Τζωρτζ Στεφανόπουλος πρώην επικεφαλής επικοινωνίας Κλίντον: "Μπορεί να χάσεις εκλογές από ένα debate''

Είναι ένας από τους πιο γνωστούς και έγκυρους δημοσιογράφους της Αμερικής. Το «ισχυρό χαρτί» του τηλεοπτικού δικτύου ABC, έχοντας διατελέσει παρουσιαστής του κεντρικού δελτίου, του πρωινού ενημερωτικού μαγκαζίνο Good Morning America, αλλά και της σημαντικότερης εβδομαδιαίας πολιτικής εκπομπής του σταθμού, This Week.

 

Ο ελληνικής καταγωγής Τζορτζ Στεφανόπουλος –πρώην διευθυντής επικοινωνίας του Μπιλ Κλίντον, και μέλος του Συμβουλίου Εξωτερικών Σχέσεων– έχει συντονίσει πολλά ντιμπέιτ ο ίδιος, και ως πολιτικός σχολιαστής έχει κληθεί να αναλύσει σχεδόν όλα όσα έχουν διεξαχθεί τις τελευταίες δύο δεκαετίες. Η τεράστια πείρα που διαθέτει καθιστά ιδιαίτερα χρήσιμες τις εκτιμήσεις που καταθέτει στην «Κ» για το τι περιμένουν οι τηλεθεατές-ψηφοφόροι και τι πρέπει να προσέξουν οι υποψήφιοι.

Το κύριο συμπέρασμα από τις επισημάνσεις του, που εκ των πραγμάτων αφορά και τους κ. Τσίπρα και Μεϊμαράκη: Δεν κερδίζεις εκλογές από μια καλή εμφάνιση, αλλά μπορείς να τις χάσεις από μια άσχημη.

– Ποιος είναι ο ρόλος του συντονιστή ενός ντιμπέιτ;

– Ο συντονιστής πρέπει να είναι ο αντικειμενικός ενδιάμεσος που διευκολύνει τη ροή της συζήτησης. Οφείλει να έχει υπόψη του ότι το ντιμπέιτ γίνεται μεταξύ των υποψηφίων και αφορά τη δική τους προβολή, όχι τη δική του.

– Πώς πρέπει να συμπεριφερθεί; Πόσο πρέπει να επεμβαίνει στη συζήτηση;

– Σκοπός του συντονιστή, όσο αυτό είναι δυνατό, είναι να μην επεμβαίνει και να μην «παρεμποδίζει» τη ροή του ντιμπέιτ. Να αφήσει τον αναγκαίο χώρο στους πολιτικούς που συμμετέχουν, να αντιπαρατεθούν και να αναδείξουν τις διαφορές τους.

– Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να συμβεί αυτό;

– Συχνά ο καλύτερος τρόπος είναι να θέσεις ένα ερώτημα που είναι προϊόν ενδελεχούς έρευνας και το οποίο θα προκαλέσει τα αντανακλαστικά των υποψηφίων που θα κληθούν να δώσουν πειστικές απαντήσεις.

– Τι περιμένει η κοινή γνώμη από τους πολιτικούς σε ένα ντιμπέιτ;

– Ο διεκδικητής της εξουσίας καλείται να προβάλει τον εαυτό του, να περιγράψει τους στόχους του, να καθησυχάσει τους ψηφοφόρους και να τους πείσει ότι μπορούν να τον εμπιστευθούν στην εξουσία. Από την άλλη, αυτός που διεκδικεί την επανεκλογή του, πρέπει να αποφύγει τον πειρασμό να παραθέσει το έργο του. Οι ψηφοφόροι θέλουν περισσότερο να ακούσουν τι θα κάνει ένας πολιτικός, και όχι τι έκανε. Θέλουν να ακούσουν για το μέλλον, όχι για το παρελθόν.

– Πώς πρέπει να εμφανισθεί ο υποψήφιος; Ποια στοιχεία του να αναδείξει;

– Να έχει άνεση, να δείχνει γνώστης του αντικειμένου, να εκπέμπει ικανότητα διαχείρισης. Επίσης, να έχει ισχύ, αυτοπεποίθηση, αλλά και μια αίσθηση ανθρωπιάς.

– Τι πρέπει να αποφύγουν οι δύο αντίπαλοι;

– Αυτό που πρέπει οπωσδήποτε να αποφύγει ένας υποψήφιος είναι να υποπέσει σε μια μεγάλη γκάφα που θα απασχολήσει την ειδησεογραφία για δύο τρεις ημέρες. Κάτι που αρκετές φορές αποδεικνύεται χρήσιμο είναι μια έξυπνη ατάκα. Και συχνά η καλύτερη άμυνα μετά από μια εύστοχη επίθεση του αντιπάλου, είναι μια χιουμοριστική αναφορά, ένα αστείο.

– Τελικά, σε ποιο βαθμό επηρεάζουν τα ντιμπέιτ την ψήφο των πολιτών;

– Μια καλή επίδοση σε ένα ντιμπέιτ σπάνια μπορεί να κερδίσει μια εκλογική αναμέτρηση. Αλλά μια άσχημη εμφάνιση συχνά αρκεί για να χάσει ένας υποψήφιος τις εκλογές.

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr