ειδησεογραφικά) αλλά και ασπρόμαυρα στιγμιότυπα και φιλμ της εποχής του μπάρμπα-Γιάννη. Μονοκοντυλιά.
«Εγώ ο Θουκυδίδης, ένας Αθηναίος», Θέατρο Σφενδόνη, Μακρή 4, Μακρυγιάννη, τηλ. 215 5158968 // Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Τετάρτη 19.00, Παρασκευή 20.00, Σάββατο 20.00, Κυριακή 19.00
«Θείο Τραγί», Θέατρο της Οδού Κυκλάδων, Κυκλάδων 11 & Κεφαλληνίας, Κυψέλη, τηλ. 2108217877 // Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Τετάρτη – Κυριακή 21.00
«Σλάντεκ» του Εντεν Φον Χόρβατ
Ένα συγκλονιστικό κείμενο -δοκίμιο για την εκκόλαψη του φασισμού στο Μεσοπόλεμο, το άγνωστο στην Ελλάδα έργο του Εντεν Φον Χόρβατ «Σλάντεκ», ο Δημήτρης Καραντζάς το αντιμετώπισε ως μουσική παρτιτούρα, υιοθετώντας μια παραδειγματική αφαίρεση. Δεν είναι τυχαία η ρήση του Θωμά Μοσχόπουλου: «Ο Καραντζάς γεννήθηκε σκηνοθέτης». Στη σκοτεινή, αποκαλυπτική παράσταση που παρακολουθούμε στο θέατρο Πορεία, οι ρόλοι «σπάνε» χάριν μιας χορικής συνεκφώνησης, η οποία μαζί με την ακραία σωματικότητα αναβαπτίζουν κι αναδεικνύουν ως σχόλιο σημερινών παθογενειών το ευφυές έργο- δοκίμιο. Δεν υπάρχει σκηνικό, δεν αλλάζει κανένα κοστούμι. Υπάρχει μια εμμονή, μια προσήλωση σχεδόν θρησκευτική για την ουσία. Η Μαρία Κεχαγιόγλου αποδεικνύει ότι είναι μια σπουδαία ηθοποιός – πόσο ώριμη, τη μια λιώνει την άλλη γίνεται μεταλλική. Αλλά η αποκάλυψη είναι ο Σλάντεκ- Αρης Μπαλής.
Θέατρο Πόρτα, Μεσογείων 59, Αμπελόκηποι, τηλ. 2107711333 // Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Παρασκευή 21.15, Σάββατο 21.15, Κυριακή 19.00
«Amor» του Θανάση Αλευρά
Όποιος έχει δει το «Alarm» στο θέατρο «Άττις», μια παράσταση- εγκατάσταση για Μπιενάλε, με τις ηθοποιούς να έρπουν σαν φίδια σε έναν επικλινή, κρεμασμένο διάδρομο, εκφέροντας μια ελλειπτική παρτιτούρα σαν ράπισμα, γεμάτη υπαινιγμούς και ειρωνικούς σχολιασμούς για την διαχρονική ασυδοσία της εξουσίας, στο «Amor» (πάλι στο Άττις) δεν αναγνωρίζει μόνο τον ενορχηστρωτή -σκηνοθέτη Θόδωρο Τερζόπουλο, αλλά και τη φυσική συνέχεια του Alarm του. Πρόκειται για μια τέλεια μεταμπεκετική και μεταμπρεχτική μηχανή αποδόμησης που μιλά σαρδόνια για κάτι πιο προσπελάσιμο και οικείο: για την «αρρώστια» των Αγορών και την ασυδοσία των οικονομικών δικτατοριών («Εκπτώσεις/ Sell/ Χιονοπτώσεις/ Credit/ Βροχοπτώσεις/ Buy/ Φονικές επιπτώσεις/ Change/ Εξώσεις/ Stock/ Δόσεις/ Deliver/ Σεισμοί/ Λιμοί/ Καταποντισμοί/ Profit/ Κοριοί/ Produce/ Αγωνιζόμενοι νεκροί/ Produce/ Μαζικοί εκβιασμοί/ Produce/ Δημόσιοι απαγχονισμοί»/).
Θέατρο Άττις, Λεωνίδου 7, Μεταξουργείο, τηλ. 2105226260 // Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Τετάρτη-Σάββατο 21.00, Κυριακή 19.00
«Πλατόνοφ» του Αντόν Τσέχοφ
Η βαλκανική τρέλα, με τον ανοικονόμητο πληθωρικό ψυχισμό, σε ένα μείγμα εύφλεκτο. Ο «Πλατόνοφ» του αδελφού εξ Αλβανίας Ένκε Φεζολάρι στο Cartel καταφεύγει για άλλη μια φορά στις πιο παράδοξες, ιδιοσυγκρασιακές μουσικές και στο θυμικό μας φλερτάροντας με το Balkan Weird και την ωμότητα του ρεαλισμού. Για τολμηρό κοινό.
Θέατρο Cartel, Αγίας Άννης & Μικέλη 4, Βοτανικός, τηλ. 693 9898258 // Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Παρασκευή-Σάββατο 21.00, Κυριακή 19.00
«Τριλογία του ηθοποιού» της ομάδας KOLOΦΩΝ
Από μόνη της η συνθήκη της συνύπαρξης 25 ηθοποιών επί σκηνής, με την αληθινή ιδιότητά τους, μιλώντας για τον τρόπο που εκπαιδεύτηκαν στην Ελλάδα των Μνημονίων, της κατάργησης των συλλογικών συμβάσεων και της ασυδοσίας των εργοδοσιών και των δραματικών σχολών, αποτελεί είδηση. Την προκλητική παράσταση ντοκιμαντέρ «Τριλογία του ηθοποιού» (από την ομάδα KOLOΦΩΝ στο BIOS Main) συνυπογράφουν (σκηνοθεσία-δραματουργία) οι Ελισάβετ Ξανθοπούλου και Δημήτρης Μπαμπίλης.
BIOS Main, Πειραιώς 84, Γκάζι, τηλ. 210 3425335 / Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Δευτέρα & Τρίτη 20.30
Πηγή: popaganda.gr
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr