Topwoman μια Ελληνίδα ποιήτρια η Έλσα Κορνέτη που βραβεύτηκε με το βραβείο Ποίησης «Γιώργος Κάρτερ»!

Η Ελσα Κορνέτη γεννήθηκε στο Μόναχο, ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη. 

Σπούδασε Οικονομικά. Εργάστηκε για μια δεκαετία και ως δημοσιογράφος. Δημοσιεύει τακτικά ποιήματα, διηγήματα, δοκίμια, βιβλιοκρισίες, μεταφράσεις. Ποιήματά της έχουν μεταφραστεί σε δέκα γλώσσες. Εχει εκδώσει συνολικά εννιά βιβλία, ποίησης, δοκιμίου, μετάφρασης. Δύο ποιητικές συλλογές της ήταν υποψήφιες το 2009 και 2011 αντίστοιχα για το Κρατικό ΒΡΑΒΕΙΟ Ποίησης. Η πρόσφατη ποιητική συλλογή της «Κανονικοί άνθρωποι με λοφίο και μια παρδαλή ουρά» (2014) που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γαβριηλίδης βραβεύτηκε με το βραβείο Ποίησης «Γιώργος Κάρτερ» του περιοδικού Πόρφυρας.

Ποια βιβλία έχετε αυτό τον καιρό πλάι στο κρεβάτι σας;

Στην κορυφή της στοίβας δεσπόζουν οι δύο τόμοι του Γιόχαν Πέτερ Εκερμαν «Συνομιλίες με τον Γκαίτε». Επιεικώς αριστούργημα και σε εκπληκτική μετάφραση. Τώρα τελειώνω τον δεύτερο.

Και ποια είναι τα αγαπημένα σας βιβλία όλων των εποχών;

Δον Κιχώτης (Θερβάντες), Φάουστ (Γκαίτε), Εκατό χρόνια μοναξιάς (Μάρκες), Δεύτερο Φύλο (Σιμόν Ντε Μποβουάρ), Ο Χριστός ξανασταυρώνεται (Νίκος Καζαντζάκης), Ορλάντο (Βιρτζίνια Γουλφ), Ο Ξένος (Καμύ), Μαντάμ Μποβαρί (Φλομπέρ), Το όνειρο ενός γελοίου (Ντοστογιέφσκι), Η συνείδηση του Ζήνωνα (Ιταλο Σβέβο), Οι αόρατες πόλεις (Ιταλο Καλβίνο), Ο κύριος Τεστ (Πολ Βαλερί), Το δέντρο (Πολ Βαλερί).

Για ποιο λόγο στραφήκατε στην ποίηση ως τρόπο έκφρασης;

Ηθελα να σπάσω τη γλώσσα και να διαρρήξω τους κανόνες της παίζοντας στο τερέν της πιο καλλιτεχνικής και αποτελεσματικής άσκησης ελευθερίας όπου μπορούσα να εκφραστώ. Επειτα, με απασχολούσε και με απασχολεί πάντα το θέμα της ανύψωσης της ηθικής συνείδησης του ανθρώπου, κάτι που υπηρετεί η υψηλή ποίηση. Τέλος, για την πύκνωση, τη δραστικότητα, το ισχυρό μήνυμα, την οικονομία του λόγου.

Ποιο ήταν το τελευταίο βιβλίο που σας έκανε να θυμώσετε;

Βιβλίο κοπτορραπτικής - συρραπτικής μιας υπερχειλίζουσας διακειμενικότητας, τύπου «όπως είπε ο τάδε», «όπως είπε ο δείνα» κ.ά., όπου ο ποιητής που το συνέγραψε απουσίαζε παντελώς, διότι δεν είχε τίποτα δικό του να πει, ενώ όλοι οι άλλοι που επικαλούνταν ήταν εκεί συνωστισμένοι στην ψευδοποίηση.

Πόσο εύκολα γράφετε ένα ποίημα;

Δεν υπάρχουν εύκολα ποιήματα. Ακόμα κι ένα δραστικό διαφημιστικό μήνυμα είναι δύσκολο, πόσο μάλιστα ένα ποίημα που σέβεται τον εαυτό του, τον δημιουργό του, τον αναγνώστη και τον χρόνο. Μόνον τα κλεμμένα ποιήματα είναι εύκολα ποιήματα.

Ποιο είναι το χειρότερο βιβλίο που έχετε διαβάσει;

Το βιβλίο Κοινωνιολογίας του καθηγητή Βασίλη Φίλια στην Τρίτη Λυκείου όταν έδινα δέσμη. Είχε κάνει αξιοπρόσεκτη προσπάθεια για να είναι αρκούντως ακατανόητο.

Ποιο είναι ένα κλασικό βιβλίο που δεν έχετε διαβάσει και ντρέπεστε γι’ αυτό;

«Ο Χαμένος χρόνος» του Προυστ. Εχω διαβάσει τον πρώτο μισό τόμο μόνον. Ντρέπομαι, αλλά θα πρέπει να πάω φυλακή για να βρω τον χρόνο να διαβάσω το υπόλοιπο.

Ποιος ποιητής σας καθόρισε;

Ο πατέρας μου, που δεν γνώριζε ότι ήταν ποιητής. Είχε ποιητική σκέψη, έκφραση, «ματιά» και ποιητικό αφηγηματικό ταλέντο.

Εκτοτε ακολούθησε μια στρατιά αμέτρητων ποιητών που έγιναν αναγνωστικός πολτός στο μυαλό μου. Ξεχωρίζω πάντα τον Σαχτούρη, τον Μπόρχες και τις τρελές Αμερικάνες αυτόχειρες Σέξτον, Πλαθ.

Πηγή: Καθημερινή

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr